Antreprenori de succes: Cornelia Serban ? Edox

Antreprenori de succes: Cornelia Serban

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriRomânia
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3573

Voteaza & Distribuie

Descriere

Interviu exclusiv oferit de catre Cornelia Serban Centrului de Consultanta in Afaceri BV Business Center




  • Care sunt domeniile de business in care activezi in prezent, si care este povestea afacerilor pe care le detii?


In primul rand, multumesc, Beatris, pentru oportunitatea acestui interviu.


Povestea Edox Translations (numele companiei este o abreviere a sintagmei „electronic documents translations") incepe in 2003, imediat dupa absolvirea primei facultati, cand am obtinut diploma universitara in traducere si interpretare si autorizatia de traducator/interpret pentru limbile engleza si franceza din partea Ministerului Justitiei. Initial, am demarat afacerea ca traducatoare independenta si, inca de la bun inceput, m-am orientat catre piata internationala, desfasurandu-mi activitatea exclusiv pe Internet, prin intermediul unui site inovator, care permitea lansarea si urmarirea evolutiei comenzilor online, pe care l-am construit impreuna cu un prieten programator. In scurt timp, mi-am dat seama ca trebuia sa ma specializez intr-un anumit domeniu si, astfel, mi-am continuat studiile, obtinand o licenta in comunicare si relatii publice, iar ulterior, un master in studii europene si relatii internationale. Afacerea s-a extins treptat, datorita solicitarilor in continua crestere din partea clientilor existenti, dar si a noilor clienti. Am fost implicata, in mod direct sau indirect, in proiecte pentru companii si organizatii de prestigiu, cum ar fi Google, Sony Ericsson, Sony, Vodafone, Panasonic, Nissan, Renault, Electricité de France, Veolia, Gaz de France, General Electric, Atlas Copco, Ingersoll Rand, Comisia Europeana si multe altele.



In prezent, dispunem de o retea solida de colaboratori permanenti, aflati in diverse locatii din lumea intreaga.



  • Care sunt produsele sau serviciile principale pe care le furnizezi si cu ce se diferentiaza acestea? Exista vreun atribut care sa le confere unicitate?


Serviciile profesionale oferite de Edox Translations sunt structurate in trei categorii principale: traducere de documente in diverse domenii si multiple combinatii lingvistice, localizare software si localizare de site-uri Web. In completarea acestora, oferim servicii conexe cum ar fi compilarea de glosare terminologice, realizarea de memorii de traducere, consultanta lingvistica, revizie si corectura.


Calitatea serviciilor, punctualitatea, abordarea personalizata si reactivitatea sunt cateva dintre atributele esentiale care au contribuit la dezvoltarea unor relatii de lunga durata cu majoritatea clientilor, care ne considera un partener de incredere in atingerea obiectivelor acestora privind comunicarea multilingva. Ne straduim in permanenta sa depasim asteptarile clientilor nostri si investim in noi tehnologii pentru a mentine un nivel ridicat al calitatii serviciilor.


Furnizorii nostri sunt, fara exceptie, traducatori profesionisti, a caror limba materna este limba tinta (limba textului tradus) si au o experienta indelungata in domeniile de specialitate in care activeaza. La fel ca si in cazul clientilor, relatiile durabile cu furnizorii nostri de servicii se bazeaza pe respect reciproc, onestitate si comunicare eficienta.



  • Care este cheia succesului tau in afaceri si pasii in care ai realizat acesta?


Pasiunea pentru profesia mea si interesul de a invata ceva nou in permanenta. Educatia si perfectionarea continua. Cunostintele si capacitatea de adaptare la noile tehnologii software si Web. Profesionalismul, seriozitatea, flexibilitatea si atitudinea pozitiva. Hotararea si increderea in reusita, perseverenta si curajul de a face fata provocarilor. Alegerea cu grija a colaboratorilor.



  • Care sunt strategiile de marketing pe care le-ai folosit in promovarea companiei?


