Importanta directorului web - Partea I

Detalii

CategoriiIT
TaguriGoogle, Webmasteri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari5715

Voteaza & Distribuie

Descriere

Voi incepe acest articol cu o intrebare: Ce este un director web ? "A web directory is a directory on the World Wide Web. It specializes in linking to other web sites and categorizing those links. A web directory is not a search engine, and does not display lists of web pages based on keywords, instead it lists web sites by category and subcategory. The categorization is usually based on the whole web site, rather than one page or a set of keywords, and sites are often limited to inclusion in only one or two categories. Web directories often allow site owners to directly submit their site for inclusion, and have editors review submissions for fitness." - WikiPedia.

Dupa cum ati vazut in definitia de mai sus un director web este o "colectie" de link-uri organizata pe mai multe categorii. Pana aici nimic mai simplu. Dar care este utilitatea acestuia totusi? Ei bine, dupa cum multi webmasteri stiu link-uri externe spre un anumit site este unul dintre factorii prin care Google selecteaza si claseaza link-urile voastre. Nu intram in alte amanunte cu google, poate intr-un articol viitor. Cum depistam directoarele "valabile"? Un director care va poate aduce un linkback "curat" in plus trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici:

1. Fara backlink (link reciproc). Sunt multe directoare, atat romanesti cat si straine care au aceasta pretentie, binenteles pe motive publicitare. Nu apelati la ele, nu va ajuta. Revenind la Google va pot spune ca nu veti fi "observat" prea bine deoarece prin algoritmul sau, Google va clasa cel mai bine un anumit site care detine cele mai multe link-uri One-Way (doar din exterior spre voi, nu si viceversa).

2. Fara redirect. Testati un alt link inscris. Daca observati un redirect atunci cand click-ati un link, renuntati si treceti la urmatorul. Mergand cu cursorul pe link-ul respectiv veti putea observa in status-bar forma daca forma link-ului este curata sau redirect. O forma de linkback curat trebuie sa arate in felul urmator: site.ext - unde site = nume site; ext = extensia (.ro, .com, etc.). Forma incorecta este : director.ext/redirectionare-1587.html , sau forme similare, asa ca mare atentie si la acest factor.

3. Transfer PR (Page Rank) sau nofollow. Google claseaza site-urile dupa continut si link-uri externe si le noteaza intre 0 si 10. Un link pe un site cu pagepank mai mare ca al tau iti va aduce puncte in plus care duc intr-un final la marirea pagerank-ului tau. Aici apare problema. Unele directoare transfera pagerank, ceea ce este ok, dar unele folosesc un atribut numit "nofollow" prin care pagina nu va mai transfera PR catre site-ul dvs. Asa ca incercati sa va feriti si de ele, dar nu in mod special intrucat Page Rank -ul nu influenteaza traficul paginii dumneavostra.

4. Optional - inscrierea. Unele directoare necesita o inscriere. Este daunatoare atunci cand faci o serie mai lunga de inscrieri in directoare, dar nu dauneaza cu nimic, doar va consuma mai mult timp. Este la alegerea voastra . ... Pentru moment cam atat, pastrati "frecventa" Roportal pentru urmatoarea parte.