Evolutia senzorilor de parcare

Evolutia senzorilor de parcare

Detalii

CategoriiAuto/moto
Tagurimasini
Ultima actualizareMiercuri 27 noiembrie 2019
Vizualizari184

Voteaza & Distribuie

Descriere

Timp de mai multe decenii, manevrele de parcare s-au dovedit a fi un cosmar pentru multe persoane, atat pentru tineri, cat si pentru persoanele in varsta. Astazi observam mai multi oameni in varsta la volan decat inainte. Nu este un secret pentru nimeni faptul ca mobilitatea fiintei umane este redusa cu trecerea anilor, asa ca lucrurile pe care o persoana le facea fara nici o problema cand avea 20 sau 30 de ani, dupa varsta de 60 de ani acestea devin din ce in ce mai dificil de realizat.

Prin urmare, nu este usor pentru o persoana mai in varsta sa parcheze o masina. In trecut, existau unele ajutoare pasive care serveau drept indrumare la parcarea unui vehicul. Sau spre exemplu, in anii ‘60, masini precum Cadillac si Mercedes-Benz erau dotate cu celebrele aripi in partea din spate a masinii care serveau ca punct de orientare in timpul parcarii. Apoi a fost lansat Mercedes-Benz Clasa S, care avea doua antene pe ambele parti ale portbagajului care se deplasau in timpul mersului cu spatele al masinii.

Pe masura ce dispozitivele electronice au fost adaugate in vehicule au aparut si senzorii de parcare. Este vorba despre sisteme electronice care ajuta soferul sa efectueze manevre de parcare, ajutandu-l in cele mai inguste sau reduse spatii, pentru a impiedica eventuale daune ale vehiculului sau a altor obiecte din aproprierea acestuia. Senzorii au tehnologie cu ultrasunete care detecteaza distanta ramasa intre vehiculul implicat si cei din jurul sau, iar scopul lor este sa emita o alerta optica sau acustica, astfel incat soferul sa fie constient si sa evite coliziunea.

Acesti senzori de parcare sunt localizati in barele de protectie din spate, ca o preferinta, desi multe vehicule astazi le incorporeaza in barele de protectie din fata. Este important de mentionat ca acestea pot fi instalate si in masini de generatie veche, deci aceasta tehnologie nu se limiteaza la masinile de ultima generatie.

Functionarea senzorului de parcare este foarte simpla. Sistemul prezinta doua tipuri de avertismente, cel acustic si cel optic. In ceea ce priveste acustica, aceasta genereaza notificari de sunet, astfel incat soferul sa interpreteze distanta obiectelor din jur in functie de frecventa acestora. Adica, pe masura ce masina se apropie de un obiect, semnalul sonor va deveni mai insistent pana cand va ajunge la continuu, alertand ca trebuie sa se opreasca.

In ceea ce priveste optica, foloseste o banda compusa din lumini LED sau grafica pe ecran in acele masini cu o astfel de tehnologie care incepe sa lumineze cand masina se apropie de un obiect pana cand se lumineaza complet atunci cand anunta risc de coliziune. Exista trei tipuri de senzori: electromagnetici, cu ultrasunete si de radar.