3 pași simpli pentru rezolvarea conținutului duplicat

Detalii

CategoriiIT
TaguriPromovare online, publicitate online, website
Ultima actualizareJoi 24 iunie 2021
Vizualizari699

Voteaza & Distribuie

Descriere

Conținutul duplicat este o problemă din ce în ce mai acută în prezent, fiind de altfel și una dintre situațiile în care se regăsesc 98% din site-urile din mediul online. Este adevărat că te poți strădui să generezi conținut unic și calitativ întotdeauna, însă inevitabil există și situații în care conținutul tău se poate asemăna cu cel de pe alte site-uri. Care sunt însă limitele conținutului duplicat și cum se poate remedia această situație? Iată 3 pași simpli prin care poți rezolva această mică problemă fără bătăi de cap.

Ce este conținutul duplicat?

Dacă privim la felul în care Google definește conținutul duplicat atunci înțelegem prin duplicate content blocurile ample de text care au potrivire exactă sau apropiată, dar care se regăsesc pe site-uri diferite. Așadar conținutul duplicat devine problematic atunci când este reprodus parțial sau în totalitate conținutul de pe un alt site, iar acest lucru aduce în discuție problematica descrierilor de produse care cel mai adesea sunt împrumutate de pe site-urile producătorilor sau de pe marile platforme de vânzare. În consecință, destul de mulți utilizatori se întreabă dacă vor fi penalizați sau dacă trebuie să refacă acel conținut, astfel încât acesta să nu mai fie privit ca fiind conținut duplicat. Acest aspect ne conduce către primul pas pentru rezolvarea conținutului duplicat și anume crearea de conținut unic.

1. Creează conținut unic pentru întregul site

Fie că vorbim despre descrieri de produse, despre articole de blog sau articole de promovare, fiecare dintre aceste situații ne impun crearea de conținut nou, dedicat. Crearea conținutului unic nu doar te protejează de problema conținutului duplicat, ci va face ca site-ul tău să fie cât mai bine poziționat în clasamentul motoarelor de căutare. Este important ca site-ul tău să se bucure de conținut unic, pentru că în definitiv acesta este calea spre succes. Unicitarea site-ului tău este răsplătită de către motoarele de căutare, însă aici este foarte important ca noul conținut să aibă în vedere și folosirea cuvintelor cheie relevante pentru optimizare.

Specialiștii recomandă ca textul ce constituie conținut duplicat să nu fie refăcut sau restructurat, deoarece există șanse mari ca aceste încercări de reașezare a conținutului să fie descoperite, iar o dată cu ele și intenția de a fenta vigilența algoritmilor motoarelor de căutare. Conținutul unic, creat special pentru domeniul magazinelor, conținutul dedicat, în special pe paginile importante ale site-ului și pe cele care generează conversii, acestea sunt zone importante în care conținutul nu are voie să fie duplicat și trebuie schimbat.

2. Canonizează structurile URL

Este nevoie de o foarte bună înțelegere a structurilor URL pentru a înțelege și felul în care motoarele de căutare văd conținutului pe URL-uri diferite, dar aparținând aceluiași site. Spre exemplu, simpla instalare a unui certificat SSL schimbă în totalitate structura URL-ului tău, făcând-o diferită de cea definită inițial. Deși par două versiuni similare și aparținând aceluiași site, există situația în care motorul de căutare le poate considera a fi două site-uri diferite, pentru că ele chiar sunt diferite dacă nu indici crawlerelor pe care dintre acestea să urmărească. De aceea este nevoie de redirecționarea corectă a linkului, astfel încât motoarele de căutare să vadă că există un singur site și că aferent acestuia există un conținut unic.

Această redirecționare se face prin canonizare, atributul canonical având rolul de a indica motoarelor de căutare care este varianta corectă a URL-ului pe care vrei să îl indexeze. Această canonizare poate fi făcută cu ușurință, însă efectele sunt deosebite la nivel de indexare și poziționare a site-urilor.

3. Redirect 301

Există situații în care un anumit tip de conținut nu mai este de actualitate sau este duplicat și atunci ai nevoie de o unealtă potrivită pentru a redirecționa utilizatorul. Pentru a putea face acest lucru în concordanță cu cerințele motoarelor de căutare poți face un redirect 301 spre alte pagini, astfel încât utilizatorul să nu iasă din pagină, iar tu să nu fii nevoit să ștergi linkul deja indexat.

Ce nu este clasificat ca fiind conținut duplicat?

Există și situații în care motoarele de căutare nu văd conținutul ca fiind duplicat datorită legăturilor care există la nivelul site-ului. Iată care sunt aceste situații.

Traducerea de conținut

Atunci când realizezi traducerea unei porțiuni de conținut, sau chiar integral, aceasta nu este văzută ca fiind conținut duplicat. Desigur, conținutul este același, doar că simpla reformulare și adaptare a textului poate conferi acestuia un nou aspect, unic, iar faptul că el este scris în altă limbă ajută la definirea clară a textului, pe care motoarele de căutare nu o descurajează.

Menționarea sursei și sindicalizarea

Există anumite grupe de conținut care sunt puse la dispoziție pentru preluare pe diferite site-uri, cu menționarea sursei. Vei vedea așadar faptul că menționarea sursei se face în cadrul articolului, specificându-se unde a apărut inițial acel material.

Generarea conținutului pe mobil

Chiar dacă link-urile care arată conținutul site-ului tău pe mobil își schimbă forma, în realitate motoarele de căutare înțeleg faptul că acel conținut este de sine stătător și aparține site-ului tău. În consecință, aceasta nu este o situație văzută ca fiind una ce ține de conținut duplicat.

Conținutul duplicat este o problemă destul de mare pentru site-ul tău și da, trebuie rezolvată cât mai rapid, deoarece motoarele de căutare nu vor analiza cui aparține de fapt conținutul postat. În plus, există șanse mari ca paginile tale să nu rankeze deloc, iar acest lucru afectează performanțele site-ului tău.

Ce trebuie să înțelegi este faptul că Google nu agreează copierea conținutului și că în speță nu îți va permite să urci în clasament câtă vreme conținutul este copiat. Indexarea site-urilor care apelează la aceste tactici se face cu dificultate, tocmai pentru că motoarele de căutare pun foarte mare accent în prezent pe formulări unice de conținut.

Acești 3 pași simpli te vor ajuta să remediezi problemele care țin de conținutul duplicat, însă amintește-ți întotdeauna să verifici în Google Search Console (Google Webmaster Tools) datele sau notificările cu privire la conținutul site-ului tău. Acestea plus generarea conținutului unic, te vor ajuta să fii ferit de problemele conținutului duplicat și de eventuale neafișări ale paginilor site-ului tău aflate sub această suspiciune.

De asemenea, poți rezolva problemele conținutului duplicat și apelând la specialiști din domeniu sau la agenții de marketing digital ce vor asigura buna funcționare a site-ului.

Sursa foto: pixabay.com