Sari la conținut
Forum Roportal
Pixelut

De ce nu agreeaza protestantii icoanele, crucea, obiectele de cult

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Oricine incenunchiaza si saruta o icoana, acela face pacat, e clar, sa lasam ce zic preotii,(sunt preoti care s-au pocait si s-au intors la Dumnezeu cu adevarat) nu preotii o sa va scape de la moarte, cititi biblia ca e singura care poate lamuri.
Tu,care atata te lauzi ca ai citit Biblia,vii aici si te trezesti scriind ca oricine ingenunchIaza(macar fa efortul sa scrii corect) si saruta o icoana,face pacat...de ce e pacat?si ce legatura are asta cu porunca a doua?cred ca tu nu intelegi ce inseamna sa nu iti faci chip cioplit....dar macar hai sa nu o mai facem pe desteptii!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Tu,care atata te lauzi ca ai citit Biblia,vii aici si te trezesti scriind ca oricine ingenunchIaza(macar fa efortul sa scrii corect) si saruta o icoana,face pacat...de ce e pacat?si ce legatura are asta cu porunca a doua?cred ca tu nu intelegi ce inseamna sa nu iti faci chip cioplit....dar macar hai sa nu o mai facem pe desteptii!

 

De ce te aprinzi andrutza esti fata tanara se poate?

 

Vreau sa spun ca si eu am pupat icuane si am facut matani de mi sa ros genunchi, dar acuma Dumnezeu ma desteptat, cu toate ca tu spui ca eu o fac pe desteptul si ca ma laud ca citesc biblia.

Eu stiu ce inseamna chip cioplit, dar mi se pare ca altii nu stiu, eu ce sunt de vina daca Dumnezeu asa spune?

Pe cine sa cred?biblia sau pe oameni care se inchina la fel si fel de chestii ciudate, si ca sa fiu mai pe inteles dute la biblioteca si ia de acolo cartea cu simbolurile pagane, si vezi in biserica cate simboluri din astea au intrat.

Si daca vrei intram in amanunte ca sa vedem la ce ne inchinam, si daca se merita sa ne inchinam in nestinta.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Traim in mijlocul; unui crestinism inpanzirt cu icoane reprezentand diferiti asa zisi sfinti.Aceste icoane au devenit obiect de inchinaciune de asa maniera ca marea multime zisa "crestina" le venereaza , se roaga chipurilor din aceste icoane, le saruta si le cinstesc mai mult decat pe Dumnezeu.

Ce spune teologia ortodoxa ca sunt aceste icoane?

"Icoanele sunt inchipuiri sau reprezentari prin zugravire a chipului lui Dumnezeu, a lui Isus ,a Sfantului Duh, a sfintilor crestini declarati de biserica ortodoxa . Ele nu sunt Dumnezeu :Tatal,Cristos ,Duhul Sfant ci ele numai il reprezinta pe acesta. " (Dehelean,Sectologie )

De la inceput constatam ca teologia ortodoxa recunoaste ca aceste icoane sunt zugraveli, creeatia diferitilor pictori care posibil ca unii dintre ei nu au avut nici o legatura cu crestinismul.

De asemenea Teologia Ortodoxa recunoaste ca dovezile pentru sustinerea icoanelor au aparut dupa veacul apostolic . Sfanta Scriptura a fost scrisa mai devreme cand nu se cunosteau icoanele, recunoscand prin aceasta ca Vechiul Testament nu accepta icoanele care sunt inventate in timpul paganizarii crestinismului .

Dupa anii 300 d.Cr cand paganii erau obligati sa se increstineze , cand preotii pagani au devenit preoti crestini usa bisericii crestine s-a deschis pentru multe din practicile pagane.

Pentru a satisface dorinta paganilor increstinati din oficiu,de a avea zei diferiti,au inceput icoanele cu chipul lui Dumnezeu, a lui Isus,Mariei ectc..si sigur ceva mai tarziu si a diferitilor lideri crestini declarati sfinti.

