Design flexibil si pagini care se incarca rapid

Detalii

CategoriiIT
TaguriWebmasteri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari7751

Voteaza & Distribuie

Descriere

Optimizati-va grafica pentru un site care se incarca rapid Grafica incarcata va costa bani si trafic. Va costa bani deoarece grafica incarcata necesita spatiu ridicat de stocare si o latime de banda mai mare. Deoarece web host-ul va va acorda de obicei un spatiu de stocare limitat si va permite un transfer de date in limita unui maxim, grafica incarcata poate cauza o depasire a acestor limite, caz in care va trebui sa platiti mai mult. De asemenea, grafica incarcata va costa trafic: daca creati o pagina de Internet care are nevoie de mai mult de 10 secunde pentru a se incarca, vizitatorii site-ului vor fugi cat de repede pot. In cazul in care administrati un site de comert electronic, stiti deja ca traficul echivaleaza cu bani, asa ca grafica incarcata va va face sa le pierdeti pe amandoua. Din fericire, exista o solutie: puteti optimiza grafica pentru internet. Grafica dumneavoastra ar trebui sa fie in formatele .gif sau .jpg (.gif functioneaza mai bine pentru logo-uri si butoane de navigare, pe cand formatul .gif este mai potrivit pentru fotografii). Ideea e de a reduce dimensiunea graficii dumneavoastra, astfel incat aceasta sa ocupe cat mai putini byti posibil, mentinand in acelasi timp o calitate acceptabila. Acest lucru poate fi facut prin folosirea unor utilitare on-line gratuite de optimizare. Unul dintre cele mai bune utilitare care pot fi gasite este Gifbot, creat de Netmechanic. Acesta are o interfata prietenoasa pentru utilizatori, bazata pe Internet, care functioneaza in felul urmator: upload-ati imaginea, ei o proceseaza si aproape instantaneu va vor da mai multe versiuni mai putin incarcate ale graficii, dintre care puteti alege. Selectati imaginea care ocupa cel mai mic numar de byti, pastrand un nivel acceptabil de calitate. Se intampla deseori sa se reduca dimensiunea unei imagini cu pana la 70 %, fara sa se remarce o reducere notabila a calitatii (mai ales in cazul in care imaginea este in format .jpg). Alt sfat util este de a folosi thumbnail-uri. Acestea sunt versiuni miniaturale ale unei imagini, aflate in hyperlink cu versiunea in marime normala. Thumbnail-urile se vor incarca mai repede si facand click pe ele, vizitatorii site-ului dumneavoastra vor putea sa vada versiunea in marime normala. De asemenea, este foarte important sa specificati latimea si inaltimea imaginilor, in codul HTML. Deoarece textul paginii dumneavoastra se incarca de obicei mai repede, daca nu precizati latimea si inaltimea imaginilor, browserul va trebui sa repozitioneze textul odata cu incarcarea imaginilor, consumand mai mult timp. Daca specificati latimea si inaltimea imaginilor, browserul va plasa de la inceput textul unde trebuie, chiar inainte de a incarca imaginea, economisind astfel timp. Utilizati toate aceste procedee si veti avea un site care se incarca mai rapid, economisind in acelasi timp spatiul de stocare si de transfer al datelor, pentru acel continut util pe care il cauta vizitatorii site-ului dumneavoastra. Site-urile necesita un design flexibil, nu fix Un website trebuie sa fie flexibil. El trebuie sa aiba capacitatea de a se schimba pe masura ce se modifica organizatia. Cu cat au loc mai multe schimbari in cadrul organizatiei, cu atat trebuie site-ul sa fie mai flexibil. Prea multe site-uri au un design care le apropie de lucrarile tiparite, fiind asemanatoare unor brosuri care se citesc o singura data. A reprezentat un lucru normal ca primele site-uri au imprumutat mult din designul lor din lumea tiparului. O brosura are imagini si cuvinte. La fel si un site. Asa ca logica ne spunea sa proiectam site-ul sub forma unei brosuri. Cele mai multe organizatii vor sa creada ca au depasit mentalitatea site-urilor sub forma unor brosuri. Din pacate insa, multi nu au depasit-o. Pot fi intalnite multe persoane care se ocupa de web-design care au acest mod de gandire. Chiar daca aceste persoane vorbesc despre ?interactivitate?, ei continua sa considere ca un site trebuie sa se prezinte sub forma unei brosuri. Care sunt caracteristicile de baza ale designului unei brosuri? Ei bine, una dintre aceste caracteristici este reprezentata de materialul tiparit. Aceasta inseamna ca designul este fix. Atunci cand intentionati sa distribuiti 10000 de brosuri, trebuie sa va ganditi cu atentie la ceea ce veti pune pe fiecare pagina. Ceea ce puneti pe coperta din fata, ramane. De asemenea si ceea ce puneti pe coperta din spate ramane. O a doua caracteristica a unei brosuri este ca brosura este proiectata pentru a va atrage atentia. Brosurile trebuie sa supravietuiasca in medii neprietenoase pentru ele. De exemplu, foarte multe brosuri pot fi gasite la expozitii si la conferinte. Fiecare dintre ele parca imbie publicul ?Alege-ma pe mine pentru ca eu reprezint solutia la problema ta?. Se poate spune ca exista un ?triunghi al Bermudelor? in ceea ce priveste brosurile: plicul deschis, biroul, cosul de gunoi. Cele mai multe site-uri trebuie sa fie proiectate intr-un mod total diferit. Un site necesita un design flexibil si nu fix. Asezarea in pagina pe trei coloane reprezinta un design flexibil. Coloana din stanga priveste navigarea, cea din centru contine mesajele cheie, iar coloana dreapta contine caracteristicile. Pagina web poate fi extinsa sau restransa in functie de continutul cerut la un moment dat. Cateva site-uri au un design complicat al homepage-ului lor. Desi arata foarte bine, ce se intampla cand vreti sa-i schimbati continutul? Nu puteti folosi decat un numar limitat de cuvinte. Trebuie sa schimbati imaginea existenta cu o alta de exact aceeasi marime. Este vorba deci de un proces inflexibil, costisitor si care consuma timp. Unii administratori trebuia sa se descurce cu nenumarate structuri ale site-ului lor. Oamenii care creaza un design ?tiparit? cand doresc sa adauge o noua caracteristica unui produs, stica ?echilibrul? paginii, fiind nevoie de o reproiectare a acesteia. Un alt lucru referitor la atitudinea ?brosuristica? este ca se pierde din vedere scopul unui site. Un website trebuie sa spuna publicului mai mult decat o brosura. Cand cineva va acceseaza site-ul, inseamna ca le-ati atras deja atentia. Oamenii nu au nevoie sa afle lucruri insignifiante despre marketing. Ei vor sa afle detalii, fapte, si vor sa le afle rapid. Unii designeri blocheaza la o anumita valoare dimensiunea font-urilor pentru site-ul lor. Ei spun ca daca oamenii ar fi putut sa modifice dimensiunea font-urilor, aceasta ar fi distrus aspectul paginii. Intrebarea este: De ce cineva ar putea vrea sa schimbe dimensiunea font-urilor?