Certificari iso 9001 pentru firme si institutii!

Detalii

CategoriiRegional
TaguriCertificare ISO
Ultima actualizareMiercuri 4 mai 2022
Vizualizari341

Voteaza & Distribuie

Descriere

ISO 9001 este un standard international pentru definirea unui sistem de management al calitatii (SMC). Acesta prezinta diverse criterii (sau standarde) pentru a defini principiile managementului calitatii, cum ar fi concentrarea asupra clientului, optimizarea conducerii si managementului in cadrul organizatiei, imbunatatirea si ajustarea proceselor interne si metode generale de imbunatatire continua.

ISO sau Organizatia Internationala pentru Standardizare, este un organism international de stabilire a standardelor cu sediul in Geneva, Elvetia. Este alcatuit dintr-o multime de reprezentanti diferiti dintr-o gama larga de organizatii standard de proprietate, industriale si comerciale. Pentru a beneficia de certificari iso 9001 cei interesati pot contacta iso9001.ro pentru mai multe detalii!

Practic, este organizatia responsabila de definirea si implementarea tuturor acestor standarde. ISO in sine nu certifica nimic. Toate certificarile sunt facute de organizatii terte. Numarul de dupa ISO este identificatorul standardului. ISO 9001 este unul dintre cele mai cunoscute standarde ISO, definind criterii pentru sistemele generale de management al calitatii. ISO 9001 face parte din familia mai mare a ISO 9000. Toate standardele din ISO 9000 se refera la managementul calitatii. In esenta, acest standard este conceput pentru a ajuta organizatiile sa fie mai eficiente si sa raspunda cu mai mult succes nevoilor clientilor lor. Cel putin un milion de companii si organizatii din peste 170 de tari sunt certificate conform ISO 9001.

ISO 9001 este, de asemenea, singurul standard din familia 9000 care poate fi certificat. Aceasta certificare nu este o cerinta, iar organizatiile pot implementa in continuare principiile ISO 9001 in mod informal, fara a fi certificate. Certificarea va acoperi, in general, intreaga organizatie, cu accent pe facilitati sau departamente specifice, adaptate pentru a imbunatati performanta in acea zona.

Iata o detaliere rapida a celor mai importante informatii despre standardul ISO 9001:
- ISO 9001 este un standard international pentru un sistem de management al calitatii (SMC).
- ISO 9001 face parte din familia mai mare ISO 9000.
- ISO 9001 este singurul standard care poate fi certificat. Nu exista „certificare ISO” sau „certificare ISO 9000”, doar „certificare ISO 9001”.
- Persoanele fizice nu pot obtine certificarea ISO 9001, mai degraba organizatiile sau companiile sunt certificate.
- Cu toate acestea, persoanele fizice pot obtine certificarea pentru a deveni auditor principal certificat ISO 9001, ceea ce le permite sa auditeze alte companii.
- Dimensiunea organizatiei nu conteaza. Ar putea fi 1 persoana sau 100.000.
- ISO 9001 este un standard general pentru managementul calitatii – nu conteaza in ce domeniu va aflati.
- ISO 9001 este un standard axat pe proces, spre deosebire de un standard axat pe produs. Nu este conceput pentru a defini calitatea produsului desi daca procesul este bun, atunci si produsul vostru ar trebui sa fie.

Organizatiile care sunt certificate ISO 9001 au implementat cu succes un sistem de management al calitatii in conformitate cu toate cerintele detaliate in standardul ISO 9001. O parte a certificarii ISO 9001 consta in asigurarea identificarii zonelor de imbunatatire si a actionarii asupra acestora. Ca atare, se poate presupune ca organizatiile cu certificare ISO 9001 ofera produse si/sau servicii care indeplinesc standarde stricte de management al calitatii. Exista o gama larga de beneficii care fac din certificarea ISO 9001 un aspect important pentru orice organizatie. Am enumerat principalele beneficii mai jos.

Cum va avantajeaza certificarea ISO 9001 afacerea:
- Potential de profit crescut si cota de piata
- Timp economisit printr-un management mai eficient al resurselor
- Probleme si anomalii recurente reduse sau eliminate
- Imaginea si credibilitatea marcii s-au imbunatatit
- Munca manuala este redusa prin integrarea proceselor si automatizarea proceselor
- Eficienta si eficacitatea organizatiei sunt imbunatatite prin utilizarea datelor si a dovezilor pentru a informa luarea deciziilor
- Abordarea ISO 9001 analizeaza atat procesele individuale, cat si modul in care toate aceste procese interactioneaza intre ele.

Utilizarea datelor si a dovezilor pentru a va informa in luarea deciziilor este necesara daca doriti sa va atingeti obiectivele de afaceri. Colectarea rapoartelor adecvate si documentarea suficienta a proceselor sunt, de asemenea, necesare, astfel incat sa aveti date cu care sa lucrati in primul rand. Sistemele de management al calitatii sunt bune in acest sens si ofera un cadru pentru documentarea tuturor proceselor din cadrul afacerii dumneavoastra.

Cum ii avantajeaza certificarea ISO 9001 clientii vostri:
- Ofera asigurarea ca sunteti un furnizor de incredere si de inalta calitate
- Satisfactia clientilor este un obiectiv primordial al ISO 9001
- Feedback-ul clientilor poate fi luat in considerare rapid si eficient
- Planificarea preventiva inseamna ca problemele sunt abordate inainte ca acestea sa aiba sansa de a cauza probleme clientilor vostri.

Unul dintre cei mai importanti factori care conduc la implementarea sistemelor de management al calitatii este concentrarea pe imbunatatirea satisfactiei clientilor prin identificarea nevoilor si obiectivelor acestora. Satisfactia imbunatatita a clientilor duce apoi la desfasurarea afacerii. Cand este clar pentru un client ca ati atins standardele inalte de calitate cerute de o certificare ISO 9001, acesta isi va pune mai usor increderea in voi si in afacerea voastra.

Beneficiile certificarii ISO 9001 includ:
- Eficienta crescuta
- Recunoastere internationala
- Abordarea faptica a luarii deciziilor
- Relatii mai bune cu furnizorii
- Satisfactia clientilor imbunatatita
- Un moral mai bun al angajatilor.

Conform ISO 9001, exista numeroase procese si proceduri pe care o companie ar trebui sa le urmeze. De exemplu, vi se cere sa inregistrati informatiile de contact ale clientilor vosri si sa culegeti feedback in timpul calatoriei clientilor, ceea ce probabil il faceti deja. Cu toate acestea, exista unele procese si proceduri cu care este posibil sa nu fiti obisnuit, cum ar fi pastrarea unui jurnal de erori sau implementarea unei proceduri de inspectie finala.