7 sfaturi pentru a evita raceala si gripa pe timp de iarna

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1122

Voteaza & Distribuie

Descriere

Iarna, soarele apune devreme, temperatura devine scazuta, petrecem mai putin timp afara si mai mult inauntru consumand dulciuri si carbohidrati. Instinctul de hibernare nu ne mentine sanatosi, dimpotriva, ne afecteaza sistemul imunitar.


Din fericire exista remedii ce ne intaresc sistemul imunitar si ne pastreaza corpul puternic iarna.


1. Consumati lichide sanatoase

Bauturile indulcite si cu continut de cofeina pot suprima sistemul imunitar fara sa mentionam kilogramele in plus si deshidratarea. Consumarea de 6 – 8 pahare de apa/zi sau ceai de plante ajuta sistemul digestiv, scaderea in greutate si mentin energia la un nivel ridicat. Ceaiurile albe si verzi sunt bogate in antioxidanti si ne pastreaza sanatosi in sezonul rece.


2. Odihniti-va

Somnul este cel mai bun mod de relaxare dupa o zi stresanta. Dormiti intr-o camera intunecata – in acest mod corpul secreta melatonina despre care se crede ca ajuta la repararea sistemului imunitar.


3. Evitati consumul de zahar

Pe langa faptul ca asigura castigarea de kilograme in plus, zaharul poate suprima functia sistemului imunitar. Cu alte cuvinte, daca circula vre-un virus spuneti stop produselor ce contin zahar alb altfel puteti crea mediul perfect pentru o imbolnavire. Rezumati-va la zaharurile naturale gasite in fructe. Daca totusi veti manca ciocolata consumati din cea cu minim 70% cacao deoarece contine fenoli si ajuta la scaderea presiunii arteriale. Rupeti ciocolata in patratele si depozitati-le in congelator. Mancati una sau doua cand aveti nevoie de o tratatie dulce.


4. Spuneti DA usturoiului

Compusii sulfurosi din usturoi ajuta la cresterea a doua celule importante ale sistemului imunitar: t-limfocite si macrofage care ajuta in lupta cu raceala. Mancati usturoi crud sau gatit pentru stimularea sistemului imunitar.


5. Consumati alimente bogate in zinc

Zincul ajuta la prevenirea unui sistem imunitar slabit. Acesta se gaseste in: stridii, ficat, dovleac, porc, curcan, miel, susan si iaurt.


6. Consumati fructe si legume

Este important sa consumati 5 pana la 10 portii de fructe si legume pe zi. O portie inseamna:


· 1 fruct sau leguma de dimensiune medie


· 125 gr. legume sau fructe praspete, congelate sau conservate


· 250 gr. salata


· 125 ml. suc de legume / fructe proaspete


7. Faceti miscare




Nu renuntati la sport iarna – duceti-va la sala sau chiar plimbati-va pentru a creste energia.



Nu uitati sa monitorizati nivelul stresului iarna – cand nu sunteti expusi la soare dispozitia si energia fluctueaza. Intalniti-va cu prietenii, bucurati-va de timp doar pentru voi, meditati, gasiti cai in care sa va simtiti bine si fericit.