Dieta raw

Dieta raw

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3519

Voteaza & Distribuie

Descriere

Dieta raw sustine consumul ridicat de alimente nepreparate termic, neprocesate si mai ales organice. Fructele, legumele crude, semintele, nucile, carnea cruda, lactatele nepasteurizate sau pestele crud. Adeptii dietei raw sustin ca hrana cruda reprezinta sursa ideala de nutrienti necesari bunei functionari a organismului, iar prepararea termica a acesteia nu face decat sa distruga din substantele hranitoare. Se stie ca vitamina C se distruge prin prepararea termica, insa sa fie chiar asa cum spun adeptii acestei diete?



Dieta raw



Dieta raw


Principiile dietei raw

Dieta raw are cateva principii de baza dupa care trebuie sa va ghidati. In primul rand, asa cum indica insusi numele ei, presupune consumul preponderent al mancarurilor crude sau incalzite pana la maximum 40 de grade Celsius. Cei care doresc sa treaca la aceasta dieta trebuie sa introduca treptat cruditatile in alimentatie. Este un stil de alimentatie complex, benefic pentru sanatate si, spun adeptii, confera un plus de energie.




Carpaccio


Carpaccio: carne cruda de vita, cu rucola si lamaie




Din pacate, insa, cei cu un program alimentar dezordonat, cei ce consuma des fast-food sau impatimitii mancarurilor gatite termic vor intampina dificultati in a adopta acest regim sau chiar il vor respinge cu totul. Dieta raw necesita timp, indemanare si determinate pentru gatirea felurilor zilnice de mancare.


Dieta raw se imparte in doua categorii: vegana sau vegetariana si omnivora. Dieta raw vegana impune consumul exclusiv al alimentelor crude si incalzite pana la maximum 40 de grade Celsius, numai de origine vegetala. Alimentele permise sunt fructele, legumele, vegetalele, semintele si nucile. Vegetarianismul raw include toate alimentele vegetale de mai sus si, in plus, permite consumul lactatelor, al oualor si al mierii.




Dieta raw vegana


Dieta raw vegana




Dieta raw omnivora este cea mai echilibrata dintre cele doua subcategorii. Permite consumul alimentelor crude de origine animala precum carnea, ouale, lactatele, pestele si fructele de mare, dar si al fructelor, legumelor si vegetalelor de orice fel, al semintelor si al mierii. Nu recomanda, insa, consumul cerealelor crude sau al altor produse nepreparate termic precum fasolea sau soia.


Dieta raw, stil de viata sau regim temporar pentru slabit?

Dieta raw poate deveni un stil de viata pentru cei determinati, deloc pofticiosi sau nepretentiosi la mancare. In acest caz, pierderea kilogramelor suplimentare nu este un scop in sine, dar poate deveni un efect adiacent. Pentru ca alimentatia variata este cea mai buna optiune, se recomanda ca alimentele raw sa fie consumate in combinatie cu cele preparate termic, astfel incat hrana cruda sa reprezinte trei sferturi din dieta zilnica.


La fel de bine, insa, aceasta dieta poate servi pe post de regim temporar destinat detoxifierii organismului si pierderii kilogramelor in plus. Corpul va fi mai tonifiat iar adeptii afirma cu convingere ca, dupa o cura de alimente raw, simt ca au mai multa energie si un tonus de invidiat. In plus, reusiti sa scadeti in greutate fara a va infometa, datorita accelerarii metabolismului si, implicit, a arderilor. Pe langa asta, enzimele pe care le contin alimentele crude (si care se distrug prin preparare termica) ajuta la digestie.


Prepararea mancarurilor raw

Carnea cruda se poate consuma fie ca atare (carpaccio), fie afumata, sarata si uscata, marinata sau sub orice alt fel de conservare ce nu include prepararea termica. Fructele, legumele, verdeturile, semintele si lactatele pot fi consumate ca atare sau sub forma de salate. Cerealele se pun la incoltit si se consuma germenii rezultati.


Blenderul, storcatorul de fructe si robotul de bucatarie nu lipsesc din casa oricarui adept al dietei raw. In functie de retete, puteti prepara shake-uri delicioase din fructe, soteuri de legume si sucuri benefice pentru sanatate.




Shake de fructe raw


Shake de fructe raw, gustos si sanatos




Majoritatea celor care au transformat dieta raw intr-un stil de viata au ales sa elimine din alimentatie produsele ce contin potentiatori de arome, E-uri, conservanti, aditivi, coloranti artificiali si alte chimicale.


Riscuri

Riscurile dietei raw tin, in principal, de dereglarile nutritionale care pot aparea si de riscul infectiilor bacteriene datorate neprocesarii termice a hranei in general si a carnii in special. Consumul de alimente conservate prin afumare (carne si branzeturi) creste riscul aparitiei cancerului de colon din cauza nitrozaminelor pe care fumul le produce.


De asemenea, exista controverse legate de impunerea unei diete raw copiilor, care nu trebuie, sub nicio forma, privati de nutrientii atat de necesari dezvoltarii armonioase.


Trebuie stiut faptul ca, prin neprepararea termica a alimentelor, creste riscul ingerarii microrganismelor care, altfel, erau distruse prin fierbere sau prajire. Amenintarile cele mai mari vin din partea produselor de origine animala (carne si peste), care pot fi infestate cu bacterii sau larve de paraziti. De asemenea, laptele nepasteurizat si ouale crude pot fi o sursa de infectie. Legumele crude trebuie spalate cu atentie, la fel si fructele si verdeturile. Acestea din urma pot fi contaminate cu bacterii, larve de paraziti intestinali si substante chimice precum fertilizanti, pesticide sau erbicide.