Cum pot scrie o oferta de succes?

Detalii

CategoriiIT
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari19412

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cuvintele "cerere de oferta" sunt asteptate si dorite de orice reprezentant de vanzari, marketing sau PR. Chiar daca scrierea unei propuneri de afaceri nu reprezinta o activitate foarte placuta, reprezentantii de marketing se grabesc sa o faca, deoarece intrevad o oportunitate de castig sau de a incheia o afacere. Cea mai buna propunere de afaceri este cea nescrisa, care presupune un contact direct cu clientul. Exista insa, situatii, in care o intalnire "fata in fata" nu este posibila si atunci trebuie avute in vedere o serie de sugestii, pentru a evita momente precum acesta: "Domnului Z, reprezentant marketing al unei firme cunoscute de publicitate, i-a fost solicitata elaborarea unei propuneri pentru planificarea unei campanii de PR. Firma Domnului Z a elaborat o oferta foarte atractiva si bine argumentata, ce cuprindea descrierea calificarilor angajatilor, modul in care este inteleasa nevoia clientului, precum si abordarea respectivei firme in indeplinirea dorintelor clientului. Clientul a lecturat cu atentie oferta in cauza, dar a constatat ca in footer-ul paginii si in alte parti ale textului, este inscris numele unui alt beneficiar. Ca urmare, clientul a aruncat oferta, ne-luand in considerare posibilitatea contractarii firmei D-lui Z." Din acest motiv, inainte de expedierea unei oferte este indicat sa: -incepeti scrierea ofertei prin realizarea unui sumar concis si convingator al documentului in cauza; -va concentrati mai mult pe rezultate, decat pe proces si metode. Clientii cumpara si instrumente sau metode doar atunci cand sunt convinsi ca puteti obtine rezultatele dorite de ei; -fiti generosi cu idelile pe care le aveti si demonstrati-va inventivitatea; -nu conteaza lungimea ofertei ci calitatea ei. Propunerile nu sunt acceptate in urma unui concurs de greutate, ci de calitate; -continutul ofertei trebuie sa se refere la client si la rezolvarea problemei acestuia; -verificati si reverificati daca toate informatiile pe care le transmiteti, sunt valide; -aveti grija la cele mai mici detalii, feriti-va de stereotipuri, folositi hartie de buna calitate si asigurati-va ca trimiteti oferta la timp; -dupa ce scrieti oferta mai asteptati o zi si recititi-o; -scrieti o oferta reala pentru a nu avea mai tarziu clienti nemultumiti si facturi neachitate. Scrierea unei oferte este un "rau necesar", deoarece o propunere grozava poate juca un rol decisiv in castigarea proiectului, in timp ce una scrisa gresit poate conduce la esec, chiar si atunci cand toate evenimentele ce tineau de activitatea de vanzare propriu-zisa au decurs excelent.