Așa se calculează eficiența și profitabilitatea investițiilor la pariuri sportive

Detalii

CategoriiDivertisment
Taguripariuri sportive
Ultima actualizareMiercuri 26 ianuarie 2022
Vizualizari895

Voteaza & Distribuie

Descriere

Fie că pariezi pe meciuri live online, fie că pui bilete pre-meci, oricine este de acord că micile succese obținute la pariuri întregesc distracția. Cine pierde tot timpul ajunge până la urmă să se enerveze, chiar dacă nu recunoaște acest lucru.

Deși reprezintă o activitate de divertisment, asta nu înseamnă că nu trebuie să urmezi o strategie, în care pornești de la un buget inițial și îți propui să atingi un anumit prag de profit. Există câțiva indicatori prin care se măsoară succesul la pariuri sportive. Cel mai important este ROI (Return of Investment), un indicator folosit și în afaceri.

Nu cheltuiești doar bani ROI la pariuri sportive înseamnă raportarea costurilor (bani, timp, alte resurse precum curent sau uzura dispozitivelor) la câștigurile obținute. Acest indicator se mai numește și „randamentul investițiilor”, fiind calculat conform formulei: ROI = profit / risc * 100.

Pentru a înțelege cu ușurință care este raționamentul, luăm un exemplu simplu: să spunem că plasezi 100 de pariuri cu mize egale, fiecare având probabilitate de câștig 50%. Din cauza marjei de câștig pe care și-o oprește fiecare casă de pariuri, cota oferită nu va fi 2.00, ci în jur de 1.90. În cazul în care câștigi 55 dintre bilete, profitul tău va fi de 4,5%. Dacă ai 60 de bilete „verzi”, ajungi la un profit de 11,4%.

Desigur, poți să-ți sporești șansele de reușită dacă ai posibilitatea de a paria la diverse agenții, pentru că poți alege să joci acolo unde cota este cea mai mare pentru fiecare pronostic. Spre exemplu, ideea de a avea un cont Mozzart poate că nu este cea mai atractivă la prima vedere, însă pariorii de top nu se ghidează după aparențe, ci după cifre.

Rulajul sporește profitul Aceste procente sunt valabile pentru un rulaj de 1x, adică pentru 1000 de lei pariați dintr-un bankroll inițial de 1000 de lei. Există două posibilități: fie retragi profitul și o iei de la capăt cu același buget, fie adaugi profitul la bankroll și repornești cu o sumă mai mare.

Așadar, 60 de pariuri cu miza 10 lei fiecare și cota 1.90 câștigate din 100 aduc un profit de 140 de lei. Următoarea serie de pariuri pleacă de la bugetul de 1140 lei, miza per bilet fiind de 11,4 lei. Ai un profit de 160 pentru 60 de pariuri câștigate, iar următorul bankroll de start este de 1300 de lei. Și tot așa...

Yield și Hitrate Un alt indicator este Yield, care se referă la profitul sau pierderile obținute de parior în raport cu suma rulată în total, fără a lua în considerare și alți factori, ca în cazul ROI. Yield se calculează conform formulei: Profit sau pierderi nete/sumă rulată. Potrivit specialiștilor, Yield-ul arată efectiv ce profit obții în raport cu suma pariată. Un parior profesionist se mulțumește de obicei cu un Yield de 5%, și chiar și o valoare de 2-3% este acceptabilă dacă este obținută constant, iar bugetul este cu mai multe cifre.

În fine, un al treilea indicator este Hitrate (rata de câștig), care reprezintă raportul dintre numărul de pariuri câștigate și numărul de pariuri jucate. Dacă joci 100 de bilete și câștigi 60, așa cum a fost exemplul de mai sus, Hitrate este de 0,6. Cu alte cuvinte, procentul de pariuri câștigate este de 60%. Acest indicator nu este însă foarte relevant în ceea ce privește profitul net obținut. Un parior cu un Hitrate de 0,4 poate avea un profit mai mare decât altul cu Hitrate de 0,6 dacă, cei doi plasează bilete cu aceleași mize, dar primul pariază pe cote mai mari.

Pentru a avea o imagine exactă despre cât de eficient ești ca parior, trebuie să calculezi și să corelezi ROI-ul cu Yield-ul și cu Hitrate-ul.