Teologia ortodoxa mentioneaza ca abia in secolul al 7-lea (787) s-a hotarat instalarea icoanelor. (Calauza Crestina ,p. David pg 327)

Observam in general ca icoanele nu sunt fotografii pe care sa fie prezentate chipurile respective ci sunt picturi chiar daca acesti sfinti sunt recrutati din timpul existentei aparatului fotografic. De aceea aceleasi chipuri se deosebesc in functie de arta pictorului.

Se stie ca in timpul celor 10 valuri de prigoana 100-300 d.Chr. ,una din acuzatiile ce li se aducea crestinilor era ca nu au zei si ca nu se inchina zeilor,ca nu venereaza sfintii din templele pagane, si ca exclud orice immagine a vreunui zeu si declara inchinaciune unui Dumnezeu nevazut.Toti cei ce nu mai venerau idolii erau aruncati in inchisori si cei mai multi martirizati.

S-a ridicat la Cartagena (Africa) un mare apologet (aparator al crestinilor) , dupa ce a studiat studiile vremii ,s-a dedicat studiilor de drept, cunoscand foarte bine legile vremii, numele lui fiind Tertulian(160-220 dCr). In apologia sa privind apararea crestinilor printre altele el combate drastic idolii sub orice forma de zei sau sfinti si spune ca crestinii nu venereaza sau adora obiectele facute de maini omenesti.

Deci in primele trei secole nu numai ca crestinii nu se inchinau si nu aveau icoane ci le combateau .

In manualul sau de istorie crestina, Alexa Popovici precizeaza ca credinciosii Nolui Testament resping categoric intrebuintarea ca obiecte,picturi,sculpturi,icoane ale diferitilor sfinti si venerarea lor. Toate acestea erau considerate idoli si pacat.

In cartea sa "Calauza Crestina" (-David -1987-pg 331) autorul sustine ca iconografia (cultul icoanelor ) a fost biblia nestiutorului de carte.

Chiar in primele secole cand stiinta de carte era scazuta , nu s-au putut introduce icoane intre crestini, ci s-au putut usor introduce in timp ce stiinta de carte a crescut. Acest lucru s-a intamplat deoarece crestinii sau indepartat de izvorul invataturii Noului Testament.

Toti "sfintii" din ortodoxism sunt repartizati in slujba lor dupa modelul zeitatilor pagane : sfinti ocrotitori,ai uraganelor, ai localitatilor ectc

 

 

Ce spune Biblia despre icoane si adorarea lor?

 

 

1. In Decalog ,cele 10 porunci din V.T. , Dumnezeu a oprit prin legi severe orice inchinare la chipuri cioplite sau diferite obiecte .

Exod 20:4-5 :"S

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
observ

ortodocsii nu se inchina sfintilor ca lui Dumnezeu !

ei sunt un model pentru noi! vedem cum au crescut in cuvantul Domnului si incercam sa luam exemplu!

eu nu sunt "dumnezei" sunt exemple de viata.ne invatza sa fim curati, milostivi, drepti .............

ar fi o aberatie sa-i consideram dumnezeu!

ortodocsii se inchina unui SINGUR DUMNEZEU !

iar cei care au alta parere ........ vorbiti cu Preotii Bisericii.

 

Fetitza, printre icoanele acelea din biserica sunt si icoane cu persoane care nu au nici o treaba cu Dumnezeu,

daca Ceausescu murea de moarte buna era si el ,,sfant,,

Cat de sfant ar fi cineva nu avem dreptul sa ii aducem inchinare, fiecare daca se sfinteste se sfinteste pentru el, modelu nostru e Mantuitorul Isus Cristos, nimeni nu poate avea legatura cu Cerul decat prin El.

Porunca a doua e clara fara nici un fel de interpretare(Sa nu iti faci chip cioplit,si nici o infatisare)si cititi voi mai departe la Exod 20.

Oricine incenunchiaza si saruta o icoana, acela face pacat, e clar, sa lasam ce zic preotii,(sunt preoti care s-au pocait si s-au intors la Dumnezeu cu adevarat) nu preotii o sa va scape de la moarte, cititi biblia ca e singura care poate lamuri.

:ill: ar trebui sa te mai documentezi unn pic despre canonizarea oamenilor ca sfinti.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
ar trebui sa te mai documentezi unn pic despre canonizarea oamenilor ca sfinti.

 

Unde sa ma documentez?

Biblia e singura carte care face deosebirea dintre sfinti si nesfinti, si cine are drept de canonizare, oameni sau Dumnezeu?Daca o persoana ajunge sfant, este datorita jertfei lui Cristos, nu datorita faptelor sale, nici o pesoana oricat de sfanta ar fi nu are dreptul sa accepte inchinare,singurul care este demn de inchinare e Dumnezeul care a facut cerurile si pamantul, si prin care noi avem viata, cine vrea sa se inchine mortilor e liber sa o faca.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Biblia e singura carte care face deosebirea dintre sfinti si nesfinti, si cine are drept de canonizare, oameni sau Dumnezeu?Daca o persoana ajunge sfant, este datorita jertfei lui Cristos, nu datorita faptelor sale, nici o pesoana oricat de sfanta ar fi nu are dreptul sa accepte inchinare,singurul care este demn de inchinare e Dumnezeul care a facut cerurile si pamantul, si prin care noi avem viata, cine vrea sa se inchine mortilor e liber sa o faca.

ceea ce nu intelegi tu este ca sfintii ortodocsi sau catolici nu sunt asa cum crezi tu ca ar fi

 

daca Biserica imi propune un sfant, il propune ca model in a-l urma pe Isus Cristos

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
ceea ce nu intelegi tu este ca sfintii ortodocsi sau catolici nu sunt asa cum crezi tu ca ar fi

 

daca Biserica imi propune un sfant, il propune ca model in a-l urma pe Isus Cristos

 

Maria , de ce sa nu inteleg, eu sunt deacord ca biserica sa imi arate un sfant ca model, dar sa fie model biblic, pentru ca biserica nu are dreptul sa faca sfinti, doar Dumnezeu are dreptul acesta.

Cel mai mare model este Isus Cristos, altul nu avem, ceilalti, apostolii sau profetii, prorocii,prin Isus Cristos s-au sfintit, El este jertfa, nu am nici un drept sa ma inchin inaintea sfintilor, dreptul acesta o are numai Dumnezeu.

 

Si acum o intrebare.Cine este mai mare un inger din cer s-au un sfant de pe pamant?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Cine este mai mare un inger din cer s-au un sfant de pe pamant?

ce este mai plin: un pahar sau un botoi?!?

fiecare este plin / sfant in sensul plinatatii / sfinteniei sale

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
daca esti ordodoxa ar trebui sa stii de ce icoanele nu sunt chipuri cioplite.......numai protestantii cred asta.gandeste intai cine si ce se zugraveste in aceste icoane iar sfintii,fiind mai aproape de d-zeu ,te pot ajuta prin ragaciunile tale

singurul care poate mijloci pentru noi este Isus Hristos. Scrie clar in Biblie... ideea cu chipul cioplit pleaca de la poporul israel care in momentul in care nu mai vor sa asculte de Dumnezeu isi fac vitelul de aur in pustie in sperata ca acesta se va plia cererilor lor.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
ce este mai plin: un pahar sau un botoi?!?

fiecare este plin / sfant in sensul plinatatii / sfinteniei sale

 

Draga Maria ingerii sunt fiinte superioare omului, daca citesti in Apocalipsa vei vedea ca ingerul care vine la Ioan nu doreste inchinare, si el spune:Eu sun un slujitor impreuna cu tine, lui Dumnezeu sa i te inchini si Lui sa-i slujesti.

Creaturile Domnului nu au dreptul de inchinare oricat de sfinte ar fi.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

×