Cum sa nu faci o depresie din cauza prea multor sarcini?

Cum sa nu faci o depresie din cauza prea multor sarcini?

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2755

Voteaza & Distribuie

Descriere

depresie_la_serviciu„E timpul sa te ridici". „Mai am nevoie de 5 minute." „Ridica-te!". „Mai lasa-ma 5 minute, la naiba".
Bun, te-ai trezit, si-acum? Inca te simti obosit, totul te doare, iar gandul ca trebuie sa te ridici si sa te deplasezi e mai mult decat poti duce. In sfarsit, creierul incepe sa functioneze si iti aduci aminte de rapoartele de la serviciu, de antrenamentele de la sala, ca e randul tau sa faci niste vizite si ce o sa gatesti pentru cina este o mare necunoscuta. Ai impresia ca toata lumea vrea ceva de la tine si tu ai nimic sa ii dai.

Nu-ti fie teama si nu te jena sa ceri ajutor

Prietenii, familia, chiar si cunostintele iti pot fi de ajutor. Pentru unii, sa ceara ajutor este cel mai greu lucru de facut. Le da impresia ca esueaza si nu sunt buni la nimic. Nu trebuie sa faci totul singur. Este important sa-ti creezi un sistem de sprijin, format din prieteni si familie, de la care sa poti cere ajutor, atunci cand ai nevoie de el. Sau pur si simplu pentru a-ti impartasi gandurile si preocuparile.

Sortarea surselor de ajutor

Bun, ai cerut ajutor. Acum esti bombardat din toate partile cu tot felul de sfaturi utile. O carte spune sa faci una, un medic te sfatuieste sa incerceri alta, toata lumea are o parere sau o idee. In acest moment, esti la fel de coplesit de ajutorare cum ai fost si de disperare. Cel mai bun mecanism de adaptare este utilizarea unei rutine. Trebuie sa dispui de ceva ce iti ofera sentimente pozitive. Acest sprijin pozitiv trebuie sa inceapa cand te trezesti si sa te insoteasca pana la sfarsitul zilei.

Inceputul zilei

1. Pune un obiect preferat langa pat, astfel incat sa il vezi cand te trezesti. O fotografie, o jucarie de plus, orice lucru care te face sa zambesti. Este foarte important sa fie ceva care iti confera un sentiment de fericire sau bucurie. Daca ai mai multe obiecte preferate, alterneaza-le in fiecare zi. Fericirea are, uneori, nevoie de putin ajutor.

2. Inainte de te da jos din pat, citeste putin. Nu conteaza ce, atata timp cat iti creaza o stare de bine. Descopera ce functioneaza pentru tine: bancuri, cateva pagini dintr-un roman preferat, citate celebre, un capitol motivational, etc.

3. Trebuie sa faci miscare, oricat de mult iti displace asta. 15 minute. Poti chiar trisa, si poti face putin stretching in timp ce inca esti in pat. Cu trecerea timpului, te vei simti mai bine si vei dori sa exersezi mai mult. Alergarea, mersul cu bicicleta, exercitiile in casa, sau chiar niste exercitii de respiratie, te vor ajuta nespus.

O zi plina

Acum ca dimineata ta a inceput cu dreptul, tot ce urmeaza trebuie sa mearga la fel.

Iti va fi mai usor sa te ocupi de treburile tale, dar e important sa fii pregatit pentru momentele dure. Daca simti ca esti pe punctul de a-ti pierde calmul, opreste-te imediat din ceea ce faci. Daca te calmezi inainte ca lucrurile sa scape de sub control, totul va fi mai usor de abordat.

1. Du-te in cel mai linistit loc pe care il gasesti. In masina ta, la toaleta, pe o scara unde nu circula nimeni. Daca esti acasa, gaseste un loc linistit, departe de problema care te supara.

2. Respira adanc de mai multe ori. Fa-te comod, inchide ochii si imagineaza-ti locul tau preferat. Toata lumea are unul. Daca totusi nu ai, inventeaza-l. Poate fi oriunde, real sau imaginar. Trebuie sa fie un loc in care sa te poti retrage ori de cate ori ai nevoie de liniste.

3. Ia-ti cat de mult timp ai nevoie. Nu lasa presiunile zilei sa te copleseasca si sa fie mai importante decat tine. Trebuie sa fi egoist in privinta acestui lucru. O pauza suplimentara la locul de munca, o detasare temporara, te va ajuta sa functionezi mai bine. Oamenii te vor aprecia ca ai grija de tine si ca iti duci munca la bun sfarsit. Mai mult decat daca te streasezi in continuu si nu termini nimic la timp.

Incheie ziua intr-o nota de bucurie

Ei bine, ai reusit sa treci de ziua aceasta. Acum e momentul sa te odihnesti, sa te relaxezi, sa te scuturi de toate problemele de peste zi. Daca iti inchei ziua cu bine, iti va fi mult mai usor sa o incepi pe urmatoarea, la fel de bine.

1. Cand faci dus seara, foloseste un sapun de levantica si musetel sau ceva care te linisteste. Dupa ce faci dus, spala-te pe fata si pe dinti. Acest lucru te poate ajuta sa-ti stabilesti o rutina. Trebuie sa ai grija de tine atat fizic, cat si mental.

2. Aseaza-te intr-un loc unde nu se aud zgomote din afara. Daca tii un jurnal, acest moment poate fi potrivit sa te asterni pe scris. Chiar daca nu ai un jurnal, poti totusi scrie pe o foaie de hartie ceea ce te frustreaza. E un fel de a scoate din suflet toate sentimentele negative de peste zi. Apoi, fa o lista cu lucrurile pe care le ai de facut in ziua urmatoare. Asta te va ajuta in doua feluri: iti calmeaza mintea si iti usureaza anxietatea care te cuprinde de obicei cand te pui in pat si te gandesti la sarcinile de a doua zi. Te va ajuta sa dormi daca inlaturi grijile inainte sa te culci.

3. Investeste in cateva CD-uri de meditatie. Ceva ce te va relaxa cu adevarat. Unele persoane prefera muzica linistitoare, altele gasesc ca exercitiile de vizualizare sunt mult mai utile.

Se prea poate ca in starea ta de spirit toate acestea pare a fi de neatins. Vei avea zile bune si zile rele. Tot ce trebuie sa tii minte e ca trebuie sa iei fiecare pe rand si sa-l faci la timpul lui. Daca nu iti controlezi reactiile la haos, atunci haosul te va controla tine.