Bentley, din 1919 pana in zilele noastre

Bentley, din 1919 pana in zilele noastre

Detalii

CategoriiSport
TaguriAuto
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2907

Voteaza & Distribuie

Descriere

De la 1919 la 1931

Compania Bentley a fost fondata in 1919 de catre Walter Owen Bentley si a devenit cunoscuta printr-o serie de victorii la Le Mans (1924, 1927, 1928, 1929, 1930). Modelele Eight (de 8 cilindri), 3,5 litri si 4,5 litri, care au castigat, le-au fost oferite publicului in versiuni mai civile si au fost imortalizate in celebrul serial de televiziune "The Avengers", unde impunatoarea Bentley verde era masina eroului John Steed. Aceasta a fost si prima masina a celebrului James Bond, inainte de a adopta Aston Martinul DB5. Bentley Eight au fost, de asemenea, preferatele lui Ettore Bugatti, care le-a numit "cele mai rapide camioane din lume", din cauza lipsei lor de gratie.




Bentley Eight


Bentley Eight




Achizitionarea de catre Rolls Royce

In 1931, firma Bentley a fost achizitionata de Rolls-Royce, iar Walter Owen Bentley va lucra pentru Lagonda, o alta firma britanica celebra. Incepand de atunci, Bentley va produce modelele intermediare ale gamei Rolls-Royce, cu o grila speciala (MKV si MkVI), care va rezulta in pierderea unei bune parti a personalitatii lor. Modelele mari vor fi intrerupte la mijlocul anilor '30.

In 1949, Bentley a lansat seria R, complet identica cu Rolls-Royce Silver Dawn. Aceasta masina a fost inlocuita in 1955 cu seria S, identica cu Rolls-Royce Silver Cloud, care a iesit in acelasi timp. Apoi a urmat in 1965 seria T, identica cu Rolls-Royce Silver Shadow. In 1967 au fost propuse un coupe si o decapotabila din seria T. Ambele versiuni au fost redenumite Corniche (ca si Rolls Royce) in 1971. In 1980, Mulsanne inlocuieste seria T, iar noul Bentley preluat caroseria de la Rolls-Royce Silver Spirit, lansat in acelasi an. Numele lui evoca triumful masinilor Bentley la Le Mans, intre cele doua razboaie.




Bentley seria R


Bentley seria R






Bentley seria S


Bentley seria S




Bentley seria T


Bentley seria T




Trecutul glorios al marcii Bentley

In paralel cu limuzinele derivate din Rolls-Royce, Bentley s-a distins oferind versiuni mai „sportive" in amintirea trecutului glorios al marcii. Astfel a aparut in 1952 coupe-ul Continental, care a inspirat, trei ani mai tarziu, linia de Silver Cloud si seria S a Bentley. In 1955, Continentaul a fost propus chiar ca sedan. Aceasta denumire se va incheia in 1965, inainte a reaparea in 1991 pentru a numi un nou succesor coupe: Corniche (Rolls-Royce si Bentley). Decapotabila Azure, care a derivat din ea, a fost lansata in 1995 si a succedat decapotabila Corniche (Rolls-Royce si Bentley).




Bentley Continental


Bentley Continental




Bentley Corniche


Bentley Corniche




Bentley Azure


Bentley Azure




Din 1990 pana astazi

Bentley a propus, incepand cu anii '90, versiunile de motorizare Turbo, reafirmand astfel caracterul sportiv al masinilor. De atunci, vanzarile Bentley sunt mai mari decat cele de la Rolls-Royce. Este adevarat ca Rolls-Royce produce doar sedanuri, in timp ce Bentley produce sedan, coupe si cabrio.


In 1998, se lanseaza Arnage, care a inlocuit Mulsanne-ul. Motorul V8 vine de la BMW. In acelasi an, Bentley a fost cumparat de catre Volkswagen, in timp ce Rolls-Royce a fost si el vandut la BMW. Separarea celor doua marci legate inca din anul 1931, este unul dintre cele mai uimitoare evenimente din industria automobilelor ultimilor ani.




Bentley Arnage


Bentley Arnage