Bicicleta nu mai funcționează: 3 posibile cauze

Detalii

CategoriiRegional
Taguribiciclete, reparatii biciclete
Ultima actualizareLuni 20 decembrie 2021
Vizualizari377

Voteaza & Distribuie

Descriere

Orice pasionat de ciclism îți va spune că unul dintre cele mai enervante lucruri care ți se pot întâmpla e să ai chef de o tură cu bicicleta, într-o zi cu vreme perfectă, dar să constați că mijlocul de transport din dotare nu funcționează. Sau că, în timp ce pedalezi liniștit pe un traseu de vis, te trezești că trebuie să abandonezi plimbarea din cauza unei defecțiuni bruște și să te întorci acasă cu bicicleta în spate. În acest articol vom vorbi despre cele mai comune defecțiuni care pot să apară la o bicicletă și cauzele acestora. De asemenea, am făcut și o listă cu câteva reguli care, respectate, te pot ajuta să previi defecțiunile ce îți pot strica planurile.

1. Ai o pană de cauciuc
Cea mai comună defecțiune ce poate să apară în timpul unei ture cu bicicleta este pana de cauciuc. Frecvența apariției penelor poate fi explicată și prin multitudinea de cauze care le pot provoca: de la lovirea unui obstacol până la cioburi, sârme sau alte obiecte mici și ascuțite ce pot fi întâlnite pe drum, montajul greșit sau valvele strâmbe.

2. A sărit sau s-a rupt lanțul
La un moment dat, orice ciclist se va trezi că i-a sărit lanțul în timpu efectuării unei manevre. De multe ori, chiar se va rupe complet. Cea mai des întâlnită cauză a ruperii lanțului este aplicarea de presiune pe pedale în același timp cu schimbarea vitezelor. Uzura lanțului, plecările bruște din loc ori zalele care s-au deplasat din poziția lor sunt alte motive pentru care te-ai putea trezi nevoit să repari lanțul pe drum sau, dacă nu ai plecat la plimbare cu piese pentru biciclete la tine, să apelezi la un alt mijloc de transport pentru a ajunge acasă.

3. S-au dereglat schimbătoarele de viteză
Pe o bicicletă pot exista două schimbătoare: schimbătorul de pinioane și schimbătorul de foi.De regulă, schimbătorul de pinioane este o piesă care se strică foarte greu. Se montează pe urechea cadrului și este acționat cu ajutorul unui cablu de pe ghidon prin intermediul manetelor de schimbător.În caz de accident, căzătură sau lovire se poate îndoi sau deforma, caz în care nu este ușor de reparat. Dacă este vorba doar de o problemă de reglaj, aceasta, deși enervantă, poate fi rezolvată rapid. Schimbătorul de foi este montat pe țeava centrală a cadrului, puțin mai sus față de cea mai mare foaie a angrenajului. Comparativ cu schimbătorul de pinioane, acesta este mai ușor de reglat.

Cum poți să previi defecțiunile


Dacă nu vrei să te trezești pus în situația de a renunța la tura visată pentru a te transforma în mecanic de biciclete, este bine să ții cont de câteva reguli:

  • Asigură-te că păstrezi bicicleta curată; e mai ușor să identifici o defecțiune dacă toate piesele sunt curate.
  • După fiecare tură: curăță și unge lanțul, cablurile schimbătoarelor și ale frânelor; verifică anvelopele pentru a vedea dacă prezintă rupturi sau tăieturi ori dacă e cazul să fie înlocuite; verifică dacă ai spițe slăbite sau rupte.
  • Folosește bicicleta în scopul pentru care a fost proiectată.
  • Service-ul anual nu este un moft, ci o necesitate.

Bicicleta poate oferi amintiri de neuitat, dar, pentru ca o tură cu ea să nu se transforme într-o experiență neplăcută, trebuie îngrijită corespunzător. Nu aștepta, de exemplu, ca o piesă să se uzeze complet înainte de a o înlocui. O parte dintre operațiile uzuale de întreținere pot fi făcute chiar de tine, acasă, însă nu este de neglijat nici o vizită la un service specializat din când în când, mai ales dacă nu ai îndemânarea sau sculele necesare.

Sursa foto: piqsels.com/en/public-domain-photo-stfpa