5 pași pentru o viață lungă și sănătoasă

5 pași pentru o viață lungă și sănătoasă

Detalii

CategoriiSanatate
Tagurisanatate
Ultima actualizareMarti 17 decembrie 2019
Vizualizari293

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cu toții ne dorim să trăim cât mai mult. Oamenii de știință nu au găsit încă o soluție pentru tinerețea veșnică, dar se străduie să ne dea sfaturi cu privire la o viață cât mai sănătoasă. Un studiu publicat în revista Circulation explică pașii pe care trebuie să îi facem pentru a trăi cât mai mult fără probleme de sănătate.

Dieta echilibrată

Mâncarea pe care o ingurgităm are strânsă legătură cu longevitatea. Mai multe studii au arătat că dieta mediteraneană care include o mulțime de fructe, legume, cereale integrale, nuci și grăsimi sănătoase este secretul unei vieți lungi și sănătoase. De asemenea, alimentația pe bază de pește este de ajutor. Un studiu publicat în 2017, care a urmărit viața unor oameni pe parcursul a 12 ani, arată că o dietă echilibrată, cu alimente sănătoase scade riscul unei morți premature cu 17%.

Sportul

Activitatea fizică regulată este bună atât pentru sănătatea psihică, cât și pentru cea fizică. Sistemul cardiovascular este cel mai câștigat, dar și starea de spirit. Recomandarea oamenilor de știință este să facem 150 de minute de exerciții fizice moderate ca intensitate sau 75 de minute mai viguroase săptămânal pentru a ne crește șansele la o viață lungă și sănătoase. De asemenea, este indicat ca de două ori pe săptămână să includem în antrenament și exerciții pentru musculatură.

Dacă nu ajungem la sală, sunt bune și plimbările, mai ales la persoanele în vârstă. Un studiu publicat în ianuarie 2019 arată că o simplă plimbare de 30 de minute pe zi scade riscul de deces cu 17%. Persoanele care nu vor să facă sport individual pot alege activitatea fizică în echipă. Tenisul sau fotbalul sunt perfecte, mai ales că încurajează și interacțiunile sociale. Puteți începe chiar acum să căutați o sală de sport la care să mergeți. Intrați pe internet, căutați, de exemplu, firme în Brăila sau alt oraș unde să pot face sport, și faceți-vă abonament.

Menținerea unei greutăți adecvate

Dacă facem exerciții fizice regulat și mâncăm sănătos este imposibil să avem probleme cu greutatea. Păstrarea unui index de masă corporală între 18,5 și 24,9 ar trebui să fie un țel, pentru că obezitatea este asociată cu foarte multe boli cronice, multe dintre ele cauzatoare de moarte. Diabetul de tip 2, boli cardiovasculare, probleme gastrointestinale și altele sunt pe lista celor care apar odată cu creșterea necontrolată în greutate.
Alcool, doar cu moderație

Un studiu realizat anul trecut arată că nu există o cantitate de alcool care să fie încadrată la moderat. Deși anumite băuturi alcoolice au beneficii pentru sănătate, consumul lor regulat poate duce la alcoolism, diferite tipuri de cancere, accidente în trafic, iar riscurile depășesc cu mult beneficiile. În acest caz moderație ține foarte mult de istoricul medical al persoanei în cauză, dar și al familiei sale.

Fără tutun

Pe lângă cancerul de plămâni, fumatul mai este asociat și altor boli mortale: atacuri cerebrale și probleme cardiovasculare cronice. Șansele fumătorilor de a trăi mult și fără probleme de sănătate sunt foarte mici.

Sursa foto: flickr.com/photos/predi/33561731162