Cum sa construiesti o campanie de email marketing eficienta?

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriPublicitate
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3411

Voteaza & Distribuie

Descriere

Esti interesat sa folosesti e-mail marketing-ul pentru a-ti imbunatati traficul si vanzarile pe site-ul tau? Poate fi un proces confuz, daca nu stii de unde sa incepi. Va trebui sa iti stabilesti obiectivele inainte sa te apuci sa trimiti un e-mail. Ce urmaresti sa obtii, aceasta este intrebarea care trebuie sa iti clarifice obiectivele. De asemenea ai grija ca acestea sa fie realiste. Chiar daca obiectivele variaza de la caz la caz, printre cele mai des intalnite se afla cresterea vanzarilor, atragerea traficului cat mai mare pe site, marirea gradului de constientizare a firmei tale, promovarea produselor sau a serviciilor oferite, precum si construirea unei relatii solide cu clientii tai.



Pe masura ce incepi evaluarea succesului campaniei tale de e-mail marketing, raporteaza-te doar la datele companiei tale, care nu ale intregii industrii. De exemplu, dupa campania de email marketing, vanzarile au crescut cu 10% si traficul pe site cu 25% fata de luna precedenta. Fii atent la asta mai degraba decat la vanzarile si traficul crescut in intreaga industrie in care prestezi.



Nu iti pierde motivatia in cazul in care prima ta campanie de e-mail marketing nu iese cum ai sperat, mai ales daca afacerea ta e noua. Ai nevoie de timp pentru a castiga increderea consumatorilor. Asigurati-te ca folosesti adresa de e-mail originala atunci cand trimiti email-urile, altfel mesajul tau nu va trece de filtrele de spam.



Apoi, fa-ti timp pentru actualizarea listelor de e-mailuri. Respecta intimitatea consumatorului, si nu risipi timp pretios trimitand mesaje pe adrese incorecte sau celor care nu doresc aceste materiale. Daca emailul nu paote fi livrat, verifica sa nu fie ceva scris gresit, insa niciodata nu schimba prima parte a adresei de e-mail a unei persoane pentru a incerca la nesfarsit sa ii trimiti mesajul.



Unele intreprinderi folosesc un sablon de e-mail marketing. Sa nu crezi insa ca este o campanie de marketing de succes. Aceasta se intampla deoarece clientii se plictisesc cu usurinta de acelasi format. Trebuie sa le mentii interesul amestecand putin lucrurile in cadrul viitoarelor campanii de email marketing. Opteaza pentru un software care colecteaza adrese de e-mail pe site-ul tau. Este o metoda eficienta si simpla pentru a obtine o baza date de inceput. Pe masura ce baza de date creste, poti alege sa trimiti viitoarele campanii de e-mail marketing tuturor din lista sau doar unui grup tinta selectat pe baza cumparaturilor lor anterioare.



Va trebui sa iti proiectezi campania de e-mail marketing foarte bine. Sa fie atractiva, sa mentina atentia consumatorului suficient de mult pentru a-l convinge ca merita sa o citeasca pana la capat. Asigura-te ai scris corect si ca textul e scurt si la obiect. Daca e lung, cititorii care il deschid pot alege sa-l stearga sau sa-l amane pe mai tarziu. Prima propozitie trebuie sa identifice compania si ceea ai de oferit. Mentioneaza cele mai importante fapte la inceput, in acest fel cititorul va continua lectura. Creeaza o senzatie de urgenta pentru a-l face sa raspunda, anuntandu-l ca ofert expira.



E-mail marketing-ul este un instrument eficient daca iti faci timp sa-l folosesti in mod corespunzator. Va trebui sa fii creativ si sa lucrezi din greu pentru a construi campanii eficiente atractive, informative, si care sa incurajeze consumatorii sa cumpere.