Care este relatia dintre Google, procesul de optimizare SEO si utilizator?

Detalii

CategoriiIT
Taguripublicitate online, servicii seo
Ultima actualizareSambata 18 iulie 2020
Vizualizari979

Voteaza & Distribuie

Descriere

Search Engine Optimization – in limba romana, uzual, „optimizare SEO” – reprezinta procesul complex si permanent sustinut prin care site-urile, fie ele magazine online sau pagini de prezentare a serviciilor oferite de branduri, sunt optimizate pentru motoarele de cautare. In special pentru Google, care este motorul de cautare numarul 1 in Romania si in lume.

Procesul de optimizare SEO cuprinde diverse actiuni intreprinse in aceeasi directie – si, anume, pozitionarea site-urilor in topul SERPs, care reprezinta paginile cu rezultate returnate de Google in urma unei cautari specifice efectuate de utilizator folosind bara de search. Acest „fenomen” se numeste generare de trafic organic, fiind un indicator deosebit de pretios in lumea Internetului.

Din moment ce vorbim de cautari specifice, dupa anumite expresii de cautare pe care utilizatorul le foloseste in mod preponderent, SEO va avea in vedere, in linii mari, strategii de cuvinte cheie ce vor fi folosite pentru optimizarea continutului on-page si off-page relevant domeniului de activitate al site-ului respectiv.

Cu cat un site va urca mai mult in clasamentul SERPs, adica pe primele pozitii ale primei pagini cu rezultate de cautare Google, cu atat mai repede utilizatorii vor descoperi oferta respectiva. Astfel, va exista sansa ca acestia sa acceseze pagina web si sa devina potentiali clienti, in cazul in care vor gasi continut relevant pe site, iar experienta navigarii va fi una satisfacatoare.

Cu alte cuvinte, procesul de optimizare SEO nu se refera doar la optimizarea continutului on-page si crearea unei retele de linkuri externe prin dezvoltarea de continut off-page, ci si la UX (User Experience) si brand awareness.

Asadar, putem spune ca procesul de optimizare SEO implica 3 aspecte esentiale:

- optimizarea in sine, cu tot ceea ce presupune ea si toate activitatile sale conexe;
- motorul de cautare Google, la care se raporteaza SEO;
- utilizatorul de Internet, care este miza, „centrul de interes”.

In general, se considera faptul ca Google nu vede cu ochi buni SEO si deseori penalizeaza astfel de actiuni evidente sau „agresive”, intrucat giganticul motor de cautare, din ratiuni financiare, doreste sa prioritizeze ideea de trafic direct prin promovarea serviciului sau de reclame platite, Google Ads.

In realitate, insa, intre cele doua „entitati” exista o relatie de tipul ''love-hate'', ba chiar ''win-win''. Cu ajutorul procesului de optimizare SEO, Google poate returna rezultate cat mai relevante pentru utilizator. Iar in final, utilizatorul va fi multumit de motorul de cautare si nu va migra catre Yahoo! sau Bing, Google mentinandu-si astfel peformanta de a fi numarul 1. La randul lor, site-urile optimizate vor avea de castigat prin cresterea ratei de conversie.

Mai mult decat atat, Google face un efort considerabil pentru a clasa si echilibra toate site-urile, noi sau vechi, in functie de ceea ce cauta utilizatorul. In acest sens, motorul de cautare foloseste aproximativ 200 de factori diferiti de clasare, pentru a oferi diversilor utilizatori cele mai bune rezultate.

In plus, tehnica de marketing online Search Engine Optimization nu a exclus niciodata combinarea traficului organic cu traficul direct, adica demararea unei campanii SEO in paralel cu o campanie de promovare de tip PPC (Pay Per Click).