Sari la conținut
Forum Roportal
Andreyvrj

Ulei motor

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Buna ziua,

 

In primul rand va urez tuturor o zi buna.

 

Acum sa va spun de ce am deschis acest topic.

Am facut schimbul de ulei si am observat ca e mult ulei in baie. Asta mi l-a facut cineva.... In ziua aceea m-am dus la un service si l-am mai facut inca o data. Mentionez ca am schimbat si filtrul. Tipul aia nu stiu cat ulei mi-a pus , dar mi-a pus in jur de 2,3-2,4 l. AM ajuns cu ea acasa si m-am uitat eu cat era in bidon si am completat pana la 2,7 l.

Intrebarea mea este: are ceva motorul daca am avut atata ulei sa zic 10 km de mers? Mentionez ca becul nu mi s-a aprins, acela de ulei. E normal sa se aprinda becul daca nu e suficient ulei in baie nu?

 

Asa, deci am completat eu pana la 2,7 l matematic. A doua zi i-am luat nivelul si era putin peste maxim. Am fost cu ea la service si aia mi-au zis ca daca are 2,7 l in ea e in regula sa circul fara nicio problema.

 

Repet, este vreo problema ca am mers fara 300-400 g vreo 10 km? V-am spus ca becul nu s-a aprins. S-a aprins doar cand am pornit prima data dupa ce mi-a dat masina jos de pe elevator dar s-a stins dupa 2 sec cam asa. Ma gandesc ca pana s-a scurs tot uleiul? Daca era ceva nu trebuia sa ramana martorul de la bord aprins tot timpul?

 

Va multumesc si o zi buna.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

becul de ulei se aprinde in general daca nu ai presiune de ulei

sau daca ai monitorizare nivel de ulei

prima data se aprinde cu galben si daca uleiul scade va fi rosu

(cana de ulei in bord)

nivelul minim de ulei in carter este dar da adancimea sorbului de ulei

deseori cand nu vezi ulei pe joza sorbul este inca in ulei

de aceia se indica punera unei cantitati mai mari de ulei in motor

ca sorbul (printre altele ) sa fie bine acoperit si in caz ce masina ia viraje mai ....

si uleiul urmeaza fortele centrifugale !?

sorbul sa fie mereu in ulei si sa asigure ungerea

2.

cantitate mai multa de ulei se uzeaza mai tarziu si are si timp sa raceasca in carter ca sa isi faca iar dotoria in circuitul de ungere al ...

diferenta de nivel

poate ca tipul a conplectat pana la max

dar cu schimbare filtrului de ulei uleiul sa dus acolo si ...

schimbul de ulei se face :

cu uleiul vechi din motor la o temperetura de minim 40 grade

se schimba filtrul si se torna uleiul prospat

se complecteazapana la max de pe joja

se porneste motorul si se lasa la relanti 5 min

dupa oprirea motorului se asteapta 2 - 3 minute

si se verificva din nou nivelul si se conplecteaza dupa caz ! (sigur... )

poate tipul sa grabit si ... !

motorul tau nu a suferit deloc !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Andrey, intotdeauna reperul pentru umplerea cu ulei a motorului e joja de nivel. Cantitatea e orientativa doar. Eu unul, am intalnit la doua motoare industriale identice, pe acelasi tip de masina, din acelasi an de fabr., cu serie de sasiu diferenta de cateva unitati, o diferenta intre cantitatile de ulei de 10 litri. La o capacitate de ulei motor data de constructor de 60 de litri. Prima data am pus si eu uleiul luandu-ma dupa cantitatea specificate, si am avut surpriza sa fie mult peste MAX. Supraumplerea cu ulei[peste MAX de pe joja], la un motor industrial[sau orice alt motor termic] poate insemna distrugerea lui.Asa ca, intotdeauna joja e cea care spune cat ulei trebuie sa-i pui.Daca ai trecut de MAX, cel mai bine e sa-i scoti uleiul afara. Se pot intampla belele...Nici cu nivelul sub MIN nu e de utilizat un motor, insa niciodata peste MAX[5 mm sub reperul MAX e optim].

 

Cele 300-400g lipsa din 2700g, precis ca nu au afectat motorul tau. O zi buna. :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru raspunsuri.

 

Si eu m-am gandit ca daca am avut 400 g lipsa si acum ca am pus exact cat trebuia , iar acum e peste limita banuiesc ca a fost detul ulei. V-am spus, cei de la reprezentanta au zis ca nu are nimic.

 

VOi ce ziceti? Sa-i mai dau drumul putin la ulei?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

VOi ce ziceti? Sa-i mai dau drumul putin la ulei?

