Grand Prix al Frantei

Detalii

CategoriiSport
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari6124

Voteaza & Distribuie

Descriere

In 1906, are loc primul Grand Prix al Frantei ? prima cursa de acest tip din lume ? la Le Mans, fiind organizata de clubul de automobilism din Franta. Cursa a fost castigata de pilotul ungur Ferenc Szisz, care conducea un Renault cu 90 de cai putere. Cursa se desfasura pe o distanta de 1200 de kilometri vreme de doua zile, sub reguli noi, care aveau sa devina un element standard al viitoarelor Grand Prix-uri. Clubul de automobilism din Franta a impus regula ca masinile sa nu cantareasca mai mult de 1.000 de kg. Fiecare producator de automobile putea sa inscrie in cursa trei masini, fiecare masina avand un pilot si un copilot. Aceste reguli au incurajat inscrierea unor masini usoare, cu motoare absurd de mari. Masina echipei Panhard, de exemplu, aveau un motor cu patru cilindri, 18.279 cc si pistoane de marimea unor farfurii. Renaultul cu motor de 13 litri condus de Szisz a parcurs drumurile de tara la o viteza de 100 de km pe ora. Masinile care se aflau pe primele locuri atingeau viteze de aproape 160 de km pe ora, insa greutatea partii din fata, sasiul usor si cauciucurile neperformante faceau masinile aproape imposibil de controlat. Inovatiile aduse de Renault masinii sale, au facut ca aceasta sa fie mult mai usor de condus. Schimburile de cauciucuri ale echipei Renault necesitau mai putin timp, astfel, in ciuda faptului ca Szisz a oprit masina de noua ori pentru a schimba anvelopele, a reusit sa termine cursa cu 32 de minute inaintea locului doi, ocupat de un Fiat condus de Nazzaro. Pana in 1908, Clubul de automobilism din Franta a eleborat un set de reguli pertinente in ceea ce priveste conditiile pentru intrarea in competitie a unei masini. Concurentii din acel an ai Grand Prix-ului Frantei trebuiau sa conduca masini cu o greutate minima de 1100 kg si avand un motor de maxim 13 litri. Acest fapt a garantat o integritate structurala modica a masinilor si a impus o limita de 105 cai putere. Totusi, cu masini care atingeau 170 de km pe ora, pe un teren dificil, cursele de Grand Prix erau deosebit de periculoase. Cursele de Grand Prix au fost interzise intre 1908 and 1912, din cauza numarului tot mai mare de victime printre piloti si spectatori.