MOTORUL X-Torq de la Husqvarna

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1736

Voteaza & Distribuie

Descriere



Proiectat sa raspunda cerintelor de eficienta, motorul X-Torq este un produs de top in categoria motoarelor in 2 timpi. Problema majora a acestor tipuri de motoare este incapacitatea lor de a separa, la evacuare, amestecul de combustibil si aer, de gazele arse. Ca urmare a acestei probleme, parte din combustibil este antrenat de gazele de ardere si evacuat o data cu acestea, iar o parte din gazele de ardere sunt blocate in cilindrul motorului, scazand eficienta arderii amestecului combustibil intrat. Motoarele in 4 timpi (admisie , compresie, ardere si evacuare) nu intampina aceeasi problema, timpul de evacuare si cel de admisie fiind clar delimitati.


Motorul X-Torq, fata de restul de motoare in 2 timpi, are doua trasee separate, unul de aer comprimat si unul pentru amestecul combustibil-aer. Aerul comprimat este folosit pentru a crea o bariera ce evacueaza gazele de ardere din cilindrul motorului, separand perfect amestecul combustibil-aer de aceste gaze, apoi amestecul de aer si combustibil este impins in cilindru. Ca urmare a acestui fapt, scade drastic consumul de combustibil (cu circa 20 %), datorita folosirii eficiente a acestuia. Odata cu scaderea consumului de combustibil, scade si emisia de noxe in atmosfera, aceste reduceri fiind in jurul a 60-75% din emisiile unui motor clasic folosit in aceleasi conditii.


Sistemul de functionare al motorului X-Torq nu este deloc complicat, mentenanta fiind accesibila, piesele nu foarte scumpe, dar durabile si rezistente, ca atare, pe langa avantajul eficientei , motorul are si avantajul unei mentenante simple, rapide si putin costisitoare.


Consumul de aer comprimat induce nevoia unei atentii deosebite pentru verificarea si curatarea filtrului de aer. In consecinta, firma producatoare a realizat un sistem mecanic cu inchidere rapida pentru scoaterea filtrului de aer in vederea verificarii rapide a starii acestuia.


Un alt punct nevralgic al unui motor clasic il constituie bujiile, si in special colmatarea acestora cu produse de ardere. In cazul motoarelor clasice, schimbarea sau curatarea bujiilor necesita o perioada buna de timp, si desi , interventia nu este neaparat necesara foarte des, amanarea ei , poate cauza o functionare defectuoasa a motorului. Pentru a usura accesul la bujii, capacul cilindrului motorului X-Torq a fost conceput sa se poata deschide direct.


Datorita acestor considerente , motoarele X-Torq sunt destinate echipamentelor care sunt supuse la solicitari ample, de lunga durata, cum sunt masinile de taiat beton, ferastraie cu lant pentru recoltat cherestea, s.a.


Firma producatoare a acestui tip de motor, Huaqvarna, prin intermediul firmei Cosma-Husqvarna, asigura service si garantie , precum si consultanta de specialitate, posesorilor de motoare X-Torq.