Cum se joaca UNO? Reguli de joc


Imi place (apasati din nou pentru a anula) 48 voturi Nu imi place (apasati din nou pentru a anula)
Cum se joaca UNO? Reguli de joc
CategoriiDivertisment
TaguriHobby
Modificatacum 3 luni si 3 saptamani
Vizualizari14743

Descriere

unoDin ce in ce mai cunoscut si in Romania, jocul de carti UNO se joaca in 2 pana la 10 jucatori. Este un joc pentru cei cu varste peste 7 ani, iar scopul lui este de a obtine 500 de puncte si de a scapa de toate cartile sau de a ramane cu cat mai putine in mana cand se termina o tura.



Un pachet de carti contine:

108 cartonase, dintre care:

19 cartonase albastre - 0-9

19 cartonase verzi - 0-9

19 cartonase rosii - 0-9

19 cartonase galbene - 0-9

8 cartonase „Ia doua carti" - 2 de fiecare culoare: albastru, verde, rosu si galben

8 cartonase „Schimba directia" - 2 de fiecare culoare: albastru, verde, rosu si galben

8 cartonase „Stai o tura"- 2 de fiecare culoare: albastru, verde, rosu si galben

4 cartonase negre cu care se schimba culoarea

4 cartonase negre +4, care schimba culoarea si trag 4 carti



Cum se joaca UNO?



Fiecare jucator primeste 7 carti, iar cele ramase se aseaza intr-un teanc cu fata in jos, pentru tragere. Prima carte din teanc este intoarsa pentru ca jocul sa poata incepe.



Primul jucator care da jos trebuie sa dea o carte care sa se potriveasca fie cu numarul, fie cu culoarea cartii de jos. De exemplu, daca jos este un 7 rosu, jucatorul trebuie sa dea orice carte rosie sau un 7 de orice culoare. Sau jucatorul poate pune jos o carte neagra cu care sa schimbe culoarea.



Daca urmatorul jucator nu are ce sa dea, nimic care sa se potriveasca cu ce e jos, trebuie sa traga o carte din gramada de jos. Poate sa puna acea carte jos, daca se potriveste, fara sa isi astepte randul (cu conditia ca urmatorul jucator sa nu fi pus deja o carte jos).



Cand ramai cu o singura carte in mana, trebuie sa spui "UNO" imediat – ca la Septica Americana. Daca uiti, trebuie sa tragi doua carti de jos, drept pedeapsa. Asta daca esti prins de ceilalti jucatori.



Cand un jucator ramane fara carti, jocul se termina. Punctele se aduna si jocul poate incepe din nou.



Alegerea dealer-ului

Fiecare jucator trage o carte de jos. Jucatorul care are cartea cea mai mare face cartile. Daca ai ales o carte neagra, ghinion, ele nu se pun. Jucatorul de la stanga dealer-ului incepe jocul.



Prima carte intoarsa

Daca prima carte este una cu un numar, jocul se desfasoara asa cum am aratat mai sus. In cazul in care prima carte este una speciala, atunci iata ce se intampla:



o carte neagra +4 – se pune inapoi in teanc si se intoarce alta carte.

o carte neagra care schimba culoarea – jucatorul din stanga dealer-ului alege o culoare.

„Ia doua"- jucatorul din stanga dealer-ului trebuie sa ia doua carti si continua urmatorul jucator.

„Schimba directia" - dealerul da prima carte jos, dar apoi jocul continua din dreapta lui, nu din stanga.

„Stai o tura" - jucatorul din stanga dealerul nu da. Continua urmatorul din stanga lui.



Semnificatia cartilor



„Ia doua carti" - jucatorul care da aceasta carte jos il obliga pe urmatorul sa ia doua carti de jos. Daca acesta are si el o carte "Ia doua" o poate da peste cea de jos.



„Schimba directia" - se schimba directia de joc. In mod normal, jocul incepe de la stanga, iar cand este jucata aceasta carte, jocul incepe din dreapta. Si viceversa.



„Stai o tura" - urmatorul jucator nu are voie sa dea.



Cartea neagra - Poate fi jucata peste orice carte. Persoana care o joaca alege culoarea care continua jocul, inclusiv cea care este jos la acel moment. O carte de Wild poate fi jucat chiar daca jucatorul are un alt card pot fi redate in mana.



Cartea neagra +4 - Aceasta este cea mai buna, cea mai rea si cea mai parsiva carte pe care o poti avea. Nu numai ca ai posibilitatea sa schimbi culoarea, dar il mai si pedepsesti pe urmatorul jucator care trebuie sa traga 4 carti. Exista insa o conditie ca sa poti juca aceasta carte: o poti da jos doar atunci cand nu ai nici o alta carte in mana care sa se potriveasca cu culoarea de jos.



Inainte de a termina



Un jucator care uita sa spuna UNO la ultima carte si nu este prins de ceilalti, poate termina jocul fara nici o pedeapsa. Se considera ca a uitat sa spuna UNO pana cand celalalt jucator pune cartea jos. Daca urmatorul jucator a pus cartea jos, "uitucul" scapa de pedeaspa. Daca este prins ca a uitat, trebuie sa traga o carte de jos.



Daca ultima carte pusa jos, inainte de a termina, este un „Ia doua" sau o carte neagra +4, urmatorul jucator trebuie sa traga de jos. Aceste carti sunt luate in calcul cand se aduna punctele.



Punctaj



Cand un jucator ramane fara carti, primeste toate punctele pe care le insumeaza cartile celorlati jucatori dupa cum urmeaza:

Toate cartile pana la au valoarea proprie (Ex. 1 are un punct, doi – doua, 7 – sapte puncte)

„Ia doua" = 20 puncte

„Schimba directia" = 20 de puncte

„Stai o tura" = 20 de puncte

Carte neagra = 50 puncte

Carte neagra +4 = 50 puncte



Castigatorul este primul jucator care ajunge la 500 de puncte. Cu toate acestea, scorul poate fi tinut prin mentinerea unui total de puncte ale fiecarului jucator la final de tura. Cand un jucator ajunge la 500 de puncte, jucatorul cu cel mai mic nr de puncte este castigatorul.



Pedepse



Daca un jucator ii sugereaza altui jucator ce carte sa dea jos, trebuie sa traga 4 carti de jos.

Daca un jucator joaca o carte neagra +4 ilegal si e prins, trebuie sa ii arate cartile jucatorului care l-a acuzat. Daca e vinovat, trebuie sa traga 4 carti. Daca nu este vinovat, cel care a acuzat trebuie sa ia inca doua carti pe langa cele 4. Atacul poate fi facut doar de jucatorul care trebuie sa traga 4 carti.



UNO pentru doi jucatori:



1. Cartea "Schimba directia" actioneaza ca si cea de "stai o tura". Jucatorul care da o carte cu "Schimba directia" poate juca imediat o alta carte.

2. La fel si in cazul unei carti "Stai o tura".

3. Cand se joaca o carte „Ia doua", dupa ce oponentul a luat cartile, jocul continua din nou de la cel care a dat cartea. Acelasi principiu se aplica si in cazul cartii negre +4.