Metode prin care poți gestiona mai ușor contabilitatea firmei

Detalii

CategoriiIT
Taguriimplementare erp
Ultima actualizareVineri 7 mai 2021
Vizualizari584

Voteaza & Distribuie

Descriere

Activitatea companiei reprezintă un ansamblu complex de operațiuni, fluxuri, resurse și decizii, pe care un manager competent trebuie să le cunoască și să le coordoneze eficient pe termen scurt, mediu și lung. În cadrul acestui sistem organizațional, un rol cheie îl are departamentul financiar-contabil, de aceea îți prezentăm în continuare metode prin care să gestionezi mai ușor contabilitatea firmei, ca să mărești profiturile și să crești valoarea companiei tale:

Realizează rapoarte și control pentru management

Succesul firmei depinde în mod decisiv de managerii ei, așa că asigură-te că aceștia sunt în permanență la curent cu situația la zi din companie:

Întocmește rapoarte și situații pentru manageri

Un prim pas îl reprezintă centralizarea datelor despre activitatea zilnică și rezultatele la nivelul întregii companii. Pune la dispoziția managerilor rapoarte și situații despre plățile datorate la furnizori, sumele de încasat, situația liniilor de credite, balanța contabilă și profitul estimat. Prin controlul periodic al activității contabile se asigură gestionarea eficientă a întregii activități, fie că este operată de un departament intern sau este externalizată către o firmă de servicii contabile.

Optimizează informațiile necesare pentru taxe și impozite

Echilibrul între timp și bani este esențial pentru succesul unei afaceri, așa că optimizează informațiile despre sumele datorate la stat, ca să ai acces în timp real la situațiile financiare înainte de închiderea perioadelor contabile și să eșalonezi taxele și impozitele pe care le ai de plătit. Asigură vizualizarea rapidă a acestor sume și planificarea cash flow-ului prin notificări și alerte periodice. Operarea în timp real a contabilității primare îți oferă informațiile actualizate despre taxe și impozite.

Organizează un sistem centralizat de raportare pentru bănci

Relația cu băncile este foarte importantă în activitatea companiei, așa că este recomandat să organizezi un sistem centralizat de raportare pentru bănci, ca să obții rapid documentele solicitate. Astfel pot fi salvate în sistem rapoartele exact în formatul cerut de bancă, pentru a fi transmise de câte ori este nevoie.

Aplică proceduri de eficientizare a activității contabile

Crește eficiența activității în departamentul financiar-contabil prin următoarele acțiuni:
- Asigură generarea automată a declarațiilor contabile conform legislației în vigoare Ca să te descurci cu toate declarațiile contabile pe care firma trebuie să le prezinte la autoritățile fiscale, cea mai bună soluție este să instalezi un sistem ERP care generează și pregătește pentru depunere declarații, balanțe, bilanțuri, jurnale contabile, fișe de cont, registre de evidență fiscală și celelalte documentele solicitate periodic de autorități.
- Digitalizarea acestor declarații se realizează pe baza notelor contabile create automat pe măsură ce utilizatorii introduc informații în contabilitatea primară și astfel se reduce semnificativ timpul necesar pentru întocmirea declarațiilor. Astfel se elimină înregistrările multiple, mai ales că un program de tip ERP (enterprise resource planning) cuprinde și un soft de contabilitate pentru coordonarea operațiunilor.

Integrează în platforma ERP toată activitatea contabilă

Această abordare ce facilitează integrarea tuturor informațiilor dintr-o organizație într-o platformă unică asigură gestionarea superioară a contabilității firmei, pentru că:

  • datele sunt introduse o singură dată în sistem: facturile, avizele, bonurile, deconturile, chitanțele și celelalte documente introduse în modulele operaționale generează automat înregistrări contabile actualizate permanent conform legislației în vigoare;
  • ai o viziune unitară asupra situației din companie: printr-un sistem ERP integrat unifici perspectiva contabilă cu cea operațională, din zona de producție și servicii;
  • crești productivitatea angajaților din departamentul de contabilitate: aceștia vorefectua automat cele mai multe dintre operațiunile curente: reglare de solduri, închideri de venituri, cheltuieli și TVA, transfer între conturi, generarea și restituirea de avansuri, bilete la ordin, cecuri, realizarea de setări predefinite pentru introducerea rapidă a datelor din contabilitatea primară, valoarea contabilă a stocurilor, chei de verificare a corectitudinii datelor.

Aplică aceste metode prin care poți realiza mai ușor contabilitatea firmei și reține că un sistem integrat de gestiune a afacerii de tip ERP reprezintă cea mai bună abordare în organizarea companiei tale.

Sursa foto: freepik.com