Eu asa as face in locul tau. Putin sub MAX. :)

 

Practic, atunci cand un motor termic este umplut peste nivelul MAX, este obligat sa consume ulei.Sau, sa il arunce afara pe la simeringuri. Ceea ce tot consum de ulei e, si nu e de dorit. La supraumpleri severe, motorul se poate tura necontrolat, adica o ia pe ulei. Nu-l mai poti opri de la cheie, doar aplicand o sarcina mult mai mare[ex. ultima treapta de viteza] sau sa-i opresti admisia de aer...

Editat de hans

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu asa as face in locul tau. Putin sub MAX. :)

 

Practic, atunci cand un motor termic este umplut peste nivelul MAX, este obligat sa consume ulei.Sau, sa il arunce afara pe la simeringuri. Ceea ce tot consum de ulei e, si nu e de dorit. La supraumpleri severe, motorul se poate tura necontrolat, adica o ia pe ulei. Nu-l mai poti opri de la cheie, doar aplicand o sarcina mult mai mare[ex. ultima treapta de viteza] sau sa-i opresti admisia de aer...

mai demult vedeam pe uni "meseriasi " ca ascultau cu batul la ureche si cu celalat capat la motor !

si ziceau :

asta e motor bun !!! franzuzesc !!!

:rot:

daca pui mai mult ulei decat este indicat pe joza nu are cum sa consume mai mult si so arunce afara pe la simeringuri

eu ma intreb :

daca e mai inalt nivelul de ulei cum duce asta la consum mai ridicat de ulei ?

si cum de o arunca afara pe la simeringuri ?

ca sa ajunga sa arunce pe la simeringuri :

ii trebuie presiune de ulei . ceace face pompa de ulei indeferent de nivelul de ulei in motor (important e sa fie ulei de unde sa fac presiune )

si daca o arunca afara pe la simeringuri !? inca tot nu vad unde e devina nivelul ridicat

ca tot simeringul trebuie sa cedeze ca sa arunce uleiul afara!

la motoarele mai vechi ungerea anumitor conponente are motorului era asigurata prin barbotare si stropirea lor cu ajutorul pieselor in miscare a motorului

acuma sunt duze de ... cre preiau asta !

ca motorul so ia pe ulei din cauza nivelului ridicat al uleiului !???

ma intreb cum ajunge uleiul in camera de ardere !?

si chiar daca inelul de ungere este foarte uzat si lasa ulei pe peretele camerei de ardere si uleiul se arde inpereuna cu conbustubilul (ceace este cauza majora a consumului de ulei )

tot nu este de ajuns cantitatea uleiului sa influenteze arderea si puterea calorica rezultata din aia !

ca so ia pe ulei !? motorul are nevoie de un amestec aer si vapori de ulei (in proportie sa fie capabil de ardere) ca sa poata influenta functionarea motorului !

 

la masinile moderne de azi este foarte mica probabilitatea so mai ia pe ulei ! (este ! dar mica si doar deseori la motoare mari )

mai demult !? da ! dar nu o luau din cauza nivelului prea ridicat al uleiului in ...

ceda o garnitura (ca erau de calitate slaba )

si uleiul dintro fisura (find fierbinte ) cu presiune ajungea undeva in admisie si ...

la motoarele TURBO

unde ungerea turbinelor este asigurat de uleiul din motor

acolo la cedare unei garnituri ulelui poate ajunge in admisie (depinde ce garnitura cedeaza) sub forma de vapori

(fint intrun circuit inchis uleiul sub presiune) si amestecat cu aer

isi merge drumul catre camera de ardere !

unde devine incotrolabil si ...

mai demult Rabele faceau figuri dea lua pe ulei

o mai fac si camioanele de azi

dar un motor care functioneaza cum trebuie si nu a uzat peste masura !?

nu are voie so ia pe ulei

si daca tot o face !?

nu de aceia ca are nivelulde ulei prea ridicat in carter !!!

:)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca si tine am ras si eu atunci cand l-am vazut pe Co-Techul de la Renault ca asculta un motor cu stetoscopul...Insa mi-a ramas in gat rasul...Ideea e ca poti localiza foarte usor sursa unei batai[daca stii sa deosebesti bataile dintr-un motor cu ardere interna!] chiar si cu o surubelnita...Chiar daca pare :crazy: .

Vrei sa vezi cum arunca afara pe la simerniguri? Fa-i o supraumplere cu ulei motor, si ai sa vezi. Apoi, daca mai ai chef studiaza in detaliu ce si cum si de ce.

"Duzele" despre care vorbesti tu, nu sunt pentru ungere. Sunt orificii calibrate numite jeturi pentru racirea capului pistonului.Daca jetul functioneaza defectuos, poti avea consum de ulei.

