Cum întreții spațiile de birouri: 5 ponturi care funcționează

Detalii

CategoriiRegional
Taguricuratenie birouri, firma de curatenie, Servicii curatenie
Ultima actualizareMiercuri 12 ianuarie 2022
Vizualizari364

Voteaza & Distribuie

Descriere

Biroul este spațiul unde angajații petrec zilnic ore bune, motiv pentru care e important să acorzi o atenție sporită curățeniei și amenajării sale. Se spune că oamenii sunt mult mai productivi atunci când muncesc într-un mediu prielnic, ce corespunde nevoilor lor. În calitate de angajator, ai datoria să le oferi toate resursele necesare. Una dintre ele este spațiul de lucru, care trebuie să fie curat și întreținut în permanență.

Mai jos vei găsi 5 ponturi simple care funcționează de fiecare dată și care sunt de ajutor pentru întreținerea spațiilor de birouri pentru angajați:

Curățenia birourilor


Oamenii au nevoie de un mediu curat și igienizat pentru a-și desfășura activitățile zilnice. Primul pas este curățenia generală a birourilor, de preferat la începutul fiecărui an. Aceasta va fi făcută în amănunt, în fiecare colț. Ulterior, e nevoie de curățenie pentru întreținerea spațiilor de lucru. Recomandarea este de a apela la serviciile unei firme specializate pentru ștergerea prafului, golirea coșurilor de gunoi sau aspirarea mochetei ori a podelei. În acest fel, birourile se vor menține întotdeauna impecabile.

Compartimentarea eficientă a spațiilor de lucru

Un spațiu de lucru se menține curat și prin câteva mici ponturi. În acest sens, compartimentarea birourilor este foarte importantă. Oferă-le angajaților un loc care să servească drept bucătărie. Amenajează-l cu un frigider, un cuptor cu microunde, un aparat de cafea și recipiente reutilizabile cu apă. În acest fel, oamenii vor putea să mănânce acolo în pauzele de prânz, nu pe birou. De asemenea, vor avea posibilitatea să-și depoziteze alimente sau să-și prepare o cafea.

Utilizarea unor accesorii practice pentru angajați

Cel mai simplu mod pentru a păstra curățenia într-un birou este amplasarea unor accesorii care să fie la îndemâna oamenilor. Coșurile de gunoi nu trebuie să lipsească, fie că vorbim de o încăpere în care lucrează două persoane, fie că e un open space cu zeci de angajați. Suporturile pentru dosare, fișe și alte acte sunt menite să asigure ordinea. În funcție de domeniul de activitate, aceste accesorii pot fi particularizate, astfel încât să ușureze munca fiecăruia.

Aerisirea și odorizarea încăperilor

Un spațiu de lucru îngrijit presupune pe lângă curățenie și igienizare un aer reîmprospătat periodic. Aerisirea birourilor ar trebui să se facă cel puțin o dată pe zi, de preferat după terminarea programului de lucru sau înainte de începerea acestuia. În cazul în care nu există ferestre care să poată fi deschise, sistemele de ventilație joacă un rol esențial. Poți apela și la câteva odorizante, pe care să bagi în priză și care să emane constant un miros proaspăt în încăpere.

Stabilirea unui eventual regulament intern

Stabilirea unui regulament intern în rândul angajaților poate fi de folos pentru întreținerea birourilor. În el pot fi trecute aspecte ce țin de utilizarea bucătăriei în mod exclusiv pentru prânz sau spălarea diverselor recipiente după folosire.

Spațiile de birouri trebuie să îndeplinească mai multe criterii pentru a fi cu adevărat eficiente: În primul rând, să fie în permanență curățate și igienizate. De asemenea, să aibă zone special amenajare pentru servirea mesei, depozitarea sau încălzirea alimentelor. Un aparat de cafea pentru băuturile de dimineață sau din timpul zilei nu poate lipsi din bucătăria unui birou. Întreținerea se va face și oferindu-le angajaților accesorii practice, amplasate la îndemână lor, cum ar fi coșurile de gunoi, suporturile de dosare, sertare pentru obiecte de papetărie sau orice altceva, în funcție de domeniul de activitate.


Sursa foto: unsplash.com/photos/PG8NyM_Mcts