Sari la conținut
Forum Roportal
Ana.ana

Sfaturi pt soferi incepatori

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Care parte din ceea ce am scris constituie infractiune???

 

 

Drumul e plin de surprize, de soferi necalificati care bea si conduc, ... daca nu stii sa pui frana in timp, ce te faci!!!

Aceste conditii nu se gasesc in manuale sau instructorul nu poate sa le insire ca sint foarte schimbatoare dar asemanatoare coincidente la volan.

Pe langa astia mai e plin de incepatori care sunt pierduti in spatiu facuti peste noapte soferi, intalnesc zilnic asa ceva lucrand ca sofer de multi ani, sa nu mai vorbesc de femei si incepatoare care merg cu piciorul pe frana de ieise fum din ele.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
de-acord cu darianna !

probabil ca bate apropoul sa mai faci ore suplimentare cu el :kiss:

uite...si eu fac scoala de soferi acum...maine am a 7a sedinta

daca vrei te pot ajuta cu ceva materiale pe care mi le-a dat instructorul inainte sa pornim la lucruri serioase (unele instructiuni de pornire a motorului, pornirea de pe loc a autoturismului, pornirea autoturismului pe loc drept, pornirea autoturismului pe teren in panta si rampa mica..etc, explicarea bordului, instrumente si indicatoare) lasa-mi pm

 

si nu te lasa dezamagita..conteaza foarte mult sa fii sigura pe tine si pt asta trebuia sa te sustina instructorul ca are o influenta destul de mare :kiss: eu nu ma plang.am cel mai ok instructor din toti cati sunt :kiss:

buna ma numesc teo si m-am inscris si eu la scoala de soferi ,pot sa spun ca nu am urcat in viata mea la volan ,am pina acu 3 sedinte la condus .prima sedinta am fost in afara orasului ,apoi a2a sedinta am fost putin prin oras pina am ajuns la poligon acolo m-a invatat sa plec cu masina de pe loc din ambreiaj si sincera sa fiu tot ma incurc la intersectii ca nu reusesc sa plec cu masina de pe loc nu stiu ce trebuie sa fac sa nu ma mai incurc .aici mai trebuie lucrez mai mult apoi la a3a sedinte tot asa am mers putin prin oras pina la poligon am facut parcarea cu fata din ambreiaj apoi cu spatele din ambreiaj fara instructor in dreapta.dupa aceea am plecat de acolo si cand am dat sa ies din poligon iar nu am reusit sa plec de pe loc cu masina .nu prea stiu sa tin directia la masina bine nu stiu sa ma incadrez bine la sens giratoriu .dar in rest pot spune ca ceva am invatat pana acu la a3a sedinta .joi am iar conducere si mie teama ca o sa am iar probleme cu plecarea de pe loc.pt mine mersu in oras cu masina e cea mai dificila ca tre sa apesi ambreiaju apoi usor frana si dupaia nu mai stiu ce sa fac sa plec cu masina mai departe ma blochez.poata tu reusesti sa ma lamuresti cat de cat ce ar trebui sa fac? multumesc si astept raspunsul tau.

 

buna ma numesc teo si m-am inscris si eu la scoala de soferi ,pot sa spun ca nu am urcat in viata mea la volan ,am pina acu 3 sedinte la condus .prima sedinta am fost in afara orasului ,apoi a2a sedinta am fost putin prin oras pina am ajuns la poligon acolo m-a invatat sa plec cu masina de pe loc din ambreiaj si sincera sa fiu tot ma incurc la intersectii ca nu reusesc sa plec cu masina de pe loc nu stiu ce trebuie sa fac sa nu ma mai incurc .aici mai trebuie lucrez mai mult apoi la a3a sedinte tot asa am mers putin prin oras pina la poligon am facut parcarea cu fata din ambreiaj apoi cu spatele din ambreiaj fara instructor in dreapta.dupa aceea am plecat de acolo si cand am dat sa ies din poligon iar nu am reusit sa plec de pe loc cu masina .nu prea stiu sa tin directia la masina bine nu stiu sa ma incadrez bine la sens giratoriu .dar in rest pot spune ca ceva am invatat pana acu la a3a sedinta .joi am iar conducere si mie teama ca o sa am iar probleme cu plecarea de pe loc.pt mine mersu in oras cu masina e cea mai dificila ca tre sa apesi ambreiaju apoi usor frana si dupaia nu mai stiu ce sa fac sa plec cu masina mai departe ma blochez.poata tu reusesti sa ma lamuresti cat de cat ce ar trebui sa fac? multumesc si astept raspunsul tau.

sa nu mai zicca sotul meu este sofer profesionis are toate categoriile pe carnet si l-am intrebat si pe el dar imi raspunde foarte vag si nu-l inteleg io as vrea o explicatie mai babeste sa pot intelege. :kiss: :kiss:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
joi am iar conducere si mie teama ca o sa am iar probleme cu plecarea de pe loc.pt mine mersu in oras cu masina e cea mai dificila ca tre sa apesi ambreiaju apoi usor frana si dupaia nu mai stiu ce sa fac sa plec cu masina mai departe ma blochez.poata tu reusesti sa ma lamuresti cat de cat ce ar trebui sa fac? multumesc si astept raspunsul tau.

