Comunicarea in situatiile de criză - de la necesitate la avantaje

Comunicarea in situatiile de criză - de la necesitate la avantaje

Detalii

CategoriiRegional
TaguriRomania
Ultima actualizareJoi 21 octombrie 2021
Vizualizari123

Voteaza & Distribuie

Descriere

La un moment dat in existenta sa, fiecare brand se confrunta cu o situatie de criza interna, externa, de mica sau de mai mare amploare. Foarte important in aceste situatii este modul in care se gestioneaza efectele si cauzele acesteia. Ca personaj central, brandul va decide cu foarte mare greutate ce strategie ar fi cea mai potrivita in vederea remedierii crizei si a generarii unor raspunsuri pozitive din partea publicului.

De aceea este nevoie de o entitate externa, obiectiva care sa decida daca tacerea este cel mai bun raspuns, sau care dintre a isi asuma responsabilitatea, a pasa vina sau a incerca sa remedieze problema ar putea fi o abordare mult mai potrivita pentru a obtine rezultatele dorite. Comunicarea in situatiile de criza devine cea mai importanta abilitate unui brand care isi doreste sa ramana la suprafata chiar si in momente in care, fara acest punct se salvare, s-ar fi inecat de mult in valul de acuzatii, presupozitii si reprosuri venite din partea celor din exterior.

Gestionarea eficienta a situatiei cu ajutorul Tudor Communication

De peste opt ani de zile colaboram cu branduri mari sau la inceput de drum, din diverse industrii si domenii de activitate, in vederea creionarii unei reputatii pozitive in raport cu publicurile sale. Confruntarea cu o situatie de criza de comunicare reprezinta una dintre cele mai mari amenintari care poate atenta la bunul curs al tuturor activitatilor demarate pana la momentul respectiv. De aceea, gestionarea ei in cel mai scurt timp, intr-un mod eficient si personalizat devine etapa primordiala pentru salvarea brandului de la declin.

Desi preventia reprezinta cea mai buna arma, unele intamplari nu pot fi preconizate sau pur si simplu se situeaza in afara ariei de control, criza neputand fi astfel evitata. Cu toate acestea, in calitate de agentie de PR, pentru fiecare client al nostru conturam scenarii ideale de actiune care sa poata fi utilizate in varii conjuncturi, fie ca vorbim de o criza pornita de la publicul intern, fie una de imagine, fie o criza starnita dintr-un accident, o abordare deficitara a unei intamplari sau chiar o inscenare.

Unul dintre cei mai importanti pasi pe care trebuie sa ii facem in momentul in care observam ca se consolideaza bazele unei astfel de circumstante este sa reactionam prompt, pentru a ne asigura ca eliminam zvonurile si reducem confuzia. De aici, putem continua prin stabilirea strategiei de actiune in raport cu gravitatea problemei cu care brandul se confrunta. In acest sens, delimitam doua categorii de baza: strategii de actiune si strategii pasive. Doar in urma unei analize bine fundamentate a stadiului actual si a cauzele care au declansat situatia putem stabili ce abordare este mai benefica, sau daca ar fi de preferat sa recurgem la un mix intre mai multe dinte acestea.

Ne vom ocupa de tot ceea ce presupune managementul situatiei de criza atat in ceea ce priveste comunicarea cu presa, in mediul online, cat si raportarea directa la publicul tinta, asta pentru a putea gestiona eficient toate canalele de comunicare si a evita riscul de dezinformare a audientei. Desi e nevoie sa actionam cu toate armele de care dispunem, nu trebuie neglijat faptul ca, in functie de fiecare canal de comunicare, desi dorim, in esenta, sa transmitem acelasi lucru, mesajele trebuie adaptate in raport cu categoria de public cu care ne intalnim la capatul acestui canal.

Dispunem de toata experienta si instrumentele necesare in vederea transformarii unei astfel de intamplari neplacute intr-una benefica pentru brand, tocmai datorita mediatizarii care se construieste in jurul acestuia, putand modela perceptia celor implicati in functie de ceea ce comunicam si avem de oferit.