Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Clio - topic combinat


  • Te rog sa te conectezi pentru a raspunde
21 replici la acest subiect

#1 crysty24

crysty24

    Boboc

  • Members
  • Strica
  • 6 mesaje

Scris 13 November 2006 - 02:36 PM

am un clio 1.5 dci 65 cp din 2002 si de vreo 2 luni numai probleme am cu el.cand il turez scoate un fum negru si gros de parca este furnal(acopera tot in spatele meu).a doua problema este ca se opreste cateodata la relati,iar cea de-a treia problema este legata de faptul ca atunci cand masina este la relanti si nu se opreste trepideaza motorul iar turatia motorului scade si urca aleatoriu.am fost la renault si au pus testerul pe ea si au spus ca nu are nimic,am fost si la ate persoane din cluj si tot fara rezultat.mentionez ca filtrele si uleiul sunt schimbate,a fost curatat si turbo,au fost verificate pe stand injectoarele si pompa de injectie si sunt perfecte.daca s-a mai intalnit cineva cu problema aceasta l-as ruga sa ma ajute.
  • 0

#2 argv

argv

    Wanderer

  • Silver Member
  • StricaStricaStricaStricaStricaStrica
  • 2715 mesaje

Scris 13 November 2006 - 03:31 PM

Eu am avut o prob asemanatoare cu un ford mondeo pe benzina. Nu stiu daca e aceasi chestie, dar problema erau cablurile care duceau curentul la bujii. Dupa ce le-am schimbat a fost ok. Numai ca stiu ca la diesel e diferit. O alta pista ar fi senzorul de temperatura de la motorina.
  • 0

#3 crysty24

crysty24

    Boboc

  • Members
  • Strica
  • 6 mesaje

Scris 13 November 2006 - 06:32 PM

merci .am sa incerc si varianta asta cu senzorul.
  • 0

#4 hans

hans

    eretic sectant

  • Gold Member
  • StricaStricaStricaStricaStricaStrica
  • 8450 mesaje

Scris 13 November 2006 - 11:22 PM

Cati km are masina?

Fumul negru, este intotdeauna un indicator al faptului ca amestecul este bogat. Adica e prea putin aer acolo. Motorina nu arde coplet. Sau, poate fi prea multa motorina, insa asta e o pista secundara, n-are rost sa te legi de ea inca.



Cat despre pompa de injectie, dieselurile common-rail, nu au asa ceva. Eventual pompa de inalta presiune. Plus pompa electrica de transfer de joasa presiune.

Aceast mesaj a fost editat de hans: 13 November 2006 - 11:33 PM

  • 0

#5 hans

hans

    eretic sectant

  • Gold Member
  • StricaStricaStricaStricaStricaStrica
  • 8450 mesaje

Scris 13 November 2006 - 11:33 PM

Prea putin aer in cilindrii, poate fi cauzat de:
1. Filtrul de aer imbacsit. Cel mai banal caz, insa destul de frecvent.
2. Debitmetrul de aer defect.
3. Tubulatura de admisie a aerului intre mass air flow si galeria de admisie neetansa.
4. Tubulatura mai sus amintita obturata partial sau total.
5. Circuitul EGR defect/imbacsit(Demontezi valva EGR si o cureti. Eventual si galeria de admisie!)
6. Turbosuflanta defecta/uzata/blocata sau cu axul rupt(foarte des intalnite la Clio dCi!).- desfaci tubul de aer care intra in suflanta si rotesti de palete, totodata miscand si axial arborele suflantei. Asculti zgomotul facut-daca face zgomot e nasol!
7. Circuitul de comanda a wastegate-ului turbosuflantei defect. Solenoid comanda defect, tubul de cauciuc intre solenoid si pumonul wastegate-ului spart/intepat, pumonul wastegate-ului cu membrana sparta,tija comanda wastegate intepenita/dereglata sau pompa de vacuum inoperanta(caz mai rar).
8. Ar mai fi aftercooler-ul plin cu ulei de la turbo, insa am impresia ca modelul de 65 CP nu are aftercooler.
9. In ultimul dintre cazuri, insa intalnit in practica, ECM-ul defect. In cel mai bun caz necesita resoftare, in cel mai rau caz inlocuirea cu unul nou.

Poate daca le-ai lua in ordinea asta, ai reusi sa ajungi la vreun rezultat. Desi e destul de greu sa lucrezi la un motor electronic fara tester.

