Cu ce ne hranim copiii spre buna crestere si optima evolutie intelectuala?

Cu ce ne hranim copiii spre buna crestere si optima evolutie intelectuala?

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari744

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cu ce ne hranim copiii spre buna creE?tere E?i optima evoluE?ie intelectuala?

De felul in care va hraniE?i copilul depinde in mare masura sanatatea E?i obiceiurile alimentare, pe toata durata vieE?ii lui. Ca parinte, timpul pe care il petreceE?i pentru a va hrani corect copilul poate fi una dintre marile contribuE?ii aduse la dezvoltarea lui viitoare. In epoca snacks-urilor, a bauturilor acidulate E?i a exageratului "gust dulce", in condiE?iile asaltarii copiilor, si nu numai, cu reclame in favoarea consumului de mancare fast-food (junk food), trebuie sa fiE?i puternici E?i sa va ajutaE?i copii sa deprinda obiceiuri alimentare sanatoase. Merita din plin acest efort!





Cand am primit provocarea de a scrie un articol despre hrana optima a copiilor, mi-a venit in minte automat, imboldul de a scrie despre zahar E?i despre "cat de nociv este el, cat de dependenE?i ne face, in timp."

Care este cel mai mare duE?man al dezvoltarii inteligenE?ei copiilor?



Cel mai mare duE?man in dezvoltarea coeficientului de inteligenE?a al copiilor este reprezentat de ZAHAR! Imi pare rau, insa copiilor ar fi bine sa le ingaduim produse cu conE?inut de zahar absolut ocazional, nu in dieta de zi cu zi. Foarte multe dintre produsele de pe piaE?a conE?in zahar, astfel ele devin exagerat de bune, consumatorul devine dependent E?i sanatatea - in timp - va fi profund afectata. Cerealele recomandate copiilor sunt extreme de rafinate E?i imbogaE?ite cu zahar, sucurile din comerE? au un adaos de zahar exagerat, produsele din patiserii sau cofetarii sunt bombe de energie, din pacate, energie furata organismului uman E?i nu primita, cum ar fi firesc, prin actul de nutriE?ie.



Cu ce inlocuim cele prezentate, ca avand o mare cantitate de zahar?



Este foarte simplu, doar sa ne dorim cunoaE?tere E?i inE?elegere! E?i de ce insist asupra acestui aspect? Pentru ca, copii oricum vor avea acces la dulciuri, vor putea singuri sa-E?i procure aceste delicii inE?elatoare, insa acelor copii la care nu a facut parte din dieta zilnica aportul de zahar, este puE?in probabil sa devina dependenE?i de acestea. DependenE?a se poate instala oricand, perfect adevarat, dar in primii ani de viaE?a se formeaza tiparele de memorie, aici intrand E?i cele ale gusturilor, iar adicE?ia este mult mai uE?or instalata.



Cu ce inlocuim cerealele pentru copii?



Inlocuind aceste cereale imbogaE?ite cu hidraE?i de carbon cu un indice glicemic ridicat, evitam apariE?ia cariilor dentare E?i evitam formarea obiceiurilor daunatoare alimentare. Cu fulgii de ovaz E?i porumb neindulciE?i, la care adaugam cateva stafide, o banana cubuleE?e, fructe goji hidratate, un mar ras, iar astfel, meniul este optim nutritiv E?i plin de sanatate. Sucurile din comerE? se inlocuiesc cu sucuri naturale servite simplu sau combinate cu apa. Sucul de mere are un indice glicemic scazut (cu mult faE?a de portocale, de exemplu) E?i este de preferat pentru dieta copiilor. Sa inlocuim sucurile din comerE? cu suc de mere, ananas, morcovi E?i copii vor fi plini de vitamine, necesare bunei lor creE?teri E?i evoluE?ii.



AE?a cum am spus, gustul dulce se deprinde prin consumul de dulciuri, dar se poate renunE?a la el, cu o oarecare lupta, reducandu-l treptat din alimentaE?ie E?i bauturi. Orice se poate, doar sa ne dorim E?i sa credem ca vom reuE?i!



Obiceiuri sanatoase…?






  • Un bun obicei pe care ar fi bine sa-l deprinda copii este consumul, la fiecare masa, de legume, inclusiv al celor crude. Trucul consta in a gasi soluE?ii de preparare care sa le faca gustoase. Multe legume se gatesc indelung E?i la servire le lipseE?te gustul. Morcovii cruzi, mazarea, felii subE?iri de pastarnac (fierte in aburi), precum E?i pireul de cartofi, au gust dulce E?i sunt preferate de copii. Doar sa le servim aceste soluE?ii E?i sa nu fim comozi, dandu-le mancaruri rafinate din magazine.

  • ServiE?i cate ceva crud la fiecare masa, cateva frunze de rucola, sau macriE?, varza roE?ie tocata, roE?ii sau morcovi, pentru a le dezvolta gustul pentru salate.

  • Cel mai bune aport de glucide sanatoase este reprezentat de consumul de fructe, intotdeauna pe stomacul gol, niciodata dupa masa. Fructele se consuma obligatoriu pe stomacul gol!

  • Iaurturile sa fie mereu in dieta copiilor, insa nu cele de fructe. Daca dorim indulcirea lor, amestecam in iaurt o linguriE?a de dulceaE?a de casa, iata un deliciu ce-i va incanta pe micuE?i!

  • Consumul de apa ar fi bine sa fie un indemn permanent copiilor, mulE?i dintre ei sufera de o hidratare necorespunzatoare.



Copilaria ar trebui sa fie cea mai frumoasa perioada din viaE?a, este timpul cand invaE?am lucruri noi, ne jucam E?i ne distram, suntem plini de imaginaE?ie E?i creativitate. TotuE?i, tendinE?ele actuale ne arata ca ceva anormal se petrece cu mulE?i dintre copii generaE?iei actuale. DificultaE?i de invaE?are, lipsa atenE?iei, slaba capacitate de memorare, hiperactivitatea, starile de uE?oara depresie, toate sunt anormale la varste atat de fragede. Copiii noE?tri sunt stresaE?i E?i nu avem voie sa permitem asta!



Acum mii de ani s-a spus sloganul: "hrana sa va fie medicament" E?i este plin de adevar. Poate noi parinE?ii nu am avut acces la informaE?ii, nu am E?tiut sa facem bune alegeri in meniul nostru, insa putem sa schimbam asta pentru copii noE?tri. Sa prevenim orice dezechilibru din viaE?ile lor, sa le asiguram o buna creE?tere E?i evoluE?ie, o buna stare psihica E?i emoE?ionala prin hrana de zi cu zi. Suntem ceea ce mancam E?i asta ar fi bine sa ne dea de gandit tuturor!



Nimic nu se compara cu zambetul unui copil fericit, iar fericirea lor depinde intr-o proporE?ie foarte mare de sanatate. Nimic nu lupta mai eficient pentru aceasta stare, ca E?i hrana zilnica. AsiguraE?i-va ca indrumaE?i copii spre alimente naturale, pline de viaE?a E?i enzyme, in detrimentul unei hrane industrializate, lipsite de vitalitate E?i sanatate.



Zambete, bucurii E?i alegeri conE?tiente in meniul copiilor, spre buna dezvoltare E?i buna lor stare!



Dr. Lavinia CeuE?a – NutriE?ionist

lavi.ceuta@gmail.com

0749 194 944



Sursa informatii: lavi-enrose.com