Publicatiile online

Detalii

CategoriiIT
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2867

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cotidianele pot avea titluri dramatice si continut bomba, dar nu sunt deosebit de dinamice. Intre cititori si ziare se formeaza o relatie oarecum statica. Misiunea cotidianelor si a publicatiilor - care aveau pana nu demult doar continut tiparit - este de a gasi formula corecta pentru a defini care sunt aspectele care il atrag pe cititor si de a se folosi de cat mai multe in fiecare editie. In cazul in care cititorul va regasi in ziar cat mai multe materiale care il atrag, va cumpara publicatia. Odata ce au toate informatiile adunate si selectate, jurnalistii nu-si doresc decat sa le imparta cu cititorii, cat mai rapid posibil.





stiri in timp real


stiri in timp real



Procesele de publicare a produselor mass-media traditionale sunt destul de complexe. Publicarea unui cotidian in volum mare reprezinta o afacere complicata care necesita sincronizarea mai multor activitati diferite, realizate de multe persoane.


Cu toate acestea, ca un instrument de diseminare a informatiilor, este inca destul de brut. In opinia lui Mike Ward, prin modul de publicare online se pot deschide foarte usor noi drumuri atat in diseminarea de informatii cat si in construirea unei relatii mai dinamice cu cititorul. Pe Web exista posibilitatea de a actualiza stirile si orice alte pagini simultan si in mod repetat, minut cu minut.


Chiar daca in presa continutul este cel mai important, pe Internet, cititorul este cel care dicteaza. Prin comentarii si reactii acesta alege ce si cum vrea sa primeasca.





Internetul si stirile


Internetul si stirile




Publicatiile online nu trebuie sub nicio forma sa neglijeze cerintele publicului. Este un fel de reteta a supravietuirii in spatiul online. Daca in cazul media-traditionale publicul si-a inteles rolul de a asculta si a urmari informatia, si utilizatorul de media online (publicatii online sau versiuni online ale unor publicatii tiparite) si-a inteles rolul, fiind constient de nevoile si posibilitatile oferite de mediul online. Pana la urma, site-urile isi pliaza continutul pe cererile si asteptarile cititorilor, este o garantie ca acestia vor reveni.


Existenta jurnalismului online le permite atat jurnalistilor cat si cititorilor sa intervina in actul jurnalistic si sa acceseze informatia mult mai rapid. In cadrul jurnalismului online pot aparea noi perspective, genuri de materiale, spre exemplu, cititorii pot contribui la realizarea unor povesti jurnalistice prin dezvaluirea propriilor experiente legate de subiect.





Actualizari la timp


Actualizari la timp



Iata cum prezenta in 2005, Juan Antonio Giner, presedinte si fondatorul Innovation Media Consulting Group, viitorul stirilor, conform Centrului Media al API: Jurnalismul viitorului se va baza pe antreprenoriat social, iar noul adevar va fi cel autentic. Viitorul stirilor va fi unul maret, glocal (global si local), apartent acestea vor fi accesibile oricand, in orice loc si cu ajutorul oricarui instrument. Participarea publicului va fi bazata pe conversatie si nu doar pe lectura.


Odata cu dezvoltarea Internetului apare si la noi aceasta noua forma de jurnalism, noua pentru romani, caci americanii au depasit de ceva timp faza incipienta a jurnalismului digital. Cu ajutorul Internetului, formele de jurnalism cunoscute pana acum se pot imbunatati.


Informatiile globale pot fi mai usor accesate, iar interactivitatea nu mai reprezinta o problema ci un instrument de mare ajutor. Cu toate elementele inedite, jurnalismul online ajunge sa ii atraga pe cei ce nu erau interesati de jurnalismul clasic.





presa traditionala


presa traditionala



Pe langa publicatiile care si-au format din site-ul web o oglinda, mai sunt cateva care publica si alte informatii pe site decat cele care se gasesc in editia print. De regula, e vorba de actualizari ale informatiilor deja publicate sau un scurt sumar al editiei viitoare. Insa jurnalismul online ca la carte presupune o publicatie, un post radio sau tv cu continut exclusiv online, iar articolele introduse trebuie sa fie realizate special pentru Web.


Treptat, editiile online au imbratisat si comertul electronic, au inceput sa perceapa tarife pentru publicarea reclamelor, bannerelor, iar linkurile il transporta pe utilizator direct pe site-ul comerciantilor.