Cum sa scrii un email oficial?

Detalii

CategoriiEducatie
TaguriCum sa/How to
Ultima actualizareJoi 9 noiembrie 2017
Vizualizari30108

Voteaza & Distribuie

Descriere

cum-sa-scrii-un-email-oficialCand scrii un email oficial nu trebuie sa fii la fel de formal ca si intr-un email de afaceri. E-mailurile sunt informale, prin natura, astfel incat pentru a le face "oficiale" trebuie doar sa fie scurte si la obiect. Cu toate acestea, exista cateva reguli catre trebuie indeplinite:

1. Prescurteaza in cateva cuvinte informatia despre care urmeaza sa vorbesti si pune-o in campul subiectului, astfel incat destinatarul sa nu-ti stearga emailul inainte sa deschida. Multi oameni nu deschid un mesaj daca nu cunosc expeditorul, din cauza virusilor care se trimit prin mail. Asadar, pentru a-l determina sa citeasca, fa textul din subiect cat mai clar posibil.

2. Incepeti-va emailul oficial intr-un mod mai formal. In loc sa spui „Buna", „Hei" sau „Salut", asa cum le scrii prietenilor sau rudelor tale, incepe cu "Buna ziua". Poti, de asemenea, sa te adresezi cu "Dna" sau "Dle"si numele de familie.

3. Exprima-ti doleanta in cele mai clare conditii. Evita abrevierile, prescurtarile sau argoul de pe net. Ai grija la gramatica si ortografie. Sub nici o forma nu folosi grupuri de litere de genul "tz", "sh", "k" etc. Cu toate acestea, exprima-te pe scurt, fara prea multe explicatii, mai ales care nu il intereseaza pe destinatar in nici un fel. Nu folosi culori sau fonturi ciudate intr-un email oficial

4. Incearca sa pui paragrafe in corpul emailului. Imparte-ti ideile sau gandurile in paragrafe lasand un rand liber intre ele. E mult mai usor si rapid de citit.

5. Asigura-te ca inchei emailul printr-o multumire. Dupa ce iti exprimi interesul, punctul de vedere sau cererea incheie emailul prin a-i multumi pentru lectura si semneaza-te.

6. Reciteste inainte sa trimiti emailul.

7. Daca trimiti emailul oficial mai multor persoane, foloseste campul BCC (blind carbon copy) pentru a nu lasa adresele la vedere.