15 suplimente alimentare care îți vor da un boost de energie

15 suplimente alimentare care îți vor da un boost de energie

Detalii

CategoriiSanatate
Tagurisuplimente alimentare
Ultima actualizareMiercuri 1 aprilie 2020
Vizualizari156

Voteaza & Distribuie

Descriere

Energia vine în mod natural dintr-o alimentație sănătoasă, odihnă suficientă și sport regulat. Suplimentele alimentare pot aduce un plus de energie pentru performanța sportivă sau atunci când simți că nimic nu îți poate alunga oboseala. Iată care sunt suplimentele alimentare cu efect de energizare a organismului.

1. Ashwaganda

Ashwaganda sau ginsengul indian este o plantă utilizată din cele mai vechi timpuri în medicina indiană. Aceasta este cunoscută pentru creșterea rezistenței organismului în fața stresului. Studiile au demonstrat efectele de reducere a anxietății și oboselii, chiar și a celei asociate cu exercițiul fizic. Astfel, ashwaganda poate crește nivelul de energie.

2. Ginsengul

Ginsengul asiatic este o plantă care, conform studiilor, îmbunătățește starea generală de spirit, prin creșterea energiei și performanței intelectuale și fizice. Ginsengul crește rezistența, ceea ce face posibilă adaptarea mai ușoară la stres.

3. Rhodiola rosea

Denumită popular rădăcină de aur, Rhodiola rosea este, de asemenea, o plantă cu proprietăți adaptogene, care are rolul de a crește capacitatea de adaptare a organismului la stres și de a ameliora oboseala mentală și fizică, crescând vitalitatea.

4. Ginkgo biloba

Ginkgo biloba este o plantă cunoscută pentru multe dintre beneficiile sale terapeutice, mai ales în ceea ce privește bolile neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer. Substanțele active din această plantă stimulează activitatea neurotransmițătorilor care transmit informație de la țesuturi către creier și invers. Astfel, organismul intră într-o stare de alertă și dă un randament mai bun.

5. Coenzima Q10

Coenzima Q10 este o substanță prezentă în mod natural în toate celulele și este utilizată pentru a genera energie. De asemenea, aceasta este utilizată pentru protecția împotriva stresului oxidativ. Starea de oboseală poate apărea atunci când nivelul de coenzima Q10 este scăzut. Energia poate fi stimulată în acest caz prin suplimentarea cu Q10.

6. Creatina

Creatina este o sursă imediată de energie. Această substanță se găsește în carne și pește, însă este disponibilă și sub formă de suplimente. Creatina are un rol important în creșterea performanței fizice la sportivi, prin stimularea nivelului de energie necesară pentru activități fizice de intensitate ridicată și de scurtă durată.

7. Vitamina B12

Vitamina B12 este o vitamină cu rol important în transformarea nutrienților în energie. De asemenea, aceasta este implicată în formarea celulelor roșii și în sănătatea sistemului nervos. Carența de B12 duce la anemie pernicioasă, care produce o stare de oboseală generală. Vitamina B12 se găsește în produsele de origine animală. În cazul persoanelor vegetariene, rezervele de vitamina B12 pot fi deficitare. De aceea, suplimentarea cu B12 este absolut necesară.

8. Brânca ursului

Branca ursului, denumită științific Heracleum sphondylium, este o plantă cu proprietăți vasodilatatoare, având rol de reducere a tensiunii arteriale, dar este utilizată și pentru stimularea rezistenței sexuale, dar și a vitalității în întregul organism.

9. Melatonina

Melatonina este un hormon natural care este secretat în corp pe timpul serii, pentru a induce starea de somn și pentru a regla ritmul circadian (somn-veghe). Suplimentarea cu melatonină este utilă în cazul persoanelor cu nivel scăzut al acestui hormon, care suferă de insomnie sau de o calitate a somnului redusă. Melatonina poate regla ritmul circadian și restabili vitalitatea.

10. Fierul

Carența de fier duce la anemie feriprivă, care se manifestă prin slăbiciune și oboseală. Suplimentarea cu fier poate energiza organismul, însă este recomandată efectuarea de analize înainte de a se administra suplimente cu fier.

11. Citrulina

Citrulina este un supliment izolat din pepenele verde, utilizat pentru efectele sale benefice pentru performanța sportivă. Citrulina crește nivelul de oxid nitric, substanță care dilată vasele de sânge și îmbunătățește circulația sangvină.

12. Cafeina

Cafeina este folosită deja la scară largă, prin consumul ridicat de cafea, ceai verde și ceai negru, pentru efectul de creștere a vitalității și randamentului. Dacă nu obișnuiești să consumi aceste băuturi, poți utiliza suplimente cu cafeină.

13. Guarana

Guarana este o sursă naturală de cafeină, ceea ce poate reprezenta o alternativă la cafea sau la alte surse de cafeină.

14. Tirozina

Tirozina este un aminoacid (provenit din descompunerea proteinelor) care se găsește în produsele de origine animală. Tirozina este importantă pentru activitatea neurotransmițătorilor. Studiile au arătat că suplimentarea cu tirozină crește nivelul de energie, îmbunătățește memoria și concentrarea la persoanele care nu se odihnesc suficient și menține starea de alertă.

15. Pudra de sfeclă roșie

Pudra de sfeclă roșie crește nivelul de oxid nitric, ceea ce îmbunătățește performanța sportivă. Sportivii își procură energia necesară pentru antrenamente mai lungi, deoarece pudra de sfeclă roșie poate amâna momentul în care apare starea de oboseală.

Așadar, unele suplimente alimentare pot fi eficiente pentru un boost de energie, însă este necesar să ceri sfatul medicului, pentru a evita posibile efecte adverse.

Sursa foto: pixabay.com/ro/photos/vitamina-b-efervescent-comprimat-871135/