Aceast mesaj a fost editat de hans: 13 November 2006 - 11:36 PM

  • 0

#6 gimons

gimons

    Boboc

  • Members
  • Strica
  • 12 mesaje

Scris 14 November 2006 - 08:29 AM

Am si eu un Renault Megan de 1,9 DCI din 2002 , aceeasi problema ca si tine ,la relanti motorul galopeaza uneori chiar daca motorul este cald,( am parcurs mai multi kilometri).La mine insa nu scoate chiar asa de mult fum negru,insa sa vezi ce mi s-a intimplat si mie:a fost o perioada cind ere mai frig afara.Dimineata in jur de ora 07.00 plec la serviciu si cind pornesc masina motorul vibra asa de tare incit ma uitam la bord care si el se misca si aveam impresia ca sunt intr-un tractor.In rezervor mai aveam cu aproximatie intre 7-10 litri de motorina (la bord indica prima diviziune deasupra diviziunii ,,R,,)nu o las niciodata sa ajunga pe rosu mai ales cind este frig.Am alimenatat rezervorul la maxim,cu motorina Top Nordic Euro4 de la Petrom .Cum am alimentat s-a schimbat,nu mai vibra asa de tare iar la relanti nu mai galopa ca mai inainte . Dupa treaba asta i-am schimbat uleiul si filtrul de ulei (nu are importanta la problema cu galoparea) ,insa am mai pus in rezervor un bidonas de 350 ml cu solutie pentru curatat injectoarele ,care se gaseste la magazinele cupiese auto si nu numai.Acum totul decurge bine.Mai trebuie sa-i schimb filtrul de aer.In concluzie ,de cind i-am facut plinul motorul merge mai bine (inainte i-am pus Euro 4 tot de la Petrom),asa ca am de gind sa schimb si Petromul pentru a vedea ce se intimpla cu alta motorina de la alt furnizor.Motorul imi galopa de mai mult timp la relanti (si asta vara)dar niciodata nu a vibrat asa de tare ca atunci cind rezervorul a fost mai gol si afara mai frig ,niciodata de cind am eu masina asta ,chiar si iarna trecuta cind au fost -20 grade celsius.Masina are in momentul de fata 129.000 km parcursi.
  • 0

#7 crysty24

crysty24

    Boboc

  • Members
  • Strica
  • 6 mesaje

Scris 14 November 2006 - 01:40 PM

partea nasoala este ca am focat tot ce ai spus tu hans inainte de a cere ajutorul pe forum si am fost la mai multe servisuri inclusiv cel renault sa imi puna masina pe tester si fara nici un rezultat.
1)schimbat toate filtrele(aer,motorina,ulei)
2)debitmetru schimbat
3)tubulatura schimbata
4)demontat valva egr si galeria si curatate
5)demontat turbo si curatat.arborele nu face nici un zgomot
mentionez ca folosesc numai motorina de la mol(evo)
pompa de inalta presiune a fost demontata si verificata pe stand la fel ca si injectoarele si functioneaza perfect.
  • 0

#8 mareexecutor

mareexecutor

    Orhidee

  • Silver Member
  • StricaStricaStricaStricaStricaStrica
  • 2834 mesaje

Scris 14 November 2006 - 06:33 PM

Hans, atunci si loganurile 1.5 diesel sant turbo?
  • 0

#9 ironic

ironic

    esoteric...

  • Gold Member
  • StricaStricaStricaStricaStricaStrica
  • 5245 mesaje

Scris 14 November 2006 - 06:44 PM

Hans, atunci si loganurile 1.5 diesel sant turbo?



da.
  • 0

#10 hans

hans

    eretic sectant

  • Gold Member
  • StricaStricaStricaStricaStricaStrica
  • 8450 mesaje

Scris 14 November 2006 - 07:16 PM

partea nasoala este ca am focat tot ce ai spus tu hans inainte de a cere ajutorul pe forum si am fost la mai multe servisuri inclusiv cel renault sa imi puna masina pe tester si fara nici un rezultat.
1)schimbat toate filtrele(aer,motorina,ulei)
2)debitmetru schimbat
3)tubulatura schimbata
4)demontat valva egr si galeria si curatate
5)demontat turbo si curatat.arborele nu face nici un zgomot
mentionez ca folosesc numai motorina de la mol(evo)
pompa de inalta presiune a fost demontata si verificata pe stand la fel ca si injectoarele si functioneaza perfect.

Inseamna ca masina ta are un defect super fain...vroiam sa spun complex... :flowers: . Nu mi-ai spus cati km are masina...

Ai verificat circuitul de comanda al wastegate-ului turbosuflantei(furtunele, valva electrica, membrana pumonului)? Am sa incerc sa-ti comunic si cateva valori de reglaj ale circuitului de comanda a turbosuflantei.
Ai mai putea sa verifici si starea catalizatorului. Daca e colmatat, presiunea de boost va fi redusa, si arderea proasta rezultand fum negru la evacuare.
Treaba interesanta e ca s-ar putea sa fie totusi o problema legata de sistemul de alimentare cu motorina. Pentru ca spui ca motorul are mers neregulat la relanti, ba chiar caleaza. Cum ti-au verificat injectoarele si pompa de inalta presiune, si unde? Circuitul de joasa presiune l-ai verificat? Adica presiunea debitata de pompa de transfer...aia electrica...
M-as gandi totusi si la un test de compresie...

Treaba cu aditivii...e cam abureala.Gandeste-te ca tu pui un aditiv care curata tot soiul de depuneri. Il introduci in rezervor, pe care desigur acest aditiv il va curata in timp. Mizeria astfel rezultata merge in pompa de transfer respectiv in filtrul de motorina. Daca nu schimbi filtrul de motorina la timp, aditivul va dizolva mizeria din filtru si aceasta va trece in pompa de inalta presiune si in injectoare! Cu alte cuvinte, iti poti lua adio de la pompa si injectoare... :stars:La orice diesel impuritatile in injectoare si pompa de injectie sunt dezastru clar, cu atat mai mult la common-rail.Unii constructori(ex. VOLVO) interzic utilizarea lor. Cica ar afecta sondele de O2 de pe catalizator(la benzinare!)... :flowers: .Cea mai sigura solutie e sa le demontezi si sa le duci la curatat. Insa si curatatul asta da randament doar la motoarele pe benzina.
  • 0