Jaguar J-Pace - un concurent dur pentru Porche Cayenne

Detalii

CategoriiAuto/moto
TaguriJaguar, Porsche
Ultima actualizareMiercuri 27 februarie 2019
Vizualizari877

Voteaza & Distribuie

Descriere

Urmand linia succeselor recente din sectorul SUV-uri, Jaguar are in lucru un alt crossover de strada, unul care are drept target modelul Cayenne al celor de la Porsche. Potrivit wkauto.ro, crossoverul de dimensiuni mai mari produs de Jaguar va fi numit J-Pace si va imprumuta parti importante si piese de la Land Rover, desi va beneficia de o forma complet noua, gandita de designerul Jaguar, Ian Callum. Cat despre metalul din care va fi realizat, Callum va gandi un nou invelis pentru cel de-al patrulea crossover din ultimii 5 ani al celor de la Jaguar.

J-Pace urmeaza sa iasa de pe liniile de productie cel mai probabil la inceputul anului 2021 si va avea un motor diesel V6 dar si o versiune SVR cu un motor V8 cu o capacitate de 5 litri (asemenea modelului F-Pace SVR), pentru a putea concura cu modelele Cayenne Turbo S si BMW X5M. Noul crossover va imprumuta de la Range Rover mecanismul de rulare si sistemele de propulsie. Jaguar se afla in punctul de pornire al unui viitor extrem de profitabil, bazat pe volume mult mai mari, in care vanzarile pe sectorul SUV-uri au crescut si continua sa creasca extrem de mult. Astfel, probabil ca in pana la inceputul anilor 2020 vanzarile de SUV-uri vor reprezenta doua treimi din vanzarile totale ale celor de la Jaguar.

Jaguar apasa acceleratia si pe piata masinilor electrice In timp ce Jaguar se arunca in forta in razboiul crossover-urilor, se pare ca un al doilea obiectiv al companiei este acela de a spori numarul de vehicule electrice Jaguar – atat hibrid cat si vehicule complet electrice, unele dintre ele imprumutand din hardware, software si influente de design de la recent lansatul model revolutionar I-Pace. Iar asta este perfect de inteles, daca luam in calcul faptul ca Jaguar a promis deja o versiune electrica a fiecaruia dintre modelele sale pana in 2020, iar modelul complet electric XJ inca urmeaza sa apara in 2019. Compania isi va pastra mixul de berline performante, SUV-uri si masini sport, acceptand in acelasi timp ca lumea moderna are nevoie si de soft-roadere si indreptandu-se astfel catre vanzari mai mari si profituri de top.

E foarte posibil ca modelul electric XJ sa utilizeze si el tehnologie si componente dezvoltate pentru crossover-ul electric I-Pace, care a fost lansat lunile trecute la Salonul Auto de la Geneva. De unde vine schimbarea? Principalele motive ale schimbarilor importante de la Jaguar se datoreaza succesului avut cu F-Pace 2016 (cel mai bine vandut model Jaguar din ultimele decenii, cu 70.000 de unitati vandute in 2016, o performanta repetata si in 2017) dar si succesului cu mai micul si mai accesibilul E-Pace. Cu toate acestea, sefii de le Jaguar sunt constienti ca este necesar sa lanseze si modele de top, precum J-Pace, pentru a-si consolida imaginea de producator de masini solide, luxoase si performante pe care Jaguar si-a creat-o.

Modelele cheie ale viitorului apropiat sunt limuzina complet electrica XJ de care vorbeam mai sus (ce urmeaza a fi lansata in 2019 pentru a marca cea de-a 50-a aniversare a modelului original XJ al lui Sir William Lyons) si super luxosul J-Pace de dimensiuni mai mari. Volumul de vanzari al celor de la Jaguar, redus drastic in perioada crizei financiare din 2008-2009, a crescut din nou pana la o cifra de 150.000-1600.000 de masini pe an, in timp ce vanzarile Land Rover si Range Rover au ridicat cifra totala de vanzari a Jaguar Land Rover (JLR) la peste 600.000 de masini. Desi acest total este unul impresionant, sefii de la Tata-JLR aveau in plan sa ajunga la cifra de 800000 de masini vandute si inca au in vedere un total anual per grup care sa depaseasca 1000000 de masini vandute.

Odata cu presiunea electrificarii si a crossover-urilor, frumosul model F-Type al celor de la Jaguar probabil ca nu va mai rezista foarte mult… Insa, desigur, exista intotdeauna argumente pentru o masina sport extrem de hot, care sa stea in fruntea line-up-ului, astfel incat oamenii sa isi pastreze aspiratiile de a ajunge pana la varful ierarhiei.

Ramane doar ca sefii de la Jaguar sa decida daca vor renunta la masinile sport sau vor pune un accent si mai mare pe ele, caci in acest moment exista argumente puternice pentru ambele directii.