Curierul nu sună de două ori, dar își anunță venirea - ce s-a schimbat în plină pandemie

Detalii

CategoriiEconomie
Taguricurier, curierat rapid
Ultima actualizareLuni 4 mai 2020
Vizualizari640

Voteaza & Distribuie

Descriere

Autoritățile vorbesc despre măsurile de relaxare ce vor veni, însă avertizează că lucrurile nu pot fi ca înainte de pandemie. Vom învăța să trăim cu virusul acesta, ne vom adapta la alte condiții și în rutina zilnică vom introduce o mulțime de măsuri de siguranță. Se pare că și măștile fac parte din acest scenariu, mănușile și dezinfectanţii devenind se pare produse indispensabile. De servicii însă avem nevoie. Ori acestea se adaptează și ele un alt context.

Curierii, printre puținii care și-au continuat activitatea și în timpul pandemiei, sunt dovada clară că unele domenii de activitate sunt necesare şi nu pot avea întrerupere. De altfel pandemia ne-a oferit și o lecție despre cum putem să ne descurcăm. A fost înregistrată o creștere explozivă a cumpărăturilor online, precum și a comenzilor de mâncare la domiciliu. Totuși liantul între astfel de comercianți și clienți rămâne curierul. Cum ne asigurăm că acesta respectă măsuri anticovid și cu câtă încredere interacționăm cu acesta?

Firmele de curierat au impus timpuriu măsuri împotriva răspândirii acestui virus

Firmele de profil au o activitate intensă, ca și când ar avea comenzile atât de mari precum în perioade cheie de peste an, înainte de sărbători sau la Black Friday. Curierii au muncă intensă, continuă și sunt cei care într-un fel sau altul ajung în prima linie. Așadar măsurile impuse sunt destul de riguroase, atât pentru a-i proteja pe angajați, cât și pe clienți.

O firmă bucureșteană, E-livrat și-a menținut tipurile de servicii oferite, de curierat rapid, în aceeași zi sau a doua zi, plus serviciul de livrare la nivel național. Curierii livrează în condiții ca și până acum, având un timp maxim de așteptare și în unele cazuri încercarea de a livra are o singură încercare. Altfel spus, curierul se prea poate să nu sune de două ori, însă în mod cert își va anunța venirea.

Ceea ce clienții nu știu și poate nu văd este munca curierilor ce stă sub semnul unor rigori de igienă. Coletul este transportat în condiții optime, ajunge în depozit, iar aici operatorii poartă mănuși, măști de protecție, lucrează în echipe mici și în ture dacă este posibil. În unele cazuri angajatorii aplică și regula de măsurare a temperaturii, menținând contact limitat între persoane.

Toate spațiile de muncă și zonele în care curierii sunt prezenți, până la a ajunge cu un colet la client sunt dezinfectate și dotate cu soluții speciale în acest sens. În contact cu publicul, curierul este instruit să păstreze distanța pe cât posibil, să livreze la ușă, să dispună de POS pentru posibilitatea de a plăti cu cardul, contactless, dacă este necesar.

Desigur că și clienții poartă o parte din responsabilitate. La rândul lor ar trebui să poarte mască, mănuși de protecție și să păstreze distanța. În unele cazuri, sunt persoane care cer ca un colet să fie lăsat la ușă, dacă acesta nu trebuie plătit sau primit cu semnătură. Se aplică inclusiv la livrarea de mâncare. Desigur, este alegerea clientului și poate fi considerată o manieră de a încerca evitarea oricărui contact.

Sunt întârzierile mai frecvente?

Firmele de curierat care se respectă și fac o muncă ca la carte nu își permit să spună că întârzierile sunt la ordinea de zi. Desigur, sunt și excepții ca în orice altă perioadă din an. Totuși, nu dezamăgesc publicul mai ales că acum este momentul în care ne bazăm mai mult ca oricând pe firmele de curierat. În plină pandemie și criză a locurilor de muncă, astfel de firme figurează cu anunțuri active pe nișa angajărilor.

Pot fi explicate pe de-o parte întârzierile din cauză prin carantina din unele zone. Sunt desigur mici excepții. Întocmai acum firmele de curierat își arată calitățile și se distanțează de altele, competivitatea fiind una acerbă. Ne dorim rapiditate în a primi curând comenzile plasate. Pentru cei care sunt în căutare de firme de curierat pentru a trimite în țară orice tip de colet, trebuie spus că livrarea nu este de pe o zi pe alta, însă în mod cert ora predării influențează și ora livrării.

E-livrat spre exemplu rămâne fidel publicului său. Fie că vorbim despre colaborarea cu firme, persoane juridice sau fizice, livrările sunt rapide și în siguranță.