Cât de eficiente sunt Facebook Ads pentru afacerea ta

Detalii

CategoriiIT
TaguriPromovare online, publicitate online
Ultima actualizareJoi 24 iunie 2021
Vizualizari740

Voteaza & Distribuie

Descriere

Încă de la implementarea anunțurilor de vânzare pe Facebook, anunțuri cunoscute sub numele de Facebook Ads, acestea s-au bucurat de o mare popularitate la fel de mare precum cea pe care o deține zona de Google Ads. Chiar din primii ani de la lansare o multitudine de afaceri și-au câștigat popularitatea și clienții prin intermediul Facebook, mai ales că puterea acestei rețele sociale este dovedită și de longevitatea de care se bucură și de investițiile în alte platforme care sunt acum interconectate (spre exemplu Instagram).

Luând toate aceste lucruri în considerare, sunt Facebook Ads eficiente pentru afacerea ta și dacă da, în ce măsură?

În ce mod Facebook Ads sunt eficiente pentru afacerea ta?

Scopul investițiilor în Facebook Ads este, firește, a vânzărilor și creșterea numărului de clienți. Pentru multe dintre afaceri, acest lucru chiar a funcționat foarte bine, iar la nivel de ROI, s-au putut observa schimbări majore. Ce ar fi însă de remarcat în cazul Facebook Ads este faptul că, deși se folosește un algoritm foarte bun de definire a audienței, de cele mai multe ori anunțurile pot ajunge la utilizatori indirect, dar conectat cu aceste Facebook Ads. Este important de înțeles faptul că Facebook Ads nu generează doar conversii ci aduce o lumină nouă asupra conceptului de brand awareness, mai ales dacă brandul comunică eficient cu utilizatorii în mediul social.

Vorbim adesea despre postări care se viralizează organic, care înregistrează un nivel de ridicat de interacțiune (like, share, comment), însă pierdem din vedere faptul că Facebook Ads face același lucru. Un anunț bine integrat, gândit și definit foarte bine sub aspectul audienței și al cuvintelor cheie poate ajunge la un număr nelimitat de persoane, pentru că poate fi preluat, la un moment dat chiar și organic.

Stabilirea unei relații cu potențialii clienți este importantă pe de o parte pentru că un utilizator devine client atunci când află de produsele tale și când acestea apar ca răspuns la o nevoie a lor. Aici intervine foarte bine Facebook Pixel, un element care te ajută să legi site-ul tău de profilul de Facebook al companiei tale, astfel încât datele legate de audiență să fie conectate. De asemenea, Facebook Pixel te va ajuta și în ceea ce privește retargetarea clienților, pentru o eficiență sporită a anunțurilor.

Sunt eficiente promovările prin Facebook Ads?

Succesul promovării prin Facebook Ads depinde de două lucruri foarte importante. Pe de o parte vei avea nevoie de specialiști care să înțeleagă foarte bine afacerea ta și produsele oferite care acoperă o anumită nevoie a utilizatorilor. Pe de altă parte, va fi nevoie să ai în vedere câteva lucruri foarte importante, pe care le detaliem în cele ce urmează.

Setarea corectă a audienței

Vei avea nevoie de setarea audienței pentru a restrânge aria afișărilor anunțurilor tale. Cu siguranță cele mai eficiente anunțuri sunt cele care optimizează bugetul din punct de vedere ROAS. Setarea corectă a audienței implică de asemenea și detaliile specifice ale utilizatorilor, drept pentru care este indicat să nu setezi anunțuri generale, cu arii mari de afișare, ci cât mai specifice, potrivite pe segmentul de public al nișei tale.

Setarea corectă a obiectivelor anunțurilor

Ce anume încerci să obții cu ajutorul anunțurilor? Vrei și brand awareness pe lângă conversii? Vrei să construiești o comunitate? Să reamintești utilizatorilor despre un anumit produs? Setează clar obiectivele și realizează anunțurile astfel încât acestea să transmită exact ceea ce vrei, pentru a putea măsura la sfârșit rezultatele.

Monitorizează și măsoară

Pentru a putea vedea exact eficiența anunțurilor realizate este important să măsori rezultatele obținute, dar și să monitorizezi felul în care se desfășoară campaniile. Metricii îți vor oferi informații relevante despre calitatea anunțului și despre impactul avut cu clienții tăi.

Implică latura de copywriting cât mai mult

Deși pot părea simple anunțuri, Facebook Ads lovesc adesea direct la țintă. Odată ce știi care este profilul clientului îți va veni ușor să folosești cuvintele potrivite și imaginile care să conducă către generarea de conversii.

Măsurarea performanțelor - cheia către succes

La nivel de măsurare a evoluției și eficienței anunțurilor, Facebook Ads nu are rival. O multitudine de elemente monitorizate te va ajuta să obții o imagine completă despre eficiența anunțului tău și te va ajuta să setezi și mai bine următoarele campanii. Fără a avea posibilitatea de a măsura efectele unei campanii, mai ales plătite, nu vei ști de fapt care sunt performanțele acesteia. Câți clienți au ajuns pe site-ul tău, câți au cumpărat, câți au apreciat elementele anunțului tău, câți au lăsat un mesaj?

Dacă nu ai aceste date nu ai cum să evoluezi, în ciuda faptului că Facebook Ads este un instrument de creștere a vânzărilor. Facebook Ads îți oferă însă un serviciu complet, pentru că pe lângă promovarea efectivă, acest serviciu îți oferă o paletă completă de rezultate pe baza cărora poți analiza performanțele anunțului tău.

Cei mai interesanți metrici sunt cei care țin de engagement, de interacțiunea propriu-zisă cu potențialul client. Totuși Facebook Ads îți pune la dispoziție și date importante despre performanțele anunțurilor tale. Numărul de persoane care au dat click pe anunț, numărul de persoane care au interacționat prin like, share sau comment, conversiile, tranzacțiile, rata de conversie, etc. Toate aceste insight-uri sunt relevante pentru tine în contextul promovării prin Facebook Ads.

Adesea, Facebook Ads acoperă toate segmentele demografice și chiar domenii diferite, cărora afacerea ta li se poate adresa în mod direct. Din acest motiv Facebook Ads îți oferă avantajul expunerii majore, iar pentru a te bucura de toate beneficiile este indicat să lucrezi cu specialiști care să te ghideze acolo unde ai nevoie de ajutor. Facebook Ads este un instrument puternic și eficient, așa că implică-te în promovarea de acest tip și preia astfel controlul asupra performanțelor afacerii tale colaborând cu o agenție de marketing digital.

Sursa foto: unsplash.com