Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Probleme la motorul unei masini Renault Megan 1.9 DCI


  • Te rog sa te conectezi pentru a raspunde
19 replici la acest subiect

#11 EddyB

EddyB

    Ghiocel

  • Members
  • 2 mesaje

Scris 22 January 2007 - 09:11 PM

Salut!
Am si eu un Megane 1,9 dci din 2002. Daca te linisteste cu ceva sa stii ca nu esti singurul care are aceasta problema. Si motorul masinii mele a inceput sa se comporte exact ca si al masinii tale si mai stiu inca 2 persoane cu masini identice care au aceeasi problema. Diferenta este ca eu am cumparat masina cu 5 km la bord, deci nou nouta iar motorul a inceput sa se comporte ciudat cam pe la 6.000 km. Acuma am 72.000 km. Am fost pe la fel de fel de mecanici, fiind in garantie, din Arad, Timisoara, Constanta, Brasov si imagineaza-ti ca peste tot unde am fost am primit tot alte raspunsuri. In Timisoara mi s-a spus ca s-au depus reziduri de ardere pe senzorii din sistemul de evacuare al gazelor deoarece motoarele diezel sunt ca niste "afumatoare" iar sistemul de evacuare se incarca precum un horn. Solutia propusa a fost, cam 1 data pe luna, sa ma fac Schumacher si sa tin motorul la 4500 rot/min in viteza a 5-a cam 5 min. Iti dai seama ca as fi circulat tot cu permisul suspendat. Asta a cazut din start. La Constanta mi s-a spus ca sunt probleme la regulatorul de aer sau la filtrul de aer. Oricum pe testerul lor totul aparea OK. Deci am plecat precum am venit si de acolo. La Brasov mi-au resetat calculatorul de bord. Rezultat: Vax albina crema puha. Am plecat precum m-am dus. La Arad mi s-a spus ca EGR-ul (un sistem cu 2 valve aflat undeva pe circuitul de evacuare al gazelor) ar fi de vina. L-au desfacut si l-au curatat. Motorul masinii n-a fost impresionat deloc de aceasta "manevra" si a continuat sa toarca discontinuu. Ce am observat, in schimb, este ca acest comportament, deloc de bun simt al motorului, are cateva perticularitati la diferite turatii. Cel mai evident se observa cand motorul este rece iar turatia motorului ajunge cam pe la 950 - 900 rot/min. Atunci motorul vibreaza, oscileaza sau cum i-o fi zicand, cel mai tare. Cand turatia scade la 800 rot/min fenomenul de obicei se atenueaza iar cateodata chiar dispare iar motorul "toarce" linistit. Daca accelerezi si ai urechea fina fenomenul este perceput cam pana la o turatie de 2.000 rot/min. Ciudat, nu?. Nu stiu cum sa explic mai bine dar la acceleratie motorul accelereaza liniar dar este perceputa si aceasta oscilatie de parca ar fi o volanta deformata prinsa pe axul motor si ar oscila.
De asemenea am observat ca acest fenomen este mai des cand temperatura exterioara este sub 10 grade Celsius.
Ce am facut eu?. Schimb toate filtrele la 10.000 km (si cel de habitaclu si cel de motorina), am pus aditivi in motorina, n-am mai lasat motorul sa se incalzeasca dimineata, curat si EGR la fiecare revizie si am inceput sa ascult muzica mai tare in masina. Cam pe la 50.000 km fenomenul a disparut, dar nu complet. Cateodata mai revine sa-mi aduca aminte de nervii lasati prin atelierele Renault.
Bafta!

Aceast mesaj a fost editat de EddyB: 22 January 2007 - 09:15 PM

  • 0

#12 gimons

gimons

    Boboc

  • Members
  • Strica
  • 12 mesaje

Scris 05 March 2007 - 09:57 AM

Salut!
Am si eu un Megane 1,9 dci din 2002. Daca te linisteste cu ceva sa stii ca nu esti singurul care are aceasta problema. Si motorul masinii mele a inceput sa se comporte exact ca si al masinii tale si mai stiu inca 2 persoane cu masini identice care au aceeasi problema. Diferenta este ca eu am cumparat masina cu 5 km la bord, deci nou nouta iar motorul a inceput sa se comporte ciudat cam pe la 6.000 km. Acuma am 72.000 km. Am fost pe la fel de fel de mecanici, fiind in garantie, din Arad, Timisoara, Constanta, Brasov si imagineaza-ti ca peste tot unde am fost am primit tot alte raspunsuri. In Timisoara mi s-a spus ca s-au depus reziduri de ardere pe senzorii din sistemul de evacuare al gazelor deoarece motoarele diezel sunt ca niste "afumatoare" iar sistemul de evacuare se incarca precum un horn. Solutia propusa a fost, cam 1 data pe luna, sa ma fac Schumacher si sa tin motorul la 4500 rot/min in viteza a 5-a cam 5 min. Iti dai seama ca as fi circulat tot cu permisul suspendat. Asta a cazut din start. La Constanta mi s-a spus ca sunt probleme la regulatorul de aer sau la filtrul de aer. Oricum pe testerul lor totul aparea OK. Deci am plecat precum am venit si de acolo. La Brasov mi-au resetat calculatorul de bord. Rezultat: Vax albina crema puha. Am plecat precum m-am dus. La Arad mi s-a spus ca EGR-ul (un sistem cu 2 valve aflat undeva pe circuitul de evacuare al gazelor) ar fi de vina. L-au desfacut si l-au curatat. Motorul masinii n-a fost impresionat deloc de aceasta "manevra" si a continuat sa toarca discontinuu. Ce am observat, in schimb, este ca acest comportament, deloc de bun simt al motorului, are cateva perticularitati la diferite turatii. Cel mai evident se observa cand motorul este rece iar turatia motorului ajunge cam pe la 950 - 900 rot/min. Atunci motorul vibreaza, oscileaza sau cum i-o fi zicand, cel mai tare. Cand turatia scade la 800 rot/min fenomenul de obicei se atenueaza iar cateodata chiar dispare iar motorul "toarce" linistit. Daca accelerezi si ai urechea fina fenomenul este perceput cam pana la o turatie de 2.000 rot/min. Ciudat, nu?. Nu stiu cum sa explic mai bine dar la acceleratie motorul accelereaza liniar dar este perceputa si aceasta oscilatie de parca ar fi o volanta deformata prinsa pe axul motor si ar oscila.
De asemenea am observat ca acest fenomen este mai des cand temperatura exterioara este sub 10 grade Celsius.
Ce am facut eu?. Schimb toate filtrele la 10.000 km (si cel de habitaclu si cel de motorina), am pus aditivi in motorina, n-am mai lasat motorul sa se incalzeasca dimineata, curat si EGR la fiecare revizie si am inceput sa ascult muzica mai tare in masina. Cam pe la 50.000 km fenomenul a disparut, dar nu complet. Cateodata mai revine sa-mi aduca aminte de nervii lasati prin atelierele Renault.
Bafta!



Help Hans !
Help pentru cei care vad acest mesaj!
Masina mea galopeaza si nu stiu ce sa mai fac. Am expus problemele masinii (vedeti mesajele GIMONS).Este vorba de un Renault MEGANE clasic 1,9 DCI. Am fost cu ea la service Renault ,mi-au facut testul si au scos valva EGR pe care au curatat-o. Insa motorul tot a galopat la relanti.
M-am saturat de meseriasii de la service Renault. O luau pe ghicite ,ca ar fi valva sau vreo doua injectoare , etc.

Daca am vazut eu asa , dupa un timp de functionare defectuoasa , am demontat valva egr si spre surprinderea mea nu mai avea aceeasi mizerie ca atunci cind am fost la service , putina funingine si cam atit. Am curatat-o si am vrut sa-i testez functionarea cu ea demontata asa cum au facut si cei de la service.
Dar motorul porneste si se opreste imediat cind valva este scoasa, iar aceasta nu da nici un semn ca ar functiona chiar si atunci cind porneste motorul .
Am montat valva egr la loc , am pornit motorul si am scos conectorul de alimentare si am masurat tensiunea care este de 10,7 V ,tensiune continua., dupa care nu am mai montat conectorul la loc.
De fapt am observat ca in timp ce motorul este pornit chiar daca scot sau introduc conectorul de alimentare al valvei egr nu se observa nimic in functionarea acestuia.
Am stat si m-am gindit asa trebuie sa se intimple? AM masurat si continuitatea la conectorul de alimentare al valvei si am observat ca nu este intrerupta. Pina la urma aceasta electrovalva nu este ,cred eu decit un electromagnet care primeste comanda cind trebuie (i se aplica o tensiune) si acesta impinge un ax pe care sunt montate 2 valve?Asta asa am gindit eu,din ceea ce am vazut,nu este obligatoriu sa fie corect.

Acum motorul functoneaza fara valva EGR (conector scos) si am parcurs deja 40 km fara ca sa se aprinda ceva la bord.
De fapt ce face aceasta valva?

Cum pot sa verific functionarea valvei , o pot demonta si alimenta la 12 V tensuine continua?
Cit costa o valva EGR si de unde o pot achizitiona mai ieftin , aveti vreun link ??
Domnilor culmea este ca cei de la service au demontat-o , au pus conectorul si au pornit motorul si se vedea cum valva functiona , nu stiu acum ce se intimpla cind eu fac acelasi lucru?//
Daca stie cineva ajutati-ma.
V a multumesc.
  • 0

#13 mikininam

mikininam

    Lalea

  • Full Members
  • StricaStricaStrica
  • 136 mesaje

Scris 17 May 2007 - 10:53 AM

S-a gindit cineva ca ar fi putut pica turbina?
  • 0

#14 Dyynnoo

Dyynnoo

    Boboc

  • Members
  • Strica
  • 7 mesaje

Scris 17 June 2007 - 09:44 PM

ce ulei ii bagi in motor la megene
  • 0

#15 MEGANMAR

MEGANMAR

    Ghiocel

  • Members
  • 1 mesaje

Scris 16 November 2007 - 09:37 PM

HELP.INCEPATOR .Am un Megane II 1,9dCI ,an 2004,100 000Km in Germania,si de 3 luni a aparut o trepidatie -galopare la motor care se transmite si in interiorul masinii,in acelasi timp la bord scrie"INJECTION CONTROLER",trepidatia apare si dispare la intervale diferite de timp fara a se vedea ceva la acul vitezometrului ,fara nici un alt avertizor luminos sau sonor.Am fost la service Cobalcescu ,le-am spus ce si cum , au pus testerul si mi-au spus ca trebuie inlocuite doua bujii(defectul gasit de calculator),alceva nu au gasit nimic.Mi-au inlocuit bujiile ,au resetat calculatorul(au sters"INJECTION CONTROLER"),si au spus ca totul va fi OK.Pe parcursul interventiei la motor nu a aparut nici o trepidatie,(degeaba le-am spus eu ce si cum,au zis ca problema era de la bujii).Am plecat si bine inteles ca dupa 30 minute de mers a aparut trepidatia si a doua zii "INJECTION CONTROLER".Masina merge perfect dar din cind in cind apare trepidatia si in permanenta la bord sta scris"INJ.CONTR..
Ce poate fii ,unde sa merg.
  • 0

#16 gimons

gimons

    Boboc

  • Members
  • Strica
  • 12 mesaje

Scris 03 December 2007 - 07:49 AM

Am un Renault Megane de 1,9 DCI pe motorina care nu mai porneste.Nu am mai intimpinat astfel de probleme pina acum. Masina este din 2002 si dupa ce m-am intors cu ea de la serviciu , dorind sa rezolv si alte probleme cind am incercat sa o pornesc nu a mai pornit.Bateria este buna ptr. ca invirte motorul , am desfacut conducta de motorina care merge la injectoare si se pare ca nu ajunge motorina din rezervor la ele. Exista vreo siguranta care se poate arde si astfel pompa care se afla in rezervor nu mai functioneaza?Ce alte probleme ar mai putea fi ptr. ca asa cum spuneam nu ajunge motorina la injectoare?

Aceast mesaj a fost editat de gimons: 03 December 2007 - 07:52 AM

  • 0

#17 claudiu45

claudiu45

    Ghiocel

  • Members
  • 1 mesaje

Scris 25 March 2008 - 09:48 PM

La masina pe care o am (Renault Megan din 2002 ),motorul (1.9 DCI , Diesel ) ,la relanti se tureaza (motorul fuctioneaza ,,galopat ,, ). Ce probleme ar putea avea ? Cum pot verifica pompa de injectie sau injectoarele ?Cineva mi-a spus ca vreun injector nu functioneza corespunzator.



La masina pe care o am (Renault Megan din 2002 ),motorul (1.9 DCI , Diesel ) ,la relanti se tureaza (motorul fuctioneaza ,,galopat ,, ). Ce probleme ar putea avea ? Cum pot verifica pompa de injectie sau injectoarele ?Cineva mi-a spus ca vreun injector nu functioneza corespunzator.


  • 0

#18 ionutzmi

ionutzmi

    Ghiocel

  • Members
  • 2 mesaje

Scris 27 May 2008 - 10:02 PM

am si eu un megan din 97 1,4e (motor de 1400) as dori sa stiu citi litri are rezervorul de benzina al acestei masini ?astept rasp .
  • 0

#19 Marius_sym 98292

Marius_sym 98292

    Ghiocel

  • Members
  • 1 mesaje

Scris 14 January 2010 - 09:13 PM

HELP.INCEPATOR .Am un Megane II 1,9dCI ,an 2004,100 000Km in Germania,si de 3 luni a aparut o trepidatie -galopare la motor care se transmite si in interiorul masinii,in acelasi timp la bord scrie"INJECTION CONTROLER",trepidatia apare si dispare la intervale diferite de timp fara a se vedea ceva la acul vitezometrului ,fara nici un alt avertizor luminos sau sonor.Am fost la service Cobalcescu ,le-am spus ce si cum , au pus testerul si mi-au spus ca trebuie inlocuite doua bujii(defectul gasit de calculator),alceva nu au gasit nimic.Mi-au inlocuit bujiile ,au resetat calculatorul(au sters"INJECTION CONTROLER"),si au spus ca totul va fi OK.Pe parcursul interventiei la motor nu a aparut nici o trepidatie,(degeaba le-am spus eu ce si cum,au zis ca problema era de la bujii).Am plecat si bine inteles ca dupa 30 minute de mers a aparut trepidatia si a doua zii "INJECTION CONTROLER".Masina merge perfect dar din cind in cind apare trepidatia si in permanenta la bord sta scris"INJ.CONTR..
Ce poate fii ,unde sa merg.


Aceiasi problema si la mine ,cu un laguna 1.9 dci 2003.Injection controler si trepidatia....ce pot face?
  • 0

#20 Dyna21

Dyna21

    Ghiocel

  • Members
  • 1 mesaje

Scris 04 March 2011 - 05:22 PM

sunt din bistrita si am un renault megane classic din 2001.de cateva zile nu mai porneste,s-au aprins toate becurile in ea in parcare fara sa aiba cheie in contact.am dus-o la service ,au rezolvat problema becurilor din bord,dar masina tot nu porneste.toate functioneaza pe ea,ok,asa spun cei de la reprezentanta renault,dar ea tot nu porneste.ultima lor diagnoza spunea despre pompa de inalta presiune,ca ar fi dusa.ma puteti ajuta cu sfaturi?multumesc
  • 0