Sari la conținut
Forum Roportal
crysty24

Clio - topic combinat

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Hans, atunci si loganurile 1.5 diesel sant turbo?

Da. Motorul K9K de pe Logan, este turbo common rail. Desi de la francezii astia te poti astepta la orice...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

hans...masina are 130 k kilometri la bord.injectoarele le-am verificat la baia mare la un service,le-a pus pe un stand ca sa verifice daca functioneaza toate cele 5 duze,presiunea la care lucreaza si sa verifice si returul(daca am inteles eu bine)cica trebuie sa tine pe retur minim 4,5 secunde...ale mele tineau intre 30 si 40 de secunde....tipul de acolo mi-a spus ca sunt super bune.intradevar pot sa spun ca este un defect foarte ciudat ca nimeni nu ii da de capat si mai ales ca la toate testele nu da nici o eroare.referitor la catalizator l-am dat jos(acum masina nu mai are catalizator)dar si inainte sa iau catalizatorul jos tot asa facea,macar ca tot timpul faceam schimbul de ulei la 10k kilometri si tot atunci schimbam si toate filtrele.iarasi un lucru ciudat ca mototul nu papa deloc ulei si consumul este acelasi...nu s-a modificat deloc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Uite niste valori pentru verificarea unor componente(in cazul in care n-ai facut-o inca).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pt. motorul K9K/700:

Actuator debit motorina: 5.3+/- 0.5 ohmi la 20 deg. C

Senzor temp. motorina: 2.2 kohmi la 25 deg.C

Press. pompa inalta presiune : 1400 bar

Senzor press. motorina: integrat in rampa comuna, nu se poate mas.

Senzor press. turbo: intre:

A si B: 9 Kohmi

A si C: 4 kohmi

B si C: 5 kohmi

Deplasare tija c-da wastegate de 2-2.4mm la o press. de 1300 mbar.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am auzit, la primele modele de pe Clio 1.5 dCi cu sistem de injectie directa common rail Delphi, au existat unele anomalii. Rezolvate in mare parte in garantie, fiind probleme de fabricatie. O cama din pompa de inalta presiune nefiind tratata termic corespunzator, producea pilitura metalica ce compromitea intregul sistem de injectie. Astfel, erau schimbate rezervorul de motorina, conductele, pompa de inalta presiune, rampa injectoarelor si injectoarele. Totul in garantie! :P Mi-ar place sa cred ca tu nu esti unul dintre clientii de care dealerul a "scapat"... :doh:

Cea mai buna verificare este(sau era, ca am inteles ca ti-ai schimbat filtrul de motorina!) sa demontezi filtrul de motorina, si sa te uiti in decantor.Sau chiar sa desfaci pliurile filtrului. Daca acolo gasesti(sau ai gasit!) mici particule metalice care insumate au o suprafata de aprox. 1 cm2, atunci trebuie sa-ti schimbi toate piesele enumerate mai sus.Asta era solutia data de Renault, in garantie.

Daca nu, atunci poti face verificarea injectoarelor respectiv a pompei de inalta presiune fara demontarea acestora, insa ai nevoie neaparat de un tester cu care sa poti citi press. citita de senzorul de press. al motorinei din rampa, si cu care sa poti face activarea unor componente cum ar fi solenoidul fiecarui injector, si de asemenea sa poti citi/sterge codurile de defectiune memorate in urma interventiei in sistem.

Pompa de inalta presiune o poti verifica astfel: deconectezi contactul cu cheie, scoti conectorul actuatorului de debit de pe pompa(cel maro!), respectiv cei patru conectori ai injectoarelor. Te legi cu testerul si invarti motorul cu demarorul(EXACT 5 sec.!), si ctesti valoarea press. citita de senzor, care trebuie sa fie cel putin 1050 bar. (Turatia minima de pornire a motorului trebuie sa fie de cel putin 200 rpm!). Daca ai press. asta e OK, daca nu 95% va trebui sa schimbi pompa de inalta presiune. Nu inainte de a face testul injectoarelor.

Injectoarele au cateva metode de verificare.Daca vreunul nu corespunde, trebuie inlocuit. Prima este aceea in care activezi cu testerul solenoizii injectoarelor, pe rand, unul cate unul, cu motorul oprit. Zgomotul produs trebuie sa fie auzit de la cel putin 1m departare de masina(se aude un click!).In mers, exista optiunea de a scoate din functiune cate un injector, pe rand, taindu-i alimentarea cu curent. Acel injector care nu influenteaza mersul motorului, este defect. Un injector bun, in momentul decuplarii, va produce un dezechilibru simtitor in mersul motorului. De asemenea, poti verifica debitul de retur al injectoarelor.Desfaci fiecare conducta de retur, o inlociuesti cu un tub de 4mm diam. si lung. 500 mm, capatul fiind intr-o eprubeta. Nu uita sa blochezi capatul tubului venturi din pompa de inalta press. cu un dop.Trebuie sa ai astfel patru furtune si patru eprubete. Cu motorul cald la peste 60 deg.C, se poate activa testul circuitului de inalta presiune, care consta in patru accelerari succesive.(Testul il face automat testerul!). La finele testului, debitul de motorina colectata din returul fiecarui injector nu trebuie sa depaseasca:20 ml pentru motorul K9K700, respectiv 35 ml pentru celelalte evolutii ale motorului K9K.