Zici ca la masinile moderne....Ce zici de un clio 1.5 dCi: e destul de moderna pentru tine, sau ba? I-a murit turbochargerul, omului i-a fost lene sa mearga sa il schimbe la service, bineinteles ca nu i-a golit aftercoolerul de ulei, si surpriza:abia l-a oprit in a 5-a, noroc ca urca o panta. Asa ca, odata ajuns in cilindrii, e greu sa controlezi arderea uleiului.

 

Uite si niste indicatii din manualul de intretinere ale unora care stiu cu ce se mananca motoarele cu ardere interna, si stiu ce inseamna supraumplerea cu ulei motor. Iar daca vrei sa-i contrazici, n-ai decat. Iti dau cu placere adresa lor. :)

post-19196-0-10629800-1308386449_thumb.jpg

post-19196-0-90860300-1308386466_thumb.jpg

Editat de hans

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

da ! ai dreptate

 

faza cu stetoscopul !?

lam folosit si eu

si e una stetoscopul si alta surubelnita si batul

nu am zis deloc ca e o prostie

doar am vrut sa fac apropo la metodele vechilor "meseriasi"

 

sunt duze de ulei care stropesc pistonul de jos si il racesc !?

da stiu sunt pistoane care au un gol in ele ca ulelui sa ramana mai mult timp acolo si sa raceasca mai bine

aici nu era vorba ca nu este ! doar ca la motoarele vechi asta se intampla prin barbotare

la motoarele de azi aproape ca nu mai este posibil ca vro piesa in miscare sa ajunga in ulei si mai au si un scut separator acolo

 

Renault !?? :blink:

scuze !

cu toate ca e unul dintre cele mai mari producatori de masini frantuzesti !!!

nu e masina ! (bleah)

cunosc motoarele Renault 1.5 diesel cu turbo

zic :

"motorul care functioneza cum trebuie si nu e ....."

aici vrei sa zici ca nivelul de ulei a stricat turboul ?

sau faza ca Renault e Renault !??? Hmmmm? (bleah)

 

 

si faza cu supra unplere !????

haaaa !

fiecare producator scrie sa nu ... si nu .... si ....

deoarece trebuie sa asugure o garantie cat decat timp de...

 

motorul functioneaza si atuncea daca se pune cu 50 la suta mai mult ulei in el deca e indicat

in afara ce e uns bine !? .......

service Mercedes Camioane :

un sofer cara lemne cu Actros ul de 18 44

vine la service cu o perna de aer sparta

noi auzeam ca motorul suna ciudat si porneste greu si reactioneaza greu la acceleratie

la bord toate becurile aprinse

dar indicatorul cel mai inportant :

" nivel ulei peste limita admisa"

se mai intampla asta

dar la deschiderea busonului de unplere sa observat o masa destul de vascoasa de culoare ciudata

am anuntat inginerul care a observat cum trebuie sa puna intrebarile la sofer

ca sa iasa la urma ca aia au conplectat uleiul de cutie prin orificiul ulei motor

conform carti technice a masinai in motor intra 33 de litri de ulei

si noi am lasat din masina la buson 41 de litri ulei

ultimele litri abia au vrut sa iasa !!!

si nu era dus simering si nici turboul nu ...

ca un pic la un turbo mereu ii "curg muci" asta e normal

dar cel putin la utilitare Mercedes

basmul ca nivelul ridicat de ulei poate cauza daune la turbo !???

nu e adevarat

la inceput motoarele aveau un fel de separator care facea ca gazele carter daca erau cu vapori de ulei sa nu ajunga iar in admisie

ulterior sa folosit un fel de ciclop care doar din forma lui si cu ajutorul gravitatiei separa gazele carter de uleiul ...

 

cazul 2

un motor industrial Mercedes montat pe un autobuz ...

ii crestea nivelul de ulei continu

dar nu a cedat nici o garnituira

nu stiu cat ar fi funbctionat si pana la ce nivel ar fi crecut ...

dar la revizie sa obersvat nivelul ridicat

dai garantie, dai analize de laborator

dar ceace vreau sa zic :

nu a luato pe ulei

nu a spart simeringuri

nu a stricat turboul !!!

 

 

am vazut camon care a luato pe ulei !!! era inspaimantator ! credema !

dar daca idiotul de inginer nu il mai pornea si sal scota din garaj sa sa lese acolo sa mearga

dupa ce mecanicul ii raporta :

fum intens si gros de culoare alba din esapanet

mecanicul la oprit indata si refuza sa l mai porneasca !

inginerul pu...... ! la pornit si la scos din garaj zicand ca ii trece fumul alb

credea ca e raba ! :rot:

camionul acela nu avea nivelul de ulei ridicat peste .... de loc. soferul era foarte atent la masina lui

dar tot a luato pe ulei din cauza altor defecte !

