Cum sa tratam insomnia?

Cum sa tratam insomnia?

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriCum sa/How to
Ultima actualizareJoi 9 noiembrie 2017
Vizualizari2831

Voteaza & Distribuie

Descriere

insomniaInsomnia este un diagnostic din ce in ce mai frecvent pe listele medicilor. Raceala si durerile de cap preced de multe ori instalarea insomniei.

Tratamente pentru insomnie
1. Dormi cat trebuie si stabileste-ti o ora de dormit si trezit
In primul rand, pentru a scapa de insomnie e necesar sa dormi cel putin 7-8 ore in fiecare noapte. Completeaza acest obicei cu fixarea unei ore de dormit si trezit, pe care evident sa incerci sa o respecti. Astfel iti vei regla intregul organism.

2. Respecta nevoile corpului tau
In ciuda regulei de 7-8 ore de somn, unele persoane se odihnesc suficient si in 5 ore de somn. Ideea e sa-ti cunosti organismul si sa-i oferi repaus atunci cand are nevoie, fie ca e noaptea sau 2 ore pe parcursul zilei. Nu forta lucrurile pentru ca e posibil sa apara efecte adverse.

3. Elibereaza-te de griji
In dormitor trebuie sa uiti de bucatarie, televizor, biroul cu acte si facturi. Rezerva-ti aceasta incapere doar pentru somn si, bineinteles, sex. Asadar, elibereaza-ti mintea de griji pentru a te bucura de un somn linistit.

4. Redu consumul alimentelor si bauturilor energizante
Alimentele si bauturile stimulante precum cafeaua, cola, bauturile energizante, alcoolul, ciocolata sau orice altceva ce contine cofeina trebuie evitate pentru a combate insomnia. Tot in aceasta categorie intra si nicotina, asadar limiteaza fumatul spre seara.

5. Scapa de stilul de viata haotic
O alta cauza a insomniei este un program de lucru dezordonat, in special un program in ture. Orele haotice de dormit trebuie cumva eliminate din viata ta.

6. Decoreaza-ti dormitorul pe placul inimii
Asigura-te ca dormitorul tau e cat mai placut si confortabil. Redecorarea dormitorului este un aliat de nadejde in lupta impotriva insomniei. Nu uita de draperiile inchise la culoare daca lumina zilei te deranjeaza.

ochelari de dormit7. Foloseste accesorii pentru dormit
Zgomotele si lumina iti perturba somnul? Poti recurge cu incredere la cateva accesorii eficiente in timpul somnului: dopuri de urechi si/sau ochelari de dormit.

8. Nu subestima efectele unei bai fierbinti
O sedinta de spa la tine acasa ii va oferi atat relaxare fizica, cat si psihica. Adauga in cada produse de ingrijire cu proprietati relaxante si vei adormi mai usor decat ai prevazut.

9. Nu uita nici de remediile naturiste
Pentru a te calma si a-ti limpezi gandurile nu ezita sa bei o ceasca de ceai de musetel sau valeriana. Aceste plante au proprietati recunoscute pentru combaterea cu succes a insomniei.