Mai exista si testul debitului de retur in faza de pornire. Scoti conectorii electrici ai injectoarelor, scoti conectoruul maro al actuatorului de pe pompa de inalta presiune, te legi ca si anterior la fiecare injector cu un furtun si apoi invarti motorul 5 sec.(EXACT!). Injectorul a carui debit trece de 10 cm in cursul testului, de asemenea este defect, fiind neetans.

De asemenea este bine de verificat ca sa corespunda codurile de pe fiecare injector(parametreu C2I format din 16 caractere scrise sub racordul de retur al fiecaruia!), cu codurile memorate in ECM pentru aceeasi pozitie a injectorului de pe motor.Acest cod, este unic pentru fiecare injector, si caracterizeaza debitul de combustibil prin injector in functie de clasa de executie a elementelor componente. Practic este un coef. de corectie a elem. mecanice: coef. elasticit. arcuri, tolerante dimensionale, etc., pe care ECM-ul trebuie sa il stie corect. Altfel, nu va doza corect debitul de motorina prin injector.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

multumesc hans.am sa vad maine si marti sa fac cum ai spus tu si sa vad ce iasa.am sa te tin la curent cu evolutia.apropos...masina nu este in gantie deci....dealerul s-a scapat de o grija.

 

pompa de inalta presiune am varificat-o cand am fost la baia mare la cineva la un tester...presiunea data de tester a fost de 1280 de bari.la fel au fost verificate si injectoarele pe un stand si toate cele 5 duze erau ok(nu erau obturate)si timpul in care trebuiau sa tina returul(daca am inteles eu bine)era de 40-45 secunde.tipul de la servisul respectiv mi-a spus ca sunt in stare perfecta si ca era problema daca nu tineau returul sub 4 secunde.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Urmaresc problema ta , ptr. ca am si eu un Renault megane din 2002.La relanti motorul galopeaza uneori.Ma intereseaza cit costa o testare a motorului la un service Renault.Motorul este diesel 1.9 DCI.

MULTUMESC !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai rezolvat problema cu motorul?Ti-am zis ca urmaresc si eu problema ta.Am observat ca si la mine cind motorul galopeaza cam scoate fum,nu chiar ca un furnal dar scoate mai mult decit atunci cind functioneaza normal.Masina mea este daca ai uitat un Renault Megane de 1.9 DCI pe motorina, ca urmare problemele sunt asemanatoare,nu si obligatoriu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor, pe langa faptul ca am citit aproape tot ce se putea pe net, am ajuns intr-un final si aici si parca m-am mai dezbumbat ( multumesc hans!!!). Problema mea este una destul de urata: imi achizitionez din Franta un Renault Clio II, 1,5 Dci, 65 CP, 2002, 110k km. Pana aici totul ok. Imi fac in Franta controlul tehnic. Totul in regula. Ma urc la volan si vin spre tara. Din Austria fum negru si maxx 80 km/h. Ajung in finel in tara si hop cu masina in reprezentanta. Acolo direct turbo gata. Il schimb si totul a fost OK, motorul tragea dar parca tot aceeasi senzatie de masina inecata. Printre altele am verificat si catalizatorul pe care l-am eliminat din cauza k era imbacsit. Ca totul sa fie in regula am schimbat si filtrul de motorina si am bagat si aditiv. Totul ok vreo saptamana dupa care apare din nou fenomenul: la turatie motorul se pune in cap si incepe sa scoata fum. La diagnoza ( 2 la numar in alte serviceuri ) imi da injectorul 3 bulit...schimbat si asta...si dupa 2 zile iarasi fenomenul. In reprezentanta imi spune k in final e pompa care costa inca vreo 600 euro. Da-ti si voi un sfat sa o schimb sau ce sa mai fac k deja ma dau de ceasul mortii. Regulatorul de presiune de pe pompa ar putea fi o cauza, dar costa si el vreo 200 euro asa k as prefera sa schimb pompa cu totul in ideea k nu as mai avea probleme. Multam fain pt tot!!! :pardon:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×