 

 

sa nu mai zicca sotul meu este sofer profesionis are toate categoriile pe carnet si l-am intrebat si pe el dar imi raspunde foarte vag si nu-l inteleg io as vrea o explicatie mai babeste sa pot intelege. :vinsent: :)

Exista persoane care conduc foarte bine, dar nu sunt in stare sa explice ce fac atunci cand conduc.

 

De ce trebuie sa apesi frana cand pleci de pe loc?

 

Cei mai multi incepatori au probleme pentru ca nu ridica ambreiajul destul de incet. In mod normal, ridicarea ambreiajului (cursa completa, de jos pana sus) ar trebui sa dureze 4 secunde. Daca vrei, poti sa exersezi si acasa, fara masina, pana cand reusesti sa ridici piciorul destul de incet incat sa dureze 4 secunde cursa completa. Daca ridici ambreiajul in 12-15 secunde, poti sa pleci si cu a IV-a de pe loc, chiar daca nu e util decat ca demonstratie. Insa iarna, pe gheata sau zapada, e util sa pleci cu a II-a de pe loc, desi majoritatea instructorilor nu te invata asta. Iar ca sa pleci cu a II-a de pe loc fara sa moara motorul, trebuie sa inveti sa ridici ambreiajul cam in 6-7 secunde. Mai tarziu, ai sa inveti sa o faci si mai repede. Dar pentru inceput, e important sa ai rabdare si sa inveti sa ridici ambreiajul cat mai incet.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Ce timpenie!

Astia,nu-s normali la bibilica.Pai,sa vina ei sa bage masina in garajul meu care, e fix pe fix,la milimetru...

Nu-mi traseaza si pe unde sa merg? :good:

Cred ca ignori un mic amanunt, la fel ca majoritatea celor care si-au dat cu parerea pe acest topic, de 2-3 ani incoace: legislatia rutiera se refera la drumurile publice.

 

Prin urmare:

Daca iesirea din garaj e la tine in curte, e treaba ta daca iesi cu fata sau cu spatele.

Daca iesirea din garaj e direct in carosabilul drumului public, atunci nu ai voie sa iesi cu spatele. End of story

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
p-asta cu 15 secunde si cu pornirea dintr-a 4-a de pe loc o incerc chiar maine. ca-s curioasa. :P

Rodica, ai facut experimentul? A iesit fum din ambreiaj? :roll:

 

In cazul autoturismelor de serie, nu vei putea porni intr-o viteza echivalenta cu priza directa(a patra) sau suprapriza(a cincea sau a sasea), de pe loc. Poate daca incerci cu vreun tractor. :lol2:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Rodica, ai facut experimentul? A iesit fum din ambreiaj? :P

 

In cazul autoturismelor de serie, nu vei putea porni intr-o viteza echivalenta cu priza directa(a patra) sau suprapriza(a cincea sau a sasea), de pe loc. Poate daca incerci cu vreun tractor. :roll:

 

ioi.

am uitat sa incerc.

dar din ce zici nu prea e indicat :lol2:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
ioi.

am uitat sa incerc.

dar din ce zici nu prea e indicat :lol2:

 

 

Este indicat doar daca-l pui pe Hans in fata masinii.

Ridica brusc ambreiajul si apasa acceleratia la maxim!

 

:roll:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Este indicat doar daca-l pui pe Hans in fata masinii.

Ridica brusc ambreiajul si apasa acceleratia la maxim!

 

:roll:

Cata ranchiuna imi porti tu mie! Nu e bine, ca te uzeaza inainte de vreme. :)

 

P.S: Ai uitat sa mentionezi ca treapta de viteza cuplata trebuie sa fie marsarierul. :P

 

 

 

ioi.

am uitat sa incerc.

dar din ce zici nu prea e indicat :lol2:

Incearca mai intai sa mergi cu viteza a patra, pe loc perfect drept, si sa lasi piciorul de pe acceleratie, sa vezi care e viteza de deplasare minima stabila cu care merge masina in treapta a 4-a. Cam atat de mult va trebui sa mentii ambreiajul in functionare prin patinare[cuplat partial], pana cand masina va ajunge de la 0 km/h la viteza minima pe care o duce masina ta in treapta a 4-a [presupun ca sub 50 km/h nu e].

Rezultate:disc de frictiune ars, placa de presiune+volanta decalite.[poate nu din prima incercare :P ] Pret de cost experiment:aprox. 1000 EUR.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×