Avand in vedere natura activitatii companiei, networking-ul si o buna prezenta online au fost si raman principalele strategii de marketing pentru promovarea serviciilor noastre. La acestea se adauga participarea la diferite conferinte si evenimente din domeniu, afilierea la diverse asociatii profesionale, cum ar fi ProZ sau Asociatia Traducatorilor din Romania. In egala masura, ne mandrim cu faptul ca majoritatea clientilor cu care am colaborat ne recontacteaza in permanenta si ne recomanda altor potentiali clienti.



  • Care sunt obiectivele propuse pentru acest an pe plan profesional?


edox


Ca prim obiectiv pentru anul in curs, ne propunem traducerea in mai multe limbi a site-ului nostru Web – accesibil la adresa www.edox-translations.com – a carui noua versiune a fost lansata recent si optimizarea acestuia in vederea unei bune pozitionari in motoarele de cautare. De asemenea, dorim sa ne extindem portofoliul de clienti finali, precum si baza de date a traducatorilor cu experienta, specializati in diverse domenii.



  • Fiind un owner de succes care crezi ca vor fi tendintele de viitor ale mediului de business Romanesc ?


Din pacate, numerosi antreprenori romani resimt efectele recesiunii economice globale. In special anumite sectoare industriale din Romania sunt puternic afectate de criza economica. Fara indoiala ca si cererea externa pentru exporturile noastre scade, indeosebi din partea zonei Euro, principalul nostru partener comercial, care a fost grav afectata de criza. Prognozele specialistilor pe termen scurt nu sunt prea optimiste. Astfel, efectele crizei vor persista, potrivit directorului general al FMI, care afirma saptamana trecuta ca, in Romania si Grecia, criza economica se va prelungi cel putin pana la sfarsitul anului 2010. Pe termen lung, am speranta ca, desi drumul catre iesirea din criza omniprezenta va fi unul anevoios, economia se va redresa prin elaborarea si adoptarea de catre autoritatile publice a unor masuri de atenuare a efectelor negative ale recesiunii in vederea stabilitatii economice.



  • Care sunt princiipile de baza dupa care te ghidezi in afaceri?


- Transparenta, onestitate si integritate profesionala


- Reactivitate


- Comunicare eficienta atat cu clientii, cat si cu furnizorii


- Respectarea termenelor, cruciala in domeniul de business in care activez


- Confidentialitate



  • Care sunt planurile de business pentru viitor?


Principalul obiectiv pe care ni l-am propus pe termen mediu si lung este extinderea gamei de servicii pe care le oferim, prin adaugarea unor servicii complementare – si ma refer aici indeosebi la interpretare. De asemenea, ne propunem sa sporim numarul de combinatii lingvistice pe care le oferim, pastrandu-ne totodata intacta reputatia de furnizor de servicii lingvistice profesionale de inalta calitate pe care am dobandit-o de-a lungul anilor. In acelasi timp, dorim sa pastram parteneriatele actuale si sa dezvoltam colaborari de lunga durata cu noi parteneri.



  • Care sunt sfaturile pe care le oferi tinerilor intreprinzatori si companiilor din Romania?


Nu stiu daca sunt in masura sa ofer sfaturi, insa pot sa spun, din propria experienta, ca a pune bazele propriei afaceri este o provocare si, in acelasi timp, o activitate extrem de pasionanta, iar pentru a reusi, mai ales intr-un context economic dificil, mi se pare esentiala alegerea unor activitati care fac posibila diferentierea fata de concurenti pe o piata nationala sau internationala. Ce atribute confera unicitate produsului sau serviciului pe care il oferi? Cum percepe clientul valoarea de care beneficiaza? Indeosebi in cazul serviciilor, raspunsul la aceasta intrebare este foarte important, deoarece valoarea poate fi greu de cuantificat, iar perceptiile difera de la o persoana la alta. Sunt obiectivele pe care ti le-ai fixat realiste, realizabile? Este produsul/serviciul pe care il oferi adaptat nevoilor clientilor? In mod evident, profesionalismul, un bun management al timpului si perseverenta sunt rigori obligatorii in calea spre succes. La acestea as adauga indrazneala si curajul de a risca in limite rezonabile, precum si invatarea continua atat din propriile greseli, cat si din experienta celorlalti, pentru a lua decizii inspirate.



  • Un cuvant de incheiere.


Prin pasiune, perseverenta si efort sustinut, orice vis poate fi indeplinit.