Cum să fidelizezi angajații în companie, pentru a avea o echipă solidă pe termen lung

Cum să fidelizezi angajații în companie, pentru a avea o echipă solidă pe termen lung

Detalii

CategoriiRegional
Taguricadouri
Ultima actualizareSambata 18 septembrie 2021
Vizualizari159

Voteaza & Distribuie

Descriere

Una dintre marile probleme cu care se confruntă mediul de afaceri în România este dinamica extrem de ridicată a resurselor umane. Pe unele nișe de business există chiar un deficit puternic de angajați bine pregătiți, care să ocupe toate posturile disponibile și care să permită companiilor să aibă ritmul de dezvoltare dorit și planificat. În plus, departamentele HR au un stres permanent cu privire la pierderea unor angajați care să aleagă oferte ale unor firme concurente.

Astfel, ajungem la întrebarea din titlul acestui material: Cum să fidelizezi angajații în companie, pentru a avea o echipă solidă pe termen lung? Iată mai jos câteva elemente importante, care pot conta enorm în această privință a fidelizării salariaților și colaboratorilor, indiferent că ne referim la un IMM sau la o companie de mari dimensiuni:

- Angajații petrec la locul de muncă o mare parte din timp, așadar contează enorm atmosfera de la serviciu. La acest capitol, se poate investi in spațiul de lucru, pentru a exista spațiu personal pe placul tuturor, dar în același timp pentru a facilita relațiile de echipă. Este importantă colaborarea si atmosfera fără presiune chinuitoare. Să mergi la muncă nu trebuie să fie niciodată un stres în sine. Ca manager, asigură-te că angajații se simt respectați, au un spațiu de lucru plăcut și relații bune cu colegii. Pentru această ultimă parte, se pot iniția activități de tip team-building. Dacă vorbim de firme mai mari, se pot amenaja chiar la birou zone de destindere, eventual de practicare a unor sporturi de interior în pauzele de lucru.

- Se spune adesea că oamenii nu părăsesc o companie, ci părăsesc un lider. Este foarte important ca managementul firmei să fie respectat și în același timp apropiat de angajați. Este vorba până la urmă despre diferența dintre un șef (care se impune doar prin presiune, prin generarea de teamă) și un lider (care este demn de urmat cu adevărat). Din nou, activitățile de echipă inclusiv în timpul liber pot elimina unele tensiuni din muncă. Însă este important ca managementul să comunice mereu cu angajații, fiecare angajat să se simtă parte a unei echipe, un individ respectat, de importanță pentru companie.

- Pentru că am amintit de importanța individului și de respect, dincolo de salariu este bine să existe fel de fel de recompense și bonusuri. Un sistem de prime se impune de la start, dar dincolo de acest lucru, orice beneficii extra, ca niște surprize, pot fi de mare efect. La acest capitol, în timpul anului se pot oferi de exemplu bilete la evenimente importante de divertisment, vouchere de vacanță la depășirea unor targeturi și alte astfel de bonusuri.

- De Sărbători, angajații pot primi cosuri cadou Craciun și coșuri cadou de Paște. Cele mai importante sunt cadourile de Crăciun, căci Sărbătorile de iarnă sunt în mod tradițional sărbători de familie și se punctează astfel la relația personală dintre angajat și companie. Poate fi surprinzător cât de mult pot conta coșurile cadou de Crăciun care sunt oferite de companie angajaților și colaboratorilor! Desigur, trebuie alese cadouri premium, coșuri cadou elegante, festive, care transmit un mesaj puternic de prețuire.

- Companiile listate la Bursă pot oferi angajaților acțiuni gratuite sau sisteme de tip stock option plan. Chiar și firmele nelistate sau de dimensiuni mai mici pot implica angajații de top pentru a-i responsabiliza și motiva cu privire la rezultatele financiare. Se pot crea diverse sisteme de recompense directe pe baza rezultatelor, ca un gen de dividende sau acțiuni interne.