 

dar na !

sa te ti de instructiunile din cartea de utilizare inca nu as stricat nici odata ! :)

eu am vorbit de o marca serioasa de masina

nu Iveco (brrrrr) sau masini reparate de nea "meseriasul " de o viata !? in curtea din spate !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cesa zic !?

cand ai sa fi constructor de masini

sau unul care trebuie sa conpuna o carte techinca sau de utilizare a unui utilaj

ai sa vezi ce chesti trebuie sa scri in ea ca ulterior sa te scoti dela garantie daca utilizatorul face ceva gresit si ....

Editat de Miticamicutul2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

N-am zis ca s-a stricat turbo din cauza uleiului peste MAX... :doh: Spuneam ca si motoarele moderne o pot lua pe ulei extrem de usor...Si am dat exemplul cu axul de turbo rupt...

 

In legatura cu ultima ta afirmatie - aia cu basmele din manualele de intretinere date de producator - ce sa mai zic? Am ramas blocat. Aceia despre care zici tu ca scriu basme prin manuale pe acolo ca sa abureasca clientul si sa se scoata in cazuri de garantie, lanseaza sateliti in spatiu de prin '60. Noi romanii, inca ii contrazicem si punem uleiul peste MAX cu 50% pentru a le demonstram cat de prosti sunt...insa le utilizam satelitii aceia la care indicatiile de gen MIN si MAX sunt respectate cu sfintenie... :doh:

Legat de partea aia cu incercarea de eschiva in caz de probleme in garantie, e complet nefondata in cazul constructorului desprte care vorbesc eu. Constructorul, are un program EXTREM de responsabil- cum nu am intalnit in cazul altora - atat in garantie cat si post garantie. Am intalnit programe de imbunatatire, in care chiar dupa iesirea din garantie a masinilor, la vreo 4-5 ani, constructorul a inlocuit piese extrem de costisitoare[chiar si la 15 kEUR!], pe cheltuiala proprie, recunoscand ca intr-adevar, piesa sau ansamblul respectiv a cedat mai repede datorita tehnologiei de fabricare sub standard.Sau, adesea au fost inlocuite fara ca macar acestea sa se defecteze...

 

Asa ca, parerea mea ca profan, e sa ascultam de cei care stiu de ce au scris in manuale asa. :)

 

 

Si da, am intalnit si eu un motor care s-a supraturat necontrolat. Singurul lucru pe care l-am auzit a fost mecanicul ce lucra la motor strigand:Fugiti!, in timp ce sarea de pe utilaj gata sa-si rupa gatul. :lol:

Editat de hans

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

faza cu sateliti !

de ai sti tu catdetampiti pot fi cateodata "savanti" supra platiti

te ai mirta

si ti sar face frica

ca ai pierde increderea in orice sistem existent azi !

:)

faza cu garantia :

sa depasit revizia prescrisa de constructor cu 1600 de KM

nu sra nici o problema

dar peste o luna servisul a refuzat repararea unui mecanism de inchidere portiera

din cauza ca Bucurestul a dat de comanda service unde era trecut kilometrajul ...

si hai sa ne amintin de Mercedes "A" Class !? Hmmm? cu Elch test ul :)

cat sa zbatut reporterul ala

pana Mercedes a retras toate masinile si lea ....

ok !

Audi TT

masina se conporta :

la o animita viteza cand soferul lua acceleratia

masina ainceput sa supravireze cu toate ca nu i sa dat comanda asta din volan

deci mergi pe auto strada cu cca 200

iei acceleratia inpoi

si masina oia razna la 200 !

zeci de morti erau !

si Audi venea cu tupeuri de greseala umana si bla bla ....

ca la urma si el sa retraga toate masinile si ....

Toyota !!! si el dar nu era chiar asa de incapatanat !

si tu mai crezi ceace zic astia in maualele de ...

pai uni producatori zic ca masina consuma 5L la 100 Km

dar realitatea e 8 !!! cum puii mei !???

asta asa ca o paranteza la producatori de ...

tot producatorul zice ca uleiul trebuie schimbat din ... in ... KM

bullsh....... !

sigur ai auzit de uleiuri cu durata lunga de viata !!!

uzura uleiului nu este direct determinata de nr. de KM al masini !

de masina sta si motorul merge la relanti 7 zile !??? dar Km 0 !???

daca masina face 15 mii de Km in oras sau pe auto strada !?? uzura diferita !

daca masina face 15 mii de Km gol sau supraincarcat !?? uzura diferita !

dragul meu !

vascozitatea uleiului si capacitatiledeungere a lui nu scad sub un anumit nivel !

uzura uleiului este dat de alti factori ! :)

dar eu sper ca nu trebuie sati explic ce afacere e aici cu schimbul de ulei !? NU !?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×