Cum sa ne intarim sistemul imunitar?

Cum sa ne intarim sistemul imunitar?

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari4606

Voteaza & Distribuie

Descriere

sistemul imunitarImunitatea se traduce ca fiind capacitatea de rezistenta a organismului raportata la factori patogeni, infectiosi sau parazitari.


Cu precadere in sezonul rece organismul nostru este inconjurat de diferiti virusi. Cu cat sistemul imunitar este mai slabit cu atat creste riscul imbolnavirii.


Cea mai eficienta metoda de intarire a sistemului imunitar ramane consumul abundent de vitamina C.


Conform cercetarilor se pare ca organismul uman nu poate pastra rezerve de vitamina C, neretinand-o in corp mai mult de cateva ore. Daca organismul primeste o cantitate mai mare decat e necesar, excesul de vitamina C se elimina imediat.



Intr-adevar, organismul detine mecanismele naturale de aparare. E vorba de protectia oferita de piele si mucoase, aciditate gastrica sau lacrimi. Insa in loc de a-l suprasolicita, mai bine intariti-va sistemul imunitar consumand alimente care au capacitatea de a creste rapid imunitatea:


1. Afinele

Afinele sunt cunoscute pentru proprietatea de a apara sistemul imunitar de agentii patogeni. Mai mult, afinele accelereaza refacerea organismului in cazul racelii si gripei. Acest beneficiu se datoreaza in mare parte continutului ridicat in antioxidanti, care maresc rezistenta orgaismului.


2. Grapefruit-ul

Acest fruct reprezinta o sursa maxima de vitamina C, care blocheaza virusii sa patrunda in celulele sanatoase ale organismului.


3. Ciupercile

Ciupercile abunda in selenium si antioxidanti, combatand cu succes raceala. Proprietatile lor antivirale, antibacteriene si antitumorale si continutul ridicat de vitamina B contribuie semnificativ la mentinerea imunitatii la cele mai inalte cote.


4. Stridiile

Stridiile sunt o sursa excelenta de zinc, substanta care lupta impotriva factorilor patogeni, alaturi de celulele specializate.


Zincul are proprietatea de a activa sistemul imunitar, de a stimula procesul de asimilare a vitaminelor, de a favoriza activitatea neuronala si contribuie la buna functionare a creierului. Zincul joaca un rol important in procesul de regenerare a celulelor si tesuturilor.



Consumul de stridii e recomandat atat pentru efectele afrodisiace, cat si pentru cresterea imunitatii. Specialistii au aratat ca deficienta de zinc din organism e strans legata de infertilitate. Inca un motiv, deloc de negljat, pentru a consuma stridii.


5. Pepenele

In compozitia pepenelui se gaseste o enzima antioxidanta puternica, glutation, cunoscuta si sub denumirea de "proteina vietii". Efectele sale terapeutice se refera la faptul ca inhiba absorbtia si elimina din organism metalele grele, fumul de tigara, colorantii alimentari si alte substante toxice.


Pepenele are multe alte beneficii: protejeaza organismul de radiatiile ultraviolete, contribuie la detoxificarea sistemului limfatic si e cel mai eficient antioxidant intracelular.


6. Usturoiul

Actiunea impotriva racelii a usturoiului e cunoscuta de mult timp. Astfel, usturoiul are efecte curative si antiseptice excelente, avand si actiune de mineralizare, datorita continutului de nutrienti: fosfor, calciu, potasiu, sodiu, mangan, cupru, sulf, fier, vitaminele B, C si E.


Usturoiul contine fitoncide, substante care elimina agentii patogeni care declanseaza febra tifoida, difteria sau holera.


7. Migdalele

Migdalele au o actiune antistres de neconstestat. Un pumn de migdale ne asigura necesarul de vitamina E si B.


8. Ceaiul

Fie cel verde, fie cel negru, ceaiul contine polifenoli si flavonoide, antioxidanti care omoara radicalii liberi ce ataca celulele sanatoase. Merita mentionata si actiunea sa antivirala.