Salt la continut

Fotografie
* * * * * 2 voturi

Fabulele Düss

• Te rog sa te conectezi pentru a raspunde
32 replici la acest subiect

#1 Hypathia

Hypathia

queen

• Advanced Member
  • StricaStricaStricaStricaStricaStrica
  • 1527 mesaje

Scris 14 September 2010 - 02:21 PM

Fabulele Düss sunt 10 povestiri pe care subiectul trebuie sa le completeze. Louisa Düss le-a conceput in 1940, initial pentru copii, dar cercetari ulterioare au demonstrat ca sunt relevante pentru orice varsta. In functie de raspunsul subiectului (normal, patologic), examinatorul va putea observa daca exista complexe/tensiuni etc. Fabulele sunt urmatoarele:

FABULA PĂSĂRII
Tatăl, mama şi cu puiul lor dorm împreună în cuibul lor pe o cracă. Deodată începe un vânt puternic, care scutură pomul şi cuibul cade la pământ. Cele trei păsări se trezesc speriate. Tatăl zboară repede pe pomul alăturat. Mama zboară pe alt pom, dar ce face puişorul? Şi el ştie să zboare puţin.

FABULA ANIVERSĂRII CĂSĂTORIEI
Este ziua de aniversare a căsătoriei tatei şi a mamei. Amândoi se iubesc foarte mul şi serbează veseli
această zi. În timpul petrecerii, copilul se ridică deodată şi se duce singur în fundul grădinii. De ce?

FABULA MIELULUI
Odată, mielul se afla pe o pajişte. În fiecare seară mama îi dă lapte bun şi cald mielului şi acestuia îi place foarte mult. Dar acest miel mănâncă deja şi iarbă. Într-o zi, cineva îi aduce mamei sale un alt miel, mai mic, căruia îi este foame, fapt pentru care aceasta îi dă şi lui un pic de lapte. Dar oaia nu are destul lapte pentru amândoi şi atunci îi spune fiului ei: „Nu am suficient lapte pentru amândoi. Tu du-te şi mănâncă nişte iarbă proaspătă!”. Ce va face mielul?

FABULA ÎNMORMÂNTĂRII
Înmormântarea vine pe stradă şi oamenii întreabă cine a murit. Lumea răspunde: cineva din familia
care stătea în casa de jos. Cine poate fi?
Cineva din familie a luat trenul foarte departe, urmând să nu se mai întoarcă niciodată acasă. Cine este?

FABULA FRICII