Cum sa mananci mai incet?

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1861

Voteaza & Distribuie

Descriere

Acordati un anumit timp doar mancatului - Pentru multi dintre noi, mancatul e doar un scop de indeplinit, cu care sa terminam cat mai rapid. Nu de putine ori ni se intampla sa facem mai multe lucruri in timp ce mancam, fie vorbim, fie ne uitam la TV, fie ne facem temele sau chiar conducem.

Alegeti mancaruri cu o varietate de arome si texturi – Ganditi-va cat de usor va „cufundati" intr-un castron cu macaroane cu branza sau alt fel de mancare omogen. O portie de mancare variata inseamna ca fiecare imbucatura e diferita.

Folositi tacamuri mai mici
– Cu cat puteti lua mai putin in furculita sau in lingura, cu atat imbucatura va fi mai mica si cu atat mai incet veti manca. Puteti incerca tacamuri de copii sau chiar betigase asiatice.

Lasati jos tacamurile dupa fiecare imbucatura – Acest gest va va ajuta la intreruperea obiceiului de a va indesa mancare in gura cand nici n-ati terminat de mestecat ce aveati deja de mestecat.

Fixati un anumit numar de mestecaturi pentru fiecare imbucatura – Un sfat vechi, dar inca foarte bun si actual. Incepeti cu numere mici, 10 de exemplu, apoi mariti la 20 sau mai multe mestecaturi. Aceasta va mai domoleste avantul de ingurgitare si va ajuta la digestie.

Gustati-va mancarea in mod intentionat – Faceti un efort constient de a fi atenti la arome si texturi. Incercati sa descrieri in minte (sau de ce nu, chiar intr-un jurnal) gusturile pe care le incercati, aromele care va plac, incercati sa ghiciti ingredientele (in cazul in care nu dvs. ati facut mancarea) si cu timpul veti invata sa apreciati cu adevarat o mancare bine gatita in moduri la care nu v-ati gandit niciodata.

Beti apa in timpul mesei – Inainte sau in timpul mesei beti un pahar cu apa, sau chiar o farfurie cu supa inaintea felului principal. In acest fel veti avea o senzatie de preaplin fara sa mancati de fapt prea mult.