Prima masina a companiei Daimler

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari21919

Voteaza & Distribuie

Descriere

In 1887, este produsa prima masina a companiei Daimler. Caruta cu motor pe benzina Daimler a avut parte de primul test, la Esslingen si Cannstatt, in Germania. A fost primul vehicul motorizat cu patru roti al lui Gottlieb Daimler. "Benzina" nu avea nimic de a face cu Carl Benz; la momentul respectiv, Gottlieb Daimler fiind cel mai important concurent al lui Benz. Daimler, inginer a carui pasiune era insusi motorul, a creat si brevetat in 1885 primul motor care functiona pe baza de gazolina, prin combustie interna si era racit cu apa.

In motorul lui Daimler, apa circula in jurul blocului motor, prevenind supraincalzirea acestuia. Acelasi sistem este utilizat si in majoritatea automobilelor actuale. Primul vehicul motorizat, cu patru roti, al lui Daimler avea un motor cu un cilindru si o viteza maxima de 10 mile pe ora. Pana in 1899, concurentul german al lui Daimler, Benz & Co., devenise cel mai mare producator de masini din lume. In acelasi an, un bogat om de afaceri austriac pe nume Emile Jellinek a vazut cum un Daimler Phoenix a castigat o cursa la Nisa, Franta.

A fost atat de impresionat de masina lui Daimler, incat s-a oferit sa cumpere de la Daimler 36 de vehicule, in cazul in care acesta va crea un model mai puternic, cerand ca acest nou model sa poarte numele fiicei sale, Mercedes. Gottlieb Daimler nu avea sa culeaga niciodata roadele afacerii sale, insa corporatia sa urma sa aiba parte de succese nebanuite, chiar si fara el. Mercedes a initiat o revolutie in industria producatoare de masini. Noua masina era mai apropiata de sol decat celelalte vehicule ale vremii, si poseda anvelope mai late, pentru o abordare imbunatatita a virajelor.

Avea patru viteze, inclusiv marsarier si atingea o viteza maxima de 47 de mile/ora. Primul Mercedes avea un motor cu patru cilindri si este considerat de toata lumea ca fiind primul automobil modern. In primii sai ani, Mercedesul a stabilit un record mondial de viteza de 49.4 mile/ora la Nisa, Franta chiar pe circuitul care a determinat conceperea marcii. Pana in 1905, automobilele Mercedes au atins viteze de pana la 109 mile/ora.

Desi a fost intotdeauna retinut cu privire la cursele de masini, Carl Benz a realizat ca va trebui sa concureze cu Mercedesul lui Daimler pentru a pastra statutul companiei sale in industria de automobile. Timp de 20 de ani, automobilele Mercedes si Benz au concurat pe circuitele de curse din jurul lumii. In 1926, corporatiile Daimler si Benz au fuzionat. Fondatorii celor doua companii nu s-au intalnit niciodata.