Cuvintele unui antreprenor de succes: Levente Nushcum. Un interviu prezentat de BV Business Center

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3088

Voteaza & Distribuie

Descriere

Interviu exclusiv oferit de catre Szélyes Levente, Centrului de Consultanta in Afaceri BV Business Center

1. Care sunt domeniile de business in care activezi in prezent, si care este povestea afaceriilor pe care le detii?

Pentru ca trecutul ne caracterizeaza dar prezentul ne defineste, indraznesc sa afirm ca sunt un tip norocos: fiecare business la dezvoltarea caruia am participat ca fondator si/sau partener strategic a tinut de domeniul IT&C, mai exact, dezvoltare software.
Dintre afacerile pe care le detin, companiile „Codespring" si „Softech" activeaza pe piata mondiala de software development atat in regim de furnizor independent de servicii cat si in regim de outsourcing (ro: externalizare).

Povestea fiecarei afaceri este unica. Ceea ce marcheaza dezvoltarea fiecareia insa, este viziunea pe care echipa fondatoare a imprimat-o asupra fiecareia. Privind acum in urma cu 12 ani, cand am pus bazele primei afaceri (Softech), realizez ca ciclul parcurs este acelasi: am vazut oportunitatea, am inventariat competentele existente si am dat curs provocarii. Asa s-au nascut Softech in 1998, Eurosoft International in 2000, Softline International in 2001 si Codespring in 2005.

Toate aceste afaceri tin de domeniul software development, pasiunea mea. Ca antreprenor, am urmarit intotdeana momentul optim pentru „entry" si „exit" – lucruri la care consider ca fiecare business owner trebuie sa se gandeasca la un moment dat. Personal am realizat doua exit-uri de succes (vanzarea actiunilor) detinand in portofoliul actual societatile Softech si Codespring, la care voi face referire in continuare.

2. Care sunt produsele sau serviciile principale pe care le furnizezi si cu ce se diferentiaza acestea? Exista vreun atribut care sa le confere unicitate?
Codespring furnizeaza ciclul complet de dezvoltare software, precum si servicii specifice: consultanta in definirea si managementul proiectelor de dezvoltare software, executia (adica programarea in sine) si serviciile adiacente (suport si asistenta tehnica, helpdesk, upgrades, etc). Avem echipe care presteaza in sistem outsourcing pentru clienti de talie mondiala din industria IT&C (Graphisoft, Teracue, Seeburger etc) si echipe care lucreaza fie direct pentru clienti din industrii diverse (productie alimentara, telecomunicatii, transport si logistica, constructii si proiectare, media & entertainment, educatie, servicii medicale, etc. ), fie care dezvolta produsele noastre proprii (Productis, iSpeed Cam).

Ca element de diferentiere, exista unul si cel mai valoros pentru client: valoarea adaugata pe care o aducem prin formula Codespring: [cunoasterea proceselor de business in peste 15 industrii ] + [ expertiza recunoscuta in dezvoltare software]. Atributul unic este insasi amprenta Codespring pe toate procesele de furnizare a serviciilor si produselor. Ma gandesc aici la un set de valori si un sistem de lucru care a demonstrat pana in prezent calitate, fiabilitate, eficienta, agilitate si satisfactie.

3. Care este cheia succesului tau in afaceri si pasii in care ai realizat acesta?
Sincer, sunt foarte exigent legat de ceea ce definim „succes in afaceri". In momentul de fata in schimb, as face referire la „cheia reusitelor" inregistrate pana acum.

…As incepe cu ceea ce am invatat pe pielea proprie, in calitate de inginer programator neinstruit initial in ale vanzarii si marketingului: cheia numarul 1: intotdeauna incearca sa gandesti din perspectiva clientului, sa intelegi ce asteapta de la echipa ta si ce solutie ii corespunde nevoilor sale.

…Si… as mai accentua ceva foarte specific industriei noastre, dar as extrapola la nivel de companie si de echipa: cheia numarul 2: sa detii si sa oferi continuitate ( in termeni de specialitate businesss continuity). Un risc major in domeniul nostru, dar si in alte afaceri de consultanta sau externalizare, il constituie riscul de a-ti fi intrerupta activitatea din varii motive: schimbari de management, schimbari de echipa, probleme tehnice, probleme financiare si altele pe care nu trebui sa le mai enumar. Odata ce ti-ai angajat compania la un proiect pe termen lung si de referinta nu iti permiti nici o „ruptura" in program si in furnizarea serviciilor. In concluzie, principiul „business continuity" este una din cheile reusitei pe termen lung.

4. Care sunt strategiile de marketing pe care le-ai folosit in promovarea companiei?
In principal, am apelat la doua strategii de marketing in mod constant:
1) recomandarile directe din partea clientilor
2) parteneriatele strategice cu clientii, furnizorii si colaboatorii. In domeniul nostru, aceste doua strategii de promovare s-au dovedit a fi cele mai viabile. Odata cu cresterea afacerii am apelat bineinteles la intreg mixul de promovare in functie de specificul serviciilor si produselor pe care doream sa le promovam.

5. Care sunt obiectivele propuse pentru acest an pe plan profesional?
Pentru 2010, mi-am propus consolidare pe toate fronturile si mobilizarea reurselor pentru fructificarea oportunitatilor. Pregatim pasii pentru urmatoarea etapa de dezvoltare a afacerii si este foarte important sa am echipa alaturi, bine pregatita si gata sa preia noile proiecte.

6. Fiind un owner de succes care crezi ca vor fi tendintele de viitor ale mediului de business Romanesc?
In mod cert anul 2009 a fost unul de o mare turnura la nivel economic mondial. Nici Romania si nici industria IT&C nu a fost ferita de acest val. Am strans toti randurile si ne-am unit fortele pentru a creste calitatea, a monitoriza mai strans termenele si a oferi solutii cat mai adecvate. Mediul de business Romanesc, in opinia mea, va urma tendinta globala de „remodelare a afacerilor". Odata cu recesiunea economica s-a reanalizat modalitatea de utilizare a resurselor si de dirijare a investitiilor. Un impact major asupra mediului de business il are si va continua sa il aiba industria It&C care prin noile aplicatii tehnologice a redefinit modul in care interactionam unii cu altii, atat ca indivizi cat si in calitatea de reprezentanti ai companiilor. „Schimbarea" si „Evolutia" in industria de dezvoltare software este o premisa primordiala, poate de aceea noi ne simtimim in largul nostru in fata acestor fenomene. Managerii si antreprenorii romani raspund in general bine in fata provocarilor, astfel ca mizez totusi pe o crestere din nou a afacerilor romanesti.

7. Care sunt princiipile de baza dupa care te ghidezi in afaceri?
Suma principiilor de baza in afaceri pentru mine ar fi ca „afacerile extraordinare se bazeaza pe oameni extraordinari". Cu acest gand in minte am incercat intotdeauna sa ma inconjor de oameni de o inalta integritate morala, talentati si cu potentialul de a deveni foarte competenti in ceea ce fac. In software development aceste criterii sunt de urmat atat la echipa proprie cat si la echipa-client. A dezvolta parteneriate strategice cu companii de talie internationala incepe prin a pune bazele unei colaborari exemplare, care se poate realiza doar in baza unei platformei intelectuale si etice comune.

8. Care sunt planurile de business pentru viitor?
Planurile de viitor vizeaza trei aspecte majore. Mai intai, dorim sa ne respectam viziunea si de a deveni partenerii strategici ai clientilor specializati in IT&C, impreuna cu care sa participam la modelarea industriei si modului nostru de viata. In al doilea rand, dorim sa ne numaram printre cele mai cautate echipe de dezvoltatori software din Europa Centrala si de Est. In al treilea si nu in ultimul rand, dorim sa ne angajam creativitatea si potentialul intelectual in dezvoltarea unor produse si siteme software de cea mai buna calitate, acordand maxima atentie problemelor de responsabilitate sociala si de etica.

9. Care sunt sfaturile pe care le oferi tinerilor intreprinzatori si companiilor din Romania?
Din experienta proprie, dar si a managerilor companiilor cu care interactionam, recomand noii generatii de antreprenori sa urmareasca perfectionarea continua in toate planurile: personal si profesional. Iar in mod special as sugera oricarui intreprinzator, manager sau initiator de proiect sa duca lucrurile pana la capat. Esecurile sunt inevitabile in procesul de invatare si devzoltare. Ideea este sa invatam din ele si sa ne perfectionam. Succesul apartine celor care ajung in varf contra tuturor obstacolelor.

10. Un cuvant de incheiere.
„Orice capat de pod e un inceput de drum". Cuvantul meu de incheiere as vrea sa fie un „cuvant inainte" sau un „intro" pentru cei care pasesc pe drumul dezvoltarii unei afaceri proprii si mai ales in domeniul IT&C. Cariera de antrepenor in software development e interesanta, important e sa stim cand sa trecem la cea de manager si apoi la cea de lider. Pe mine si echipa mea, iminenta „urmatoarei editii" , „celei mai noi generatii" sau a „inovatiei" ne atrage spre noi si noi provocari.

Multumesc echipei BV Business Center pentru initiativa si ii invit pe cei ce vor sa ne cunoasca mai bine sa ne contacteze